NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

četrtek 25-apr
  • Tadej Toš: ABRAhmm

  • petek 26-apr
  • VegaFriday v Mariboru

  • sobota 27-apr
  • Začetek sezone na parkovni modelni železnici

  • torek 30-apr
  • Aktualno iz Špricerkres v Malečniku, Parni Valjar / DJ's Brata Fluher

  • sreda 01-maj
  • Med naravo in kulturo

  • petek 03-maj
  • Človek in čas

  • nedelja 05-maj
  • Razstava Interspace

  • sreda 08-maj
  • Razširjeni vid

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost   
    torek, 5. april 2005 @ 06:42 CEST
    Uporabnik: Igor Petek

    * Zdrava prehrana in dobri receptiPredstavniki živilske in medicinske stroke so se na današnji okrogli mizi z naslovom Dobro jem, da se dobro počutim, ki je bila namenjena nepristranski osvetlitvi pomena mesa v zdravi prehrani, strinjali, da je za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost. Takšnega mnenja so tudi predstavniki živilsko predelovalne industrije, ki so bili tudi organizatorji današnje okrogle mize, pri čemer pa so izpostavili na nekatere zanje nesprejemljive trende, kot je npr. stigmatizacija rdečega mesa kot zdravju škodljivega.

    "V naši prehrani mesa ni preveč, preveč je zdravju škodljivih živalskih in rastlinskih maščob ter za zdravo, uravnoteženo prehrano veliko premalo tako imenovanih zaščitnih, varovalnih komponent, ki jih lahko dobimo z uživanjem veliko več sadja in zelenjave," je v svojem govoru poudaril Božidar Žlender z biotehniške fakultete, eden izmed uvodnih govornikov. Ob tem je poudaril, da je z mesom ta uravnotežena prehrana lažje dosegljiva, predvsem ker vsebuje veliko pomembnih sestavin.

    "V prehrani moramo zmanjšati delež maščob, zaradi katerih je meso največkrat okrivljeno za povzročitelja sodobnih civilizacijskih bolezni. Zato so pusto meso vseh vrst in nemastni izdelki sprejemljivi v zdravi in uravnoteženi prehrani, kjer meso lahko odigra tudi vlogo funkcionalnega živila," je še dejal Žlender in dodal, da je dajanje prednosti samo enim vrstam mesa potrebno strokovno utemeljiti, ker v vsaki vrsti mesa lahko najdemo različne prehransko pomembne sestavine.


    Po besedah Jožice Maučec Zakotnik z ministrstva za zdravje bomo bolj uravnoteženo in zdravo prehranjevanje oziroma boljše zdravje Slovencev nasploh dosegli z bistvenim povečanjem uživanja sadja in zlasti zelenjave, z bistvenim zmanjšanjem uživanja mastnih mesnih izdelkov, ki jih nadomestimo z ribami in stročnicami, z večanjem uživanja manj mastnega mleka in manj mastnih mlečnih izdelkov, z zmanjšanim uživanjem enostavnih sladkorjev in živil, ki jih vsebujejo, med drugim tudi sladke pijače. Poleg tega pa še z zmanjšanim soljenjem hrane in zmanjšanim uživanjem slanih živil ter zvečanjem telesne dejavnosti ter večjo porabo kalorij oziroma doseganjem energijskega ravnotežja.

    "Slovenci v povprečju pojemo dovolj mesa in ne potrebujemo spodbujanja oziroma promocije uživanja večjih količin mesa. Potrebujemo pa spodbujanje oziroma promocijo uživanja več zelenjave in sadja, več rib, več manj mastnega mleka in manj mastnih mlečnih izdelkov, uživanja manj mastnih mesnih izdelkov in manj slanih živil," je poudarila Maučec Zakotnikova. "Uživamo velike količine mesnih izdelkov, ki so dejansko vir skoncentrirane maščobe, predvsem nasičenih maščob," je poudarila.

