Duhovna spolnost
Spolnost je ena najmočnejših človekovih sil, ki deluje v vsakem od nas. Kot takšna je povsem neupravičeno zapostavljena kot veščina, ki je vredna poučevanja in proučevanja. V veliki večini primerov je prepuščena posameznikovi iznajdljivosti in izkušnjam. Šolski sistemi se z njo ukvarjajo zgolj z varovalnega stališča. Učenci v šoli spoznajo le razliko med spoloma, posledicami in boleznimi. Podobno ali še slabše je z vsemi glavnimi religijami v našem prostoru. Te spolnost vse po vrsti obsojajo in nam že od najzgodnejšega otroštva tudi preko staršev vcepljajo občutek sramu, krivde in nemoralnosti. Zaradi občutka nemoralnosti in krivde pa se ta naravna energija kot voda nabira za jezom. Ko ta jez nabrane spolne spolne energije popusti, se začno dogajati večje ali manjše travme. Te travme so lahko vzrok družinskim nesrečam ali obrekovanjem ali pa naslovom v kronikah.
Za mnoge ljudi je izraz duhovna spolnost paradoks sam po sebi in nasprotje besed. Sama misel, da lahko najdeš svojo duhovno pot skozi spolno aktivnost, je podobna ideji borbe za pacifizem. Sodelovanje v divji, strastni spolnosti in iskanje intenzivnega duhovnega življenja ni bilo za Zapadnega človeka del iste zgodbe. Mnenje je bilo, da je iskanje spolnega zadovoljstva, nasladno kot je lahko, dobro le za hedonizem in da kvečjemu pokvari dušo. Le zakaj takšno mnenje, saj gre samo za odnos, za gradnjo odnosa, za popglabljanje odnosa, za občevanej, zakomunikacijo. Biti globoko spiritualna duša, je pomenilo in še vedno v nekaterih praksah pomeni: biti brezspolen. Duhovnost in spolnost je bila in ponekod še vedno je nezdružljiva kombinacija.
Pogledi pa se počasi bistveno le spreminjajo. Koncept duhovne spolnosti se je počasi začel razvijati tudi v Zapadnem svetu. Naše duše so bile zanj vedno zrele. Mogoče obstaja še vedno dvom? Ampak naša družba je obsedena s spolnostjo: je del močnih zdravilnih terapij, proslav plesa življenske sile; toda tudi brodenja po temi in nevrozah - seks za moč, seks za dobiček, seks za pozabo, seks za uspeh, seks za kariero. Uporabljamo in zlorabljamo spolnost za vse od prodaje juh pa do postavljanja ali odstavljanja političnih statistov.
Vsemu navkljub po deželi besno divja istočasno duhovna in spolna lakota. Hrepenenje po smotru se razpenja od radikalnega do tradicionalnega - Nina Hagen sledi guruju Bababiji, Madona občuje s Kabalo, Peace Makers pozdravlja krščanstvo. Skratka, hlepimo po našem bistvu.
Zakaj ne bi združili dveh reči? Spojiti skupaj spolnost z duhovnostjo v močno magijo. Ta ideja prav gotovo ni nova. Ritualizirana spolnost je bila priznana sveta pot v vzhodni filozofiji že pred tisočletji. Ena od njih je Tantra - verjetno danes najbolj znana pot na Zapadu duhovne spolnosti. Tantra je doma v določenih vejah hinduistične in budistične kulture Indije in Tibeta. Temelji na verovanju v navezi z ženskim in moškim principom (jin in jang, jab in jum) in predstavlja vodilno pot. Tradicionalna Tantra uporablja zapletene serije zvokov, vizualizacij, kontrole diha in raznih poz v kombinaciji z molitvami za doseganje vrhunca božanske sreče.
V 19em stoletju so britanski učitelji in popotniki, kot npr. Richard Burton, predstavili prve ekstatične Vzhodne spolne poti med njimi tudi tantrične tekste o spolnosti. Ne preseneča, da so bila ta dela, zaradi površinske sramežljivosti tistega časa, sprejeta z veliko mero odpora in sovražnosti. Vzhodnjaška spolna praksa Tantra, Kama sutra, Ananga ranga so bile obsojene kot preveč strašni origijastični rituali, da bi lahko prišli do ušes "civiliziranih" moških.
Dandanes ima Tantra še vedno prizvok nekakšnega mračnega kulta, navkljub našemu navidezno odprtemu odnosu do spolnosti. Delno je to zaradi tradicionalnih, skrajno ritualiziranih religioznih aspektov v Tantri - čaščenje in poosebljanje s posameznimi bogovi in boginjami, mističnimi znamenji, simboli in religioznim petjem vzhodne religije. Najverjetneje pa je še večja ovira zahteva v Tantri, popolnoma ohraniti svojo spolno energijo zase in s tem poudarjena pozornost, da moški ne ejakulira. To po zahodnem mišljenju neposredno oporeka našim od psihologov sugeriranim spolnim idealom istočasnega genitalnega orgazma. Praksa z zadržanjem seksualne vročice in njeno obračanje navzgor in tudi po celem telesu namesto dovoliti odteči ven in dol, se mogoče zdi nemoralna ali izmišljena in celo s sedanjega medicinskega gledišča nesprejemljiva ter v nasprotju z naravo in našimi telesi. Poleg vsega se sproščujoča moč navadnega orgazma občuti zelo lepo; zakaj bi se temu orgazmu potem kdorkoli namerno izogibal zaradi obljube o neki neznani ekstazi?
Kakorkoli že je, se je za Zahodnega človeka izkazalo boljše učenje s postopno kontrolo močne spolne energije, kot takojšnji kontroli ejakulacije. To je že del duhovne spolnosti - nova Tantra, ki je priplavala na površje v zadnjih dvajsetih letih. Orgazem celega telesa: skozi oči, kolena ali prste na nogi oziroma vse organe in celo telo je postala resnična možnost. Učenje zadržanja izliva je del procesa s prisotno bolj sproščeno, bolj tekočo perspektivo, ki dopušča posameznikove možnosti in sposobnosti. Lahko si vzamemo čas za učenje naslade, ki pride z odloženim ali preprečenim izlivom in lahko izkušamo veliko drugih sestavin iz prakse duhovne spolnosti - čustvenega, miselnega in tudi telesnega, brez vpletanja nam tujih božanstev, čaščenj, molitev in petij oziroma pojanj.
Nova Tantra izhaja v največji meri iz tradicijonalne Tantre - n.pr. pogled, da spolna zveza vodi do transcendence, specifičnih mišičnih nadziranj in dihalnih tehnik in razvija še druge prednosti. Jungov koncept, akopresura, aromatska terapija, kreativna vizualizacija in dinamična meditacija, so prav tako lahko del svobodne in radostne izbire. Bistvena pot je duhovna - to pomeni nereligiozna oziroma nedogmatska. Igrivost je vpletena v to delo ljubezni - smeh in poželenje sodelujeta z roko v roki v postelji novih ljubimcev.
Duhovna spolnost pa ima domet daleč izza spalnice in pomaga partnerjema, da se popolnoma odpreta drug drugemu in verjameta v ljubezen - njun odnos v vseh pogledih. Odnosi med partnerjema postanejo kolo duhovne rasti in osebne zavesti oziroma zavedanja. Kakor se nauči odpreti sebe proti svoji lastni notranji ljubezni, se lastna narava posameznika odpira do partnerja ter ostalim bližnjim in daljnim okoli njega. Začne se razumevanje, da predaja ne pomeni uklonitev ali izgubo samega sebe, temveč prej ekspanzijo odnosa v nekaj, kar je veliko večje od samega golega razumevanja.
Tako kot mnoge duhovne tehnike tudi duhovna spolnost uči disciplino duha in telesa. To se dosega v kontekstu čaščenja senzualnega aspekta življenja ter tako postane duhovna spolnost paradoksalna kombinacija kontrole in spontanosti. Kot sprejemanje življenja nas duhovna spolnost uči pomembnosti zavedanja in popolne prisotnosti pri samem spolnem aktu. Z usmerjanjem pozornosti na naše telo in zavest in vedenje kaj početi s tem, nas naredi bolj zdrave v fizičnem in psihičnem smislu. Čustva postanejo stabilnejša in bolj realna. Naše mentalne sposobnosti se večajo. Naše fizično zdravje se popravi z odkrivanjem, da je naše telo resnično tempelj naše duše in postane se ponosno na to.
Za naše lastno spolno življenje je veličastnost, ki nas čaka na isti poti z našimi predstavami. Vaje in tehnike krepijo naš notranji sečno-spolni sistem, izboljšujejo cirkulacijo in povečujejo občutljivost. Nobene potrebe ni, da se za spolne podvige uporablja Viagro ali njene surogate. Učiti se je potrebno naravnih poti za zadovoljevanje partnerjevih in svojih potreb ter povečanje svojega fizičnega uživanja do novih duhovnih razsežnosti. Z mojstrskim prenašanjem spolne energije med obema telesoma ter istočasnim menjavanjem stanja zavesti pride do končne duhovne zveze. Poleg tega, da duhovna spolnost poglobi med partnerjema medsebojno zvezo in zvezo do božanskosti, je to prava vznemirjujoča pot za ohranjanje pravega fizičnega izkustva spolnega zadovoljstva in nova osvežujoča pot tudi za najbolj vnete ljubimce.
..................................................................
Opomba:
- po kitajski tisočletni spolni praksi, se priporoča moškim ne krajši čas med dvema ejakulacijama od določenega števila dni. To priporočeno število dni je sestavljeno iz produkta konstante 0,2 in števila let moškega. To priporočeno število dni med dvema ejakulacijama je potrebno upoštevati v primeru, če hoče moški obdržati svoje psiho-fizično zdravje. - nadalje velja tudi kitajsko načelo, da ob sklenitvi trajnega partnerstva - poroka, naj bi partnerica imela pol let moškega povečanih za sedem.
Avtorica: Anonyma; Kontact-club, štev. 48/junij-julij 2003 |
Duhovnost v spolnosti
Prispeval/a: stojči dne ponedeljek, 4. julij 2005 @ 11:18 CEST
Najlepša spolnost
je spolnost podobno utripajočih,
komplementarnih duš, ali src.....
Ni toliko pomembno kaj in kako,
ampak kdo s kom to počne
še iz spomina njunih prejšnjih življenj.
Samo podobno utripajoč nekdo
se te lahko od znotraj dotakne tako močno,
kot se te ni še nihče doslej....
---
stojči
Duhovnost v spolnosti
Prispeval/a: blena dne ponedeljek, 4. julij 2005 @ 12:24 CEST
---
Grem skozi življenje
Duhovnost v spolnosti
Prispeval/a: ka dne ponedeljek, 4. julij 2005 @ 19:20 CEST
kar si napisal je morda nerazumljivo nekaterim ,vendar sestavek je utemeljen na preprosti razlagi in resnici o nas.v vsakemu biva jedro odgovora, če ga ima možnost odkriti ali spoznati je pa vprašanje .!?..............blagor tistim ,ki imajo še kaj dodati.
lp branka
Duhovnost v spolnosti
Prispeval/a: jaka dne ponedeljek, 4. julij 2005 @ 21:10 CEST
Dragi stojan,
Tole z utripanjem si pa res lepo napisal.
In če rečemo, da skozi vse zvezde, ki osvetljujejo naše notranje in zunanje nebo,
utripa samo en utrip, potem je beseda lepo, resnično najmanj na kar se človek lahko zanese.
lp.
Duhovnost v spolnosti
Prispeval/a: Drago dne torek, 5. julij 2005 @ 12:54 CEST
Branka, poskusil ti bom odgovoriti:
Mislim, da se lahko uporabljajo vsi rituali pri seksu. Sumim celo, da so vsi rituali/obredi nastali ravno iz spolnosti in so v bistvu surogat resnične spolnosti - spolnosti kot rituala/obreda plodnosti - parjenja in spolnosti kot ritualna/obreda duhovne rasti. Obred/ritual spolnosti je najvišji obred življenja in ima vse elemente smisla življenja. Smisel življenja pa je življenje samo kot tako, kot neprekinjen proces.
Že spolnost sama po sebi je obred/ritual. Obredov/ritualobv pri spolnosti, kot tudi drugje, se nikakor ne bi smelo zlorabljati. Najbolje pa, da pri tem obredu/ritualu par uporabi še zaščitne postopke (tu niso mišljeni t.i. kontracepcijski postopki, ti so celo v napoto). Odgovornost uporabe obredja/ritualov pa itak nosi vsak sam.
Z obredom/ritualom postane seks v bistvu odnos, občevanje, srečanje in popotovanje s skupnim vozom, postane neke vrste alhemije teles in duhov, alhemija materije in energije. To je drugo bistvo tega obreda/rituala.
Spolnosti kot obred/ritual pa moti tako svečenike kot oblastnike vsega sveta. Zato so si eni izmislili spolni odnos kot greh - kot nekaj slabega, a drugi kot spolnost za lastni užitek - kot zlorabo drugega, bližnjega in tudi sebe, saj gre tu le za neko vrsto samozadovoljevanja s pomočjo drugega. Namen teh inovacij je pa isti, spraviti posameznika iz ravnotežja, iz svojega centra in ga na takšen način obvladati. Vse ostalo so samo nianse. In vsi mi smo več ali manj ujetniki teh trikov.
To, kar sem zapisal tu in prepisal za prispevek, je bil moj glavni namen. In če bo to pomagalo enemu samemu paru, sem že uspel.
Duhovnost v spolnosti
Prispeval/a: taja0508 dne torek, 5. julij 2005 @ 16:52 CEST
- se še lahko spolno vznemiri
- se še lahko razjezi
- se ni pripravljen odreči denarnici
in vsemu premoženju.
Modri, sveti mož pa je v zvezi s spolnostjo duhovnim iskalcem dejal:
- da je od posameznika odvisno, kam se bo usmerila energija, ki mu je dana: če je spolna čakra še prebujena, bo šla tja, v nasprotnem primeru, ko nima možnosti delovati pod popkom, si utre pot navzgor
- in pa da se duhovni napredek pri aktivnem spolnem udejanjanju zaustavi in nadaljuje v življenju, ko ta potreba ugasne.
Pozdrav vsem!
Taja
Duhovnost v spolnosti
Prispeval/a: Miran Zupančič dne sreda, 6. julij 2005 @ 13:53 CEST
Celotna yoga bazira na 1 in 2. čakri. Zahodni duhovni sistem pa deluje na četrtem, petem, šestem in sedmem duhovnem centru. Tako imajo višji energijski centri pod kontrolo nižje. Z molitvijo "Oče naš" sprožimo ta opisan proces. Kar pa sproži tudi zemeljski kundalini energijo, ki se počasi dviguje v tretji duhovni center od koder procesno vstopi v četrti ( srčno čakro) kjer se zgodi preoblikovanje in se nato ta surova energija skozi srce oplemeniti, da lahko kot taka potuje skozi grleno čakro in nato vstopi v "tretje oko" center med obrvmi - za nosno kostjo.
Tako izpraznimo in izničimo staro karmo, stare usedline naši in naših prednikov iz preteklosti. In ko se to zgodi, se lahko skozi sedmi center spusti v češariko Sveti Duh ter obrne vse čakre v nasprotno gibanje od do sedanjega. Toliko časa pa dokler se namensko ukvarjamo s spodnjimi čakrami, ni napredka na duhovni poti. S tem pa nisem hotel reči, da se spolnosti odrekamo ali da bi jo celo potlačili, ne, ampak jo preprosto ne dajemo na prvo mesto v svojem življenju. Z omenjenim procesom pa postopno tudi lažje obvladujemo, a za to je potrebno, da preteče kar nekaj časa.
Tantra sistem je nam lahko v marsičem v pomoč ( še posebaj to velja za moškega, kar je bilo že opisano) nikakor pa se v končnem smislu skozi ta sistem, mi zahodnjaki ne moremo odrešiti in preiti v stanje nesmrtnosti. Ta moj komentar pa ni mišljen kot reprika na odličen članek, ampak samo dodatna razlaga te ne dovolj pojasnjene problematike z vidika duhovnega razvoja.
lep pozdrav,
Miran.
Duhovnost v spolnosti
Prispeval/a: ka dne sreda, 6. julij 2005 @ 20:09 CEST
želela bi ti samo objasniti, da nimam nikakršnh problemov glede ritulalov ali česarkoli ,kar ljudje prakticirajo.če moj sestavek podrobneje prečita boš ugortovil.
mislim ,da se to nanaša na pisca-ko bleno. nič hudega. saj dodatne razlage še bolj rasvetlijo tvoj sestavek,za katerega očitno obstaja veliko zanimanje in prav je ,da si ga vrnil .na pozitivke.
lp branka
Duhovnost v spolnosti
Prispeval/a: jaka dne četrtek, 7. julij 2005 @ 01:17 CEST
Zelo mi je všeč tale tvoj komentar dragi Miran.
Jezus je baje rekel;
V hiši mojega očeta je veliko soban.
Dobro jutro..... da ne bom rekel lahko noč:))
Duhovnost v spolnosti
Prispeval/a: Drago dne sreda, 13. julij 2005 @ 14:21 CEST
Poti v duhovnosti je veliko, kot povzema Jezusa Jaka: V hiši mojega očeta je veliko sob... pa še: Kjer sta dva ali trije(več) zbranih, tam sem jaz med njimi..., kar pomeni, da gre tako mnogo lažje. Biti pa morata vsaj dva... Vse ostalo je le ma(n)tranje.
Tako Svami Vivekananda kot Scot M. Peck vidita v spolnosti veliko vsebnost duhovnosti. Nista pa edina. Tudi dva talijanska novinarja leta 1965, ki sta opisovala spolnost in njene deviacije, sta opazila to komponento spolnosti kot zelo pomembno in tudi usodno.
Potrebno pa je ločiti spolnost od spolnosti, kot je potrebno ločiti parjenje od duhovnosti. Večina od nas prakticira parjenje. Katero pa se s časom razvije ali v svingerstvo ali pa v duhovno rast ali pa v razpad odnosa in v veliko osebno tragedijo ter globoko osebno prizadetost. S parjenjem je večina od nas še kar zadovoljna in v življenju ne rabi ničesar več. Nezadovoljni postanemo šele, ko nam razni psihologi "znanstveno" razlagajo o zadovoljstvih, o ujemanju, o orgazmih... tako preko medijev vseh vrst (časopisi, revije, brošure, knjige, elektronski mediji...). Za vsem tem pa stoji potrošništvo s svojo brezobzirnostjo in so jim nezadovljni posamezniki bolj dobrodošli kot zadovoljni, ki potrebuje še zelo malo.
Sam ne vidim, da je lahko neki center spodnji in drugi gornji, eden več vreden od drugega, ampak so vsi enakovredni kot členi verige. Vsaka veriga pa je toliko močna, kolikor je močan najšibkejši člen te verige. Zato je potrebno vedno loviti ravnotežje v moči med "spodnjimi" in "zgornjimi" centri. Prevelik razvoj kateregakoli centra ne pomeni skoraj nič pri pridobivanje na moči, prej se pridobiva na neravnotežju.
Duhovnost v spolnosti
Prispeval/a: taja0508 dne sreda, 13. julij 2005 @ 23:12 CEST
Spolnost - vir kratkotrajnih užitkov in velik porabnik energije - duhovno usmerjenemu človeku ne pomeni nič zato, ker njenih nizkih vibracij ne zazna več. Pojavijo se sicer druge vrste užitkov ter vezanosti in po ponovni ugotovitvi, da tudi to ni tisto pravo, se bo zavest resničnega duhovnega iskalca postopoma dvigala po Božji poti do cilja. Tanjšajo se tudi ovoji - neznanje - ki dušijo svetlobo v srcu domujoče duše in brezpogojna ljubezen, sočutje, modrost dobivajo vedno več možnosti, da se izrazijo.
Govorim o preobrazbi energije v vedno višje vibracije, o procesu, ki teče - sicer počasi - po naravnih zakonih. Narava pa seveda ne loči ljudi glede na njihovo versko pripadnost ali lokacijo bivanja, dragi Miran, zato se zavest nahaja pri posamezniku točno tam, kamor jo on sam usmerja. Recimo na ravni prve in druge čakre pri tistih ljudeh, ki jim je spolnost nepogrešljiva potreba. Zahodni duhovni sistem in baziranje yoge povezovati s stanjem zavesti posameznika?
S tvojim podcenjevanjem yoge le-ta ne bo nič izgubila. Škodo delaš le sebi, saj bi ti zagotovo koristila, ko bi jo spoznal. Če ne drugače, vsaj neumnosti o njej ne bi mogel govoriti več.