NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

torek 30-apr
  • Aktualno iz Špricerkres v Malečniku, Parni Valjar / DJ's Brata Fluher

  • sreda 01-maj
  • Med naravo in kulturo

  • petek 03-maj
  • Človek in čas

  • nedelja 05-maj
  • Razstava Interspace

  • sreda 08-maj
  • Razširjeni vid

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    »Spregovori proti diskriminaciji« - Vabilo na javno razpravo   
    ponedeljek, 11. maj 2009 @ 21:30 CEST
    Uporabnik: Sonce

    V okviru kampanje Sveta Evrope "Spregovori proti diskriminaciji" vas vabimo na javno razpravo Slovenski muslimani ali muslimanski Slovenci?

    Izzivi preoblikovanja evropske javnosti in nacionalnih kultur, ki bo v torek, 19. maja 2009, ob 15.30 uri v Foresteriji (poleg Pretorske palače) Fakulteta za humanistične študije Univerze na Primorskem v Kopru.

    V Evropi se že dlje časa utrjuje zavest o spremenjeni podobi sodobne javne kulture. Tako procesi globalizacije kot tudi evropske širitve prispevajo, da javni prostori postajajo vse bolj kulturno razgibani, raznoliki in identitetno pluralni.

    Hkrati s procesi množenja kulturne raznolikosti se širijo poskusi preprečevanja, da bi določenim skupnostim dovolili dostop do legitimnega glasu javnosti ter sooblikovanja evropske družbe prihodnosti.

    Med mnogoterimi skupnostmi, ki tvorijo kulturno identiteto današnje Evrope, so posebej izpostavljeni muslimani, katerih verski simboli (npr. rute, džamije) predstavljajo prikladen poligon za širitev kolektivnih strahov in ksenofobnega nacionalizma. 

    Je mogoče prav s pomočjo muslimanov v Evropi (pri)vzgojiti drugačen pogled, s katerim ocenjujemo kulturno identiteto Evrope? Je spopad z islamofobijo lahko osnova za oblikovanje novega razumevanja drugačnosti v Evropi, takšnega, ki bo vodilo k pluraliziranju in demokratiziranju javne kulture tudi v Sloveniji?

    Razpravljalci:

    dr. Ksenija Horvat Vidmar, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani
    Faila Pašić Bišić, Človekoljubno dobrodelno društvo UP, Jesenice
    Beatriz Tomšič Čerkez, Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani
    Sami Al-Daghistani, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani
    Emina Hadžić, Zavod Krog, Koper

    bodo na ta vprašanja odgovarjali s perspektive aktualnega družbenega dogajanja v Evropi in Sloveniji ter na podlagi svojih osebnih izkušenj in zaznavanj poskušali izzvati utečene predstave o muslimanih v Sloveniji.

    Vljudno vabljeni, da se nam pridružite v prostorih drugačnosti!

    Svet Evrope je v letošnjem letu začel z novo vseevropsko ozaveščevalno in izobraževalno kampanjo »Spregovori proti diskriminaciji«, s katero nadaljuje svoja prizadevanja proti nestrpnosti. Kampanja je nadaljevanje uspešne mladinske kampanje “Vsi drugačni – vsi enakopravni”, pomembno pa dopolnjuje kampanjo »Dosta! Osvobodimo se predsodkov, spoznajmo Rome«.

    Kampanja se osredotoča na ozaveščanje o diskriminaciji in na obsojanje diskriminacije, predvsem diskriminacije, ki temelji na etničnemu ali rasnemu poreklu posameznika. V okviru kampanje v sodelovanju z angažiranimi organizacijami in posamezniki pripravljamo dogodke, s katerimi predstavljamo najbolj diskriminirane skupine v Sloveniji, umeščamo v »drugačnost« ter skozi strokovno vodeno diskusijo usmerjamo v konstruktivni razmislek in konkreten pristop k strpnosti.

    Več na: www.coe.si

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • www.coe.si
  • Več od avtorja Sonce
  • Več s področja * sociala

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • »Spregovori proti diskriminaciji« - Vabilo na javno razpravo | 5 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Pat Condell

    Prispeval/a: MC dne ponedeljek, 11. maj 2009 @ 22:23 CEST


    Pat Condell

    Prispeval/a: osh-kosh dne nedelja, 17. maj 2009 @ 23:37 CEST
    MC res si neverjeten.Kje vse to najdes,in kdaj imas cas vse to pregledati.Se Sherlock Holms bi ti dal kapo dol!


    Pat Condell - refleksija

    Prispeval/a: MC dne torek, 19. maj 2009 @ 20:40 CEST
    Osh-kosh, pozdravljen.

    Ko sem si prvič ogledal video prispevek Pata Condella na YOUTUBE, name ni naredil prav posebnega vtisa. Kasneje, ko sem ga tudi bolj pozorno poslušal, pa mi je njegov slog kar malo zlezel pod kožo. Kasneje sem izvedel še, da je Pat tudi vegetarijanec - iz etičnih razlogov. Pa to seveda ni razlog, zaradi katerega bi se strinjal z njim, ko gre za vprašanje religije – a se mi zdi vseeno pomembno, da človek, ki tako neusmiljeno kritizira religijo in vero, ni brez nekih (vsaj zame zelo visokih) etičnih meril.

    http://www.patcondell.net/page2/page5/page5.html

    Islam je prav posebna zgodba. Zanimivo je, da na Pozitivkah prav nihče ne objavi kakega prispevka od »dobrem Mohamedu iz Meke«, niti se ne sklicuje nanj - Jezusa iz Nazareta pa lahko srečaš skoraj v vsakem prispevku o duhovnosti, celo tam, kjer sicer absolutno ne sodi. Lastijo si ga skoraj vsi: »ortokristjani«, »protokristjani«, »prakristjani«, »vegekristjani«, »gnozokristjani«, »budokristjani«, »indokristjani«, pa seveda še množica new-age frikov in celo agnostikov, ki ga sprejema kot zgodovinsko resničnega dobrega učitelja in zdravilca.

    Preroka Mohameda - po današnjih kriterijih in civilizacijskih standardih - pedofila, razbojnika, ženskarja, cestnega razbojnika, množičnega morilca in seveda, kar mu lahko še najmanj zamerimo, saj to velja za vse preroke – lažnivca, pa si ne lasti nihče, razen 1.3 milijarde muslimanov, ki bodisi tega sploh ne vedo ali pa si, če so bolj »ozaveščeni«, znajo teološko razložiti, zakaj je bil njihov prerok (po današnjih kriterijih in civilizacijskih standardih) pedofil, razbojnik, ženskar, cestni razbojnik, množični morilec in lažnivec.

    Seveda bodo multikulturalni hipersenzibilni strpneži takoj skočili v zrak in začeli zagovarjati pravico muslimanov, da se jih, no pravzaprav ne njih, marveč le njihovega bradatega preroka, pusti popolnoma pri miru. Seveda bi to še razumel, če bi ti isti aktivisti zagovarjali tudi kake druge pravice – recimo pravice muslimanskih žensk, da se smejo vsaj poleti obleči kolikor toliko udobno in ne hodijo okoli kot nindže ali poštni nabiralniki. Ampak, to je seveda druga zgodba, ki sodi bolj v "svet mode".

    Opažam, da imamo Slovenci do islama v povprečju precej negativno mnenje. To me niti ne bi motilo, če ne bi mnenje izhajalo iz napačnih razlogov, denimo zgodovinskih, ko bi nas nekateri radi prepričali, da se naši kraji in seveda carski Dunaj še vedno niso opomogli od obleganja Sulejmana Veličastnega.

    Gotovo imajo ljudje kak predsodek tudi zato, ker slabo poznajo islam. Prepričan sem, da bi takih predsodkov imeli še več, če bi islam v resnici poznali. Seveda potem to ne bi bili več predsodki, ampak povsem razumske ocene. Kristjani in zahodnjaki nasploh nimajo pojma o Koranu, a – resnici na ljubo – nimajo pojma niti o Bibliji, na katero se pogosto tako radi sklicujejo, ko govorijo o morali. Dobro bi bilo, če bi verniki Abrahamovih verstev (še posebej odrasli, ki praviloma ne verjamejo več v pravljice) bolj brali svoje »svete spise« (in to neselektivno), zato da bi prepoznali, na kakšnem absurdnem in tudi nevarnem nakladanju temelji religija, vključno z njihovo, seveda.

    Osebno se mi zdi islam še posebej problematičen. Pa ne toliko zaradi terorizma, ki ga tako radi izpostavljajo mediji. Terorizem predstavlja le skrajne ekscese, ki so povezani tudi s splošno frustracijo islamskega sveta zaradi ekonomske inferiornosti, za katero so si – resnici na ljubo – v marsičem krivi tudi muslimani sami. (Nenazadnje je državni terorizem nekaterih zahodnih držav veliko hujši.) Islam pa je problematičen predvsem zato, ker spodbuja moč in tudi temelji na moči teokratske države. Islam ne prebavlja sekularnosti. Ne prebavlja pluralnosti. Islam sovraži različnost in demokracijo. Včasih se sklicuje nanje, ko potrebuje mirno sidrišče ali odskočišče za nadaljnjo ekspanzijo, to pa je bolj ali manj tudi vse. Islam je sicer nevaren tudi za zahodni svet, a najbolj nevaren in zločest je za tiste ljudi, ki živijo v islamskih državah.

    Mogoče boš presenečen, osebno se zavzemam za čimprejšnjo izgradnjo džamije v Ljubljani - lahko je tudi zelo velika, če le ne dosega vertikalnih arhitektonskih gabaritov Nasinega raketnega izstrelišča v Cape Canaveralu. Pri tem gre predvsem za načela enakopravnosti! Če živimo v državi, ki ustavno zagovarja in o omogoča versko svobodo, potem naj imajo tudi muslimani svojo džamijo (seveda ne na račun domačih davkoplačevalcev), zaradi mene tudi več džamij – lahko postavijo še eno na Jesenicah, v Kopru ali v Mariboru, briga me. Če lahko Slovenija prebavi nepregledno množico vatikanskih svetišč in ekspozitur, lahko prebavi tudi nekaj džamij – in če moramo vsako nedeljo na tešče poslušati rimokatoliški »heavy metal« oziroma »heaven metal«, bi lahko prenesli tudi dretje kakega ne preveč ozvočenega mujezina.

    Zelo mi je žal, da se islamski verniki morajo zbirati v športnih dvoranah. Ne vem, kako bi se počutili katoličani, če bi obogateni Uran daroval velikonočno sveto mašo v Hali Tivoli. Nenazadnje se mi zdi vse to tudi zelo žaljivo, ne samo do muslimanov, ampak predvsem do športa. Religiozne telovadne asane ne sodijo v objekt, ki je prvenstveno namenjen košarki in hokeju, pri katerem se igralci premikajo tudi ali predvsem v smereh, ki niso nujno obrnjene proti Meki.

    A seveda se, še bolj kot za džamijo, zavzemam za SVOBODO GOVORA in izražanje mnenj – in takšna svoboda mi je sveta, bolj sveta od vsake druge svoboščine. In prav to je tista vrsta svobode, ki jo religiozni teokratski norci najbolj sovražijo, kar so še posebej eksplicitno pokazali v primeru »Mohamedovih karikatur«. Evropski multikulturalni cuclji, ki so se skupaj s politiki svojih vlad podelali v hlače, dokazujejo, da se je evropski človek v 60 letih po 2. svetovni vojni grozljivo pomehkužil, saj se je zaradi peščice militantnih bradatih mohamedanskih klerikov in talibanskih norcev, ki odkrito grozijo s terorjem, pripravljen odreči vsemu tistemu, zaradi česar je krvavela Evropa zadnjih nekaj sto let. To je seveda mogoče tudi zato, ker sekularna država smrdi tudi Evropejcem samim, seveda predvsem tistim, če verjamete ali ne, razglašajo za rimokatolike. Nenazadnje je edina teokratska država v Evropi, ne Turčija, marveč Vatikan! Nenazadnje je Turčija svojo največjo mošejo "Hagio Sophio" spremenila v muzej, Bazilika svetega Petra pa lahko to postane le v primeru, če bi RKC obubožala do zadnjega groša, kar je pa enako možno, kot sprehod kamele skozi šivankino uho.

    In zdi se, da je danes edini razlog za ekumenizem samo še skupno nasprotovanje ateizmu in seveda – skupno nasprotovanje sekularni, laični državi.

    Pred kakima dvema letoma sem prebral knjigo Oriane Fallaci – »Bes in ponos«, knjigo, ki se mi je zdela precej nestrpna do muslimanov, tudi polna predsodkov. Danes jo berem že nekoliko drugače, bolj prizanesljivo in razumevajoče (bolj strpno do nestrpnosti), čeravno se še zdaleč ne strinjam z vsemi njenimi tezami. Mimogrede, zaradi kritične presoje islama, se moje simpatije do konkurenčnega krščanstva niso niti najmanj povečale, prej obratno. Dejstvo je, da je bil vsaj v nekem obdobju in vsaj ponekod islam strpnejši in bolj »razsvetljen« kot krščanstvo (če je sploh mogoče pri religijah govoriti o kakem razsvetljenstvu). V srednjem veku in tudi kasneje že v času najsilovitejših turških vpadov, med islamsko in krščansko državo ni bilo velike razlike. To so bile fevdalne teokratske države, ki so napadale in se branile, odvisno od priložnosti in trenutnega razmerja moči.

    Dejstvo pa je, da je islam religija, ki se ni nikoli sprijaznila z laično, sekularno državo, zato tudi islamska okolja niso nikoli razvila modela ločenosti države od Cerkve in zato tudi islamske države tako zaostajajo – in to v skoraj vseh ozirih, najbolj pa na področju znanosti in tehnologije. Če si ogledamo seznam vseh velikih znanstvenikov, izumiteljev in tehnoloških inovatorjev v zadnjih 200-300 letih, med njimi skoraj ni mogoče najti kakega muslimana, ki se je tudi izobrazil v islamskem svetu in na islamskih univerzah. To bi moralo povedati skoraj vse. Islam svojo ideološko moč črpa iz militantnega Korana, ekonomsko moč pa seveda izključno iz nafte. (In neumni zahodnjaki na čelu z religioznimi bedaki tipa Bush in Blaire jim pri tem še fino asistirajo, ampak to je že druga zgodba.)


    http://www.videosift.com/video/Pat-Condell-Why-Does-Faith-Deserve-Respect


    Osh-Kosh, lepo se imej

    in

    naj nam vsem Alah nakloni…ne, pravzaprav je bolje, če nam ne nakloni ničesar.



    Pat Condell - refleksija

    Prispeval/a: osh-kosh dne sobota, 23. maj 2009 @ 20:51 CEST
    Ponovno se nisi izneveril.
    Ko ze omenjas Oriano,tudi jaz sem jo bral pred leti.V eni od knjig pravi, da edina stvar ki jo ceni v bibliji, je Diskurs Jezusa iz Nazareta.Takrat nisem uspel dobiti vec podatkov o tem,oziroma kogar koli sem vprasal nihce ni znal povedati kaj pametnega.Ali lahko ti najdes ta diskurz?( glede na tvoj pogled na biblijo,upam da ne zahtevam prevec? )


    Moč razuma

    Prispeval/a: MC dne nedelja, 24. maj 2009 @ 21:26 CEST
    V devetem poglavju knjige Moč Razuma Oriana Fallaci govori o sebi kot o neki vrsti »krščanske ateistke«. Citat prilagam v angleščini, ker knjige nimam doma in slovenskega prevoda nisem našel na internetu:

    »I am a Christian because I like the discourse which stays at the roots of Christianity. Because it convinces me. It seduces me…I mean the discourse conceived by Jesus of Nazareth…which…concentrates on Man. Which admitting free-will, claiming Man’s conscience, makes us responsible for our actions. Masters of our destiny. I see a hymn to Reason, a revival of clear thinking…choice…the rediscovery of freedom. The redemption of liberty…an idea that nobody had ever had…The idea of a God that becomes Man…Who speaking of a Creator…introduces himself as his Son and explains that all men are brothers of his Son…capable of exercising their own divine essence…by preaching the Goodness which is the fruit of Reason, of Freedom, by spreading Love…Jesus…as a man…tackles the theme of secularism…he stops the cowards who are about to stone the adulteress…he blasts against slavery…he fights…he dies. Without dying because Life does not die. Life always resurrects, Life is eternal. And, together with the discourse on Reason, on Freedom, this is the point that mostly convinces me…the refusal of Death, the apotheosis of Life…its alternative is Nothingness. And let’s face it: such is the principle which leads and feeds our civilization. (pp. 185-189) »


    p.s.:

    Danes sem slučajno poslušal oddajo, mislim da na tretjem programu, o odnosu med islamom in krščanstvom, kjer sem ujel nekaj zanimivih misli dr. Draga Ocvirka. Človek je sicer pregnan krščanski apologet in se že zaradi odklonilnega stališča do vsake institucionalne religije ne morem v marsičem strinjati z njim – vendar sem ga tokrat z veseljem poslušal. Marsičemu od tistega, kar je povedal, bi lahko pritrdil tudi sam. Najbolj zanimivo se mi je zdelo, ko je na koncu oddaje priznal, da muslimanski svet ozirom muslimani radi ponujajo nekakšno roko krščanstvu - za nekakšne skupen boj proti ateizmu, sekularnosti, moralni »izprijenosti« zahodne družbe, itd. No in Ocvirk, moram priznati, se je tukaj zelo izkazal, ko pravi, da kristjani ne smejo pristati na takšne povezave, saj bi to v resnici pomenilo napad na osebno svobodo posameznika, ki jo on sicer povezuje s pojmom svobodne volje. Priznava sicer tudi fundamentalistične težnje v svojih vrstah. Ampak, in to mu dam popolnoma prav, v islamu je celotna družba prepojena z verskim posiljevanjem oziroma podrejanjem osebne svobode. V skoraj vseh islamskih državah parlamentarno zakonodajo zamenjuje zakon šarije. Da je v zahodnem svetu drugače, priznava celo vlogo razsvetljenstva, seveda pri tem nujno pristavi, da je tudi razsvetljenstvo samo na novo postavljalo oziroma reanimiralo vrednote, ki so v resnici krščanske vrednote. (Naj mu bo, naj bodo zaradi mene krščanske, mu priznavam celo ekskluzivo, če se jih bo znala RKC držati)
    Kakorkoli že, mislim, da se tudi kristjani v zahodnem svetu zavedajo ali bi se vsaj morali zavedati, da veliko večja nevarnost za krščanstvo prihaja s strani islama, kot od brezboštva ali drugih oblik agnosticizma, novodobnih gibanj, sekularnega humanizma, deizma, itd. Strogi ateizem še posebej ima po mojem neke povsem naravne meje širjenja, tudi zato, ker je homo sapiens očitno religiozno disponirano bitje in se bo zmeraj obračal v onstranstvo h kaki transcendentalni obliki božanstva ali božanskega. Islam pa seveda ne pozna mej in tudi ne priznava mej svojega širjenja – je absolutističen, brezobziren, brutalno izkorišča vsako dobronamernost in mehkužnost zahodnih demokracij. Predvsem pa izkorišča svojo največjo moč – nataliteta med muslimani je skoraj trikrat višja kot med nemuslimani. Evropejci smo lahko še ne vem kako prijazni, gostoljubni, dokazujemo svoj prav na demokratičen način – biološka urica pa dela tik-tak-tik-tak. Z vsakim trenutkom je »Alahovih sinov« več, nas pa manj.

    In potem se dogajajo še takšne samo-ponižujoče in samouničujoče neumnosti kot:

    http://www.youtube.com/watch?v=ox2-Wun2dIg

    http://www.onelawforall.org.uk/


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,77 seconds