    Maučec Zakotnikova je obenem izpostavila, da je potrebno intervenirati predvsem pri tistih skupinah prebivalstva, ki se - zaradi različnih vzrokov - bolj nezdravo prehranjujejo. Kot identificirane slabe prehranjevalne navade je med drugim navedla izpuščanje zajtrkov, neredne obroke, neustrezen časovni razmak med obroki, prenizek in upadajoč trend uživanja zelenjave in sadja in nezdrav način priprave hrane.

    Po ocenah Marka Višnarja iz GIZ Prašičereja Slovenije se je v zadnjih desetletjih v kmetijstvu oz. živilski industriji veliko naredilo v smeri izboljšanje kakovosti mesa. Glede kritiziranja promocije mesa pa je Višnar dejal, da je to ena od pravic proizvajalcev mesa. "To pomeni, da če menimo, da ima rdeče meso napačno podobo v javnosti, pač potem skušamo na to podobo vplivati," je povedal. Za ponudnike mesa so namreč poskusi stigmatizacije rdečega mesa kot škodljivega nesprejemljivi. "Res pa je to, kar vsi vseskozi trdimo, da morajo biti pri uživanju tega mesa spoštovana določena pravila, da to meso ne postane škodljivo," je dejal Višnar in dodal, da je v primeru preveč enostranske prehrane lahko vsaka hrana škodljiva zdravju.

    Predstavnik Perutnine Ptuj pa je izpostavil, da je potrebno odpraviti zmedo, ki vlada med potrošniki. Po njegovih besedah je potrebno potrošnikom jasno povedati, kaj je priporočena prehrana, ne pa da so zmedeni in prestrašeni. Poleg tega je potrebno potrošnike informirati, da je meso, ki je proizvedeno v Sloveniji, zdravo. Zelo pomembna naloga pa se mu tudi zdi, da se s sodelovanjem stroke in industrije naredi čimbolj kakovostne in zdrave izdelke, ki bo koristna tako za potrošnike kot za industrijo, ki se bo lahko s takimi izdelki uveljavila tudi na širšem evropskem trgu.

    Karl Salobir z biotehniške fakultete je sicer pojasnil, da je pomen mesa v prehrani ljudi raznolik. "Meso odlikuje velika hranilna vrednost, meso je poleg tega okusno živilo, nekateri pa mu pripisujejo tudi krepilno in celo zdravilno vrednost," je dejal in dodal, da se lahko reče, da je meso krepilno in celo zdravilno, ampak za tiste, ki jim primanjkuje esencialnih hranilnih snovi, s katerimi je meso bogato. Meso je po njegovih besedah bogat vir kakovostnih beljakovin, dobro izkoristljivega železa, cinka in selena ter vitaminov B, obenem je pa tudi pomemben vir esencialnih maščobnih kislin.

    Kritike na račun mesa, med drugim da vsebuje maščobe in veliko holesterola, po pojasnilih Salobirja držijo, če je meso mastno in če je neprimerno pripravljeno. Vendar pa je pogosto težave predvsem v tem, da je veliko za uživanje mesa in mesnih izdelkov povezano z majhnim uživanjem sadja in zelenjave. "Vsaka enostranska prehrana, pa naj bo to vegetarijanska ali pa pretirano mesna, je za zdravje lahko nevarna," je izpostavil Salobir.

    Strokovnjak za varno prehrano Dražigost Pokorn, ki je prav tako poudaril pomen zdrave in uravnotežene prehrane, pa je ob vsem tem poudaril, da je za zdravje ljudi poleg priporočene oziroma zdrave prehrane zelo pomembno tudi najširše življenjsko okolje. "Ocena tveganja za zdravje ljudi mora zato vključevati tudi dejavnike najširšega okolja, kar dostikrat pozabljamo. To pa zahteva dobro poznavanje interakcij med okoljem in zdravjem ljudi," je povedal Pokorn. Prehrana je namreč samo del našega okolja, ki lahko bolj ali manj vpliva na naše zdravje, med ostalimi dejavniki tveganja pa so npr. tudi kajenje, alkoholne pijače, premajhno uživanje sadja in zelenjave, telesna neaktivnost.

    Okroglo mizo so organizirali Združenje živilske industrije pri GZS, Gospodarsko interesno združenje (GIZ) Meso in izdelki ter GIZ Prašičereja Slovenije. Njen osnovni namen je bil, da se v razpravo o zdravi prehrani ter prehranskem in zdravstvenem pomenu mesa vključijo vsi, ki se v Sloveniji ukvarjajo s prehrano oziroma zdravim načinom življenja.

    Vir: www.dnevnik.si

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja Igor Petek
  • Več s področja * Zdrava prehrana in dobri recepti

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/20050404194252201

    No trackback comments for this entry.
    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost | 27 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: stojči dne torek, 5. april 2005 @ 10:41 CEST


    Alkoholike so vprašali,
    če je alkohol zdrav.
    Vsi so rekli, da je. :)

    ---
    stojči


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: Igor Petek dne torek, 5. april 2005 @ 10:54 CEST
    Vegetarijance so vprašali,
    če je meso zdravo.
    Vsi so rekli, da ni. :)


    ---
    Igor


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: silvy dne torek, 5. april 2005 @ 11:20 CEST
    še dobro, da so take okrogle mize, da potrošniki ne bi bili prestrašeni in zbegani! saj potrošniki so ovce (ki so sicer pametne živali), ki jih je potrebno usmerjati, a ne?!

    moram priznati, da ne RAZUMEM čisto, zakaj je ta članek tu objavljen.
    prvič, jasno je, da so zastopana stališča "strokovnjakov" Marka Višnarja iz GIZ Prašičereja Slovenije in predstavnika Perutnine Ptuj, ne morejo biti objektivna, kaj šele strokovna. kaj pomeni "strokovnjak za varno prehrano?" saj meso vendar ni varna prehrana, še najmanj za živali, ki jih koljejo.
    drugič, ostali sodelujoči so bili očitno izbrani po kriteriju "živali so na svetu zato, da jih človek lahko zakolje in poje"

    nič nimam proti tem ljudem, sem pa PROTI navajanju neumnosti kot "znanstvenih dejstev". telo vsakega posameznika je samo zase edino pomembno znanstveno dejstvo in kot dolgoletna vegetarijanka in zadnje leto tudi veganka lahko ovržem teorijo o "uravnoteženi prehrani, ki mora vsebovati tudi meso." naj povem, da sem zdrava, v odlični kondiciji, imam nadpovprečno dobro kri in sem torej živ dokaz, da mesa enostavno ne potrebujemo. da ne govorim o tem, da fiziološko nismo prilagojeni za uživanje mesa (zanimiv članek na to temo: http://www.svet-je-lep.com/prehrana/primerjalna_anatomija_prehranjevanja.php).

    moj nasvet: vsak naj posluša svoje telo in bo srečen, zdrav in zadovoljen. da pa lahko posluša svoje telo, se mora najprej znebiti vse navlake, s katero nas pitajo že od malega.

    pa lep sončen pozdrav vsem!


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: Igor Petek dne torek, 5. april 2005 @ 13:00 CEST
    Ta članek je tukaj za to, ker je objavljen. Ljudje imajo vedno pravico, da preberojo tudi drugo plat medalje. Kje pa piše, oz. kako lahko nekdo eksplicitno trdi, da je vege-prehrana tista najbolj zdrava? Vege-strokovnjaki zagovarjajo svoje stališče, drugi strokovnjaki zagovarjajo svoje stališče.

    In tudi ne moremo govoriti kdo ima prav, ker so na vsaki strani kot strokovnjaki doktorji, ti pa menda o zdravju vedo največ.

    Pozitivke objavljajo prispevke obeh taborov in kot takšne nikogar na favorizirajo.

    Zaradi tega je ta članek tu.

    LP Igor

    ---
    Igor


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: stojči dne torek, 5. april 2005 @ 14:57 CEST
    Tvoj holesterol
    in tvoj krvni tlak
    ti lahko marsikaj
    povesta
    o tvojem zdravju
    in če si res
    kot mesojedec korajžen,
    napiši kakšna sta? :)

    Razen mene,
    ki sem vegetarijanec,
    nima niti eden od mojih sošolcev mesojedcev
    krvni tlak 120/80
    ki je po mnenju zdravnikov
    idealen. :)

    ---
    stojči


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: Igor Petek dne torek, 5. april 2005 @ 15:21 CEST
    Krvni tlak....130/85
    Holesterol 4,2

    ---
    Igor


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: silvy dne torek, 5. april 2005 @ 15:48 CEST
    Ljudje beremo že celo življenje, da je meso NUJNO potrebno in da ga telo potrebuje za normalno rast in razvoj. mene to že od osnovne šole "učijo." pozitivke pa bi lahko zares predstavljale drugo plat medalje – ampak ne tako, da objavijo članek, ki je namenjen promociji uživanja mesa.

    jaz lahko govorim, kdo ima prav zame: prav ima moje telo. ne potrebujem nobenega strokovnjaka, da mi bo povedal, kaj moje telo potrebuje. še posebno, ker se odlično počutim. in ko kak zdravnik/strokovnjak trdi, da živalsko meso nujno potrebujem, da bo moja prehrana uravnotežena, potem temu pač ne verjamem. tudi zdravniki vedo samo tisto, kar jih naučijo na faksu – v kolikor niso pripravljeni sami raziskovati in spoznavati življenja. in veliko ljudi ni pripravljenih. neznosna lahkost bivanja bi lahko temu rekli.
    LP


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: ksenija dne torek, 5. april 2005 @ 19:01 CEST
    moja hči se od majhnega izogiba mesu, torej je nekako prisilila vso družino, da meso ni pogosto na jedilniku, ona ga sploh ne je, je od rojstva lahko rečem vegetarijanska, njen prijatelj se je pri 13 letih odločil za vegatarijanstvo, nihče drug v družini...
    in vsi ju pri tem, vsaj v ožjem krogu spodbujamo... ampak ugotavljam pa nekaj - ko berem teme o vegetarijanstvu ter gledam prispevke na tv - zakaj ste tako napadalni? Odločili ste se (lahko rečem da tudi sama sem zelo blizu temu) vendar jaz vas ne napadam, zakaj vi meni, ki pojem ne vem en zrezek, če si ga zaželim enkrat na mesec ali pa uf recimo pršut ob posebnih priložnostih... pa še nekaj se opravičujem, kje naj dobim čevlje ki bodo super - pa ne usnjeni...
    svobodna volja, ne pa prisila...


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: ksenija dne torek, 5. april 2005 @ 19:16 CEST
    se opravičujem za napake, ampak sem utrujena, malo prej prišla iz druge službe (je kljub vsemu razmišljanju in duhovnemu zavedanju potrebno tudi položnice plačati) še enkrat se opravičujem....zdaj grem pa gospodinjo igrat :)


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: silvy dne sreda, 6. april 2005 @ 08:43 CEST
    veš, kaj je zanimivo (upam, da te lahko tikam) – jaz imam občutek, da je stran, ki zagovarja uživanje živali, agresivna. ampak, agresivna na prikrit način. mnenja o uravnoteženi prehrani, se pojavljajo POVSOD, v časopisih, na TV, na radiu. samo nihče tega ne dojema kot agresivno, temveč kot normalno, saj je na to navajen od malega (če pa ni, se pa odloči za vegetarijanstvo tako kot tvoja hči).

    in, ko ima kakšen vegetarijanec možnost spregovoriti svojo resnico, ga "mesojedec" dojame kot nekakšnega napadalca na njegovo pravico do uživanja živali, ki mu hoče vsiliti svoj mnenje. drugi vidik pa je ta, da tudi oddaje, ki se pripravljajo na temo vegetarijanstva, delajo "mesojedci", seveda na pristranski način. kdo bi npr. povabil v svojo oddajo bivšega mesarja, ki ni več mesar in je sedaj krvoločno proti klanju živali? odgovor je: tisti, ki želi šov oz. tisti, ki želi iz oddaje napraviti cirkus ne pa izmenjavanje argumentov.

    se strinjam, svoboda volja, ampak dolga pot je do tega, da lahko človek sploh uveljavi svojo voljo: najprej mora odvreči staro navlako, potem razumno presoditi, kaj je prav in kaj ne ter se na koncu odločiti. in tako odločitev spoštujem.


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: Igor Petek dne sreda, 6. april 2005 @ 10:01 CEST
    Nikjer nisem zasledil, da bi te kdorkoli silil in prepričeval, da jej meso.

    Jaz vedno rad preberem argumente obeh strani.

    Itak se vsak človek sam odloči, kaj mu paše in kaj ne.

    Ali nosiš čevlje iz umetnega usnja?

    Že samo beseda "umetno usnje" asocira na pravo usnje. Torej obutev iz živalske kože. Je pa skaj nastal zaradi tega, ker je cenejši od usnja in ne zato, da bi pobili manj živali. Samo hudič je, da je dosti bolj udobno nositi usnjene čeveljce. A ni tako?

    ---
    Igor


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: silvy dne sreda, 6. april 2005 @ 12:08 CEST
    "siliti in prepričevati" je najlažje na prikrit način. takrat to sprejmemo kot dejstvo. naj navedem nekaj primerov iz na pozitivkah objavljenega članka.
    1. članek se začne: "Predstavniki živilske in medicinske stroke so se na današnji okrogli mizi z naslovom Dobro jem, da se dobro počutim, ki je bila namenjena nepristranski osvetlitvi pomena mesa v zdravi prehrani, strinjali, da je za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost."
    trditev, ki jo izpeljem iz tega stavka:
    - zdravniki in proizvajalci mesa se strinjajo, da je meso v prehrani pomembno.

    2. "V naši prehrani mesa ni preveč, preveč je zdravju škodljivih živalskih in rastlinskih maščob ter za zdravo, uravnoteženo prehrano veliko premalo tako imenovanih zaščitnih, varovalnih komponent, ki jih lahko dobimo z uživanjem veliko več sadja in zelenjave,"
    trditev, ki jo izpeljem iz tega stavka:
    - ni problem v tem, da jemo preveč mesa, ampak v tem, da jemo premalo sadja in zelenjave;
    - meso lahko jemo v velikih količinah, saj kot tako sploh ni škodljivo.

    navedla sem samo 2 stavka, ki sta na začetku teksta. če bi analizirala celoten tekst (pa saj se nobenemu ne bi dalo prebirati tega), bi videli koliko prikritih "dejstev" vsebuje tak tekst. pa še, zakaj misliš, da na okroglo mizo niso povabili nobenega vegetarijanca? enostavno, zato, ker gre za promocijo uživanja živali.

    imam usnjeno jakno in jakno iz skaja. obe sta navidez isti, le usnjena je toplejša. usnjenih oblačil ne kupujem več.
    glede čevljev pa prehajam na umetno usnje, čeprav na račun udobja. pozimi sem si kupila dobre škornje iz umetnega usnja, z njimi sem zelo zadovoljna. nošenje živalske kože v imenu udobja ne podpiram.



    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: Igor Petek dne sreda, 6. april 2005 @ 17:18 CEST
    Vidiš, ravno v tem se kaže problem ortodoksnih vegetarijancev. Občutek ogroženosti. Jaz v tem članku ne vidim nobene prikrite reklame, ampak samo članek, ki govori o uravnoteženi prehrani.

    V vsakem pisanju, ki samo omenja meso, imate občutek, da je to napad na vas.

    In če članek prebereš bolj podrobno, boš našla tudi besede, da mesa pojemo dovolj ali preveč in da je treba poiskati način, da človeku dopovemo, da mora dati večji poudarek zelenjavi....itd...itd.

    Medtem, ko vege-aktivisti za svoje reklame ne izbirajo sredstev. Kažejo in opisujejo najbolj krvave dogodke, ki naj bi jih zakrivili mesojedci, ker po njihovem, so vsi mesojedci agresivni in sposobni ubijanja. Čeprav sam nimam takega občutka. Se mi zdijo vege-aktivisti bolj nevarni. Nekako delujejo bolj agresivno. Upam, da ne postanem še sam tak, ker v zadnjem času skorajda ne jem več mesa. Le še za vzorec. Pa ne zaradi plakatov vege-aktivistov, ampak za to, ker mi bolj paše zelenjava.

    Sem poizkusil že ene parkrat nositi čevlje iz skaja, pa me noge pečejo v njih.

    A ribe ješ?

    ---
    Igor


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: silvy dne četrtek, 7. april 2005 @ 08:56 CEST
    jaz bi enako lahko trdila za mesojedce. takoj, ko na kakšni večerji ali kjerkoli omenim, da sem vegi, se vsi čutijo "poklicane", da me pravilno usmerijo v t.im. uravnoteženo prehrano. in bolj, ko razlagam, da že 10 let ne jem mesa in da odlično funkcioniram, bolj so prepričani, da imajo prav.
    temu pravim občutek ogroženosti. ljudje se namreč bojijo, da jim bomo vzeli njihovo pravico do živalskega mesa.

    res je, v članku piše nekaj o sadju in zelenjavi. to je pa tudi vse. piše samo nekaj kot "dobro bi bilo uživati malo več sadja in zelenjave". tolažba za tiste, ki tega ne počnejo. pisati bi moralo " vsakodnevno moramo uživati sadje in zelenjavo". ja, mogoče nas dojemate kot agresivne, ampak jaz bi samo rada, da tudi drugi lahko okusite lepoto in lahkost življenja, srečo in zdravje. to namreč imam in grozno mi je, ko slišim, koliko ljudi vsako leto zboli zaradi raka in ostalih civilizacijskih bolezni.

    vem, da niso vsi mesojedci sposobni ubijanja – večina jih ni. in prav zato, ker človek ni ustvarjen za ubijanje živali, ne vem, zakaj se prehranjuje z njimi. en sam pogled v klavnico bi odvrnil vsakega mesojedca od uživanja mesa. s tem, ko kupujete meso, dajete naročilo za klanje teh živali. dogodki iz klavnic so dejstvo, ne pa reklama proti mesojedstvu.

    kjer je povpraševanje, je tudi ponudba. če pa povpraševanja ni dovolj, se pa ustvari z različnimi "strokovnimi" članki.

    bravo zate, ker uživaš tako malo mesa. tudi jaz sem tako začela. poskusi kdaj kakšen košček mesa, brez vseh začimb, in povej, kakšen okus ima.

    vem, skaj ni najbolj udoben, ampak, če je to cena, da se ne ubijajo živali, jo bom pač plačala.

    rib ne jem.


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: koki dne četrtek, 7. april 2005 @ 12:14 CEST
    Polne riti! Ste videle tisti film, ko je možakar vsakokrat, ko je bila žena noseča, tekel po psa?! Meni še danes da misliti, in bojim se, da bo takšno razglabljanje o mesu, vedno bolj, samo še stvar priveligiranih - razumi bogatih...
    lp Ladislav!
    Ps Sam tudi zelo malo pojem mesa...

    ---
    Nikoli ni tako, da nekako ne bi bilo...


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: silvy dne četrtek, 7. april 2005 @ 13:03 CEST
    ladislav,

    a misliš, da je ne-povzročanje in podpiranje trpljenja, mučenja in smrti živali, res privilegij bogatih? zakaj potem ne izkoristimo ta privilegij?

    LP


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: Pozitivke dne četrtek, 7. april 2005 @ 19:02 CEST
    Dokler bo kilo mesa cenejše od kile solate, dvomim, da bo meso privilegij bogatih.

    LP Igor





    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: silvy dne petek, 8. april 2005 @ 08:50 CEST
    moje vprašanje "a misliš, da je ne-povzročanje in podpiranje trpljenja, mučenja in smrti živali, res privilegij bogatih?", je bilo retorično.
    tudi meni ni jasno, zakaj je zdrava prehrana dražja od mesa. grozljivo, da je telo živega bitja manj vredno (v denarju) kot rastline. vprašam se, koliko stane človek?


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: silvy dne petek, 8. april 2005 @ 09:45 CEST
    pa še to:

    "Uživanje mesa povzroča tudi globalno trpljenje, kajti intenzivna proizvodnja hrane za živinorejo (oz. samega mesa) uničuje npr. tropski pragozd, povzroča efekt tople grede (proizvodnja mesa sprošča velike količine CO2, posebno s požiganjem tropskih deževnih gozdov za McDonald’ & Co. Govedo razen tega proizvede letno 100 milijonov ton metana – 20% skupne emisije tega zelo strupenega plina.), z gnojšnico in gnojem (pri proizvodnji 1 kg svinjskega mesa nastane okoli 15 kg gnojevke) pa se uničuje prst in podtalnica. Uživanje mesa je sopovzročitelj svetovne lakote, kajti npr. 40% svetovne žetve žita pristane v masovnih živinorejskih hlevih industrijskih držav in 60% krmil za masovno živinorejo (žito, soja, …) se v Evropi uvaža iz držav v razvoju, kar vse pomeni, da namesto, da bi šla hrana za lačne ljudi v svetu, gre v hleve masovne živinoreje za produkcijo mesa, to pa vodi v lakoto in smrt milijone ljudi. Znano je, da vsako leto umre zaradi lakote več 10 milijonov ljudi. Za proizvodnjo 1 kg govejega mesa je potrebno 9 kg zrnja, 50% pitne vode se porabi v masovni živinoreji (za proizvodnjo kilograma mesa se porabi povprečno 100 krat več vode kot za en kilogram žita ali zelenjave). Za 200 gramski zrezek se pokrmi do 2 kg žita, 2 kg žita pa bi nasitila približno osem otrok. 40.000 otrok dnevno umre zaradi lakote. Če bi industrijske države svojo porabo mesa reducirale samo za 10%, bi se lahko dodatno prehranjevalo 100 milijonov ljudi. Nikomur ne bi bilo potrebno stradati. Živina bogatih žre kruh revnih. Vse to kaže na to, kakšne pogubne posledice ima uživanje mesa. Negativne posledice kajenja oz. alkohola so kaplja v morje v primerjavi z negativni posledicami uživanja mesa."
    (vir: društvo za osvoboditev živali, sporočilo za javnost)


    Ali je meso ZARES cenejše od solate? vprašanje ni retorično.

    pa lep sončen dan vsem!



    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne petek, 8. april 2005 @ 18:33 CEST
    Jaz mislim, da od vseh komentatorjev tega prispevka je imel Koki še najbolj prav. Polne riti dobrot imete vsi, vegetarijanci in vsejedi in izpraznjen občutek za resnične tegobe, ki tarejo lačne otroke sveta. Ti se zaradi suše in pomenjkanja pitne vode še s kobilicami ne morejo preživeti. Bila sem na tržnici in videla koliko denarja sta vložili vegetarijanci v knjige za EP promocije vegetarijanske prehrane in napadanje vsejedcev. Ali ne bi bilo bolj koristno, da bi način prehranjevanja prepustili medicinski stroki. S tem denarjem ki ste ga potrošili za EP propagando, bi veegetarianci lahko rešili kakšnega umirajočega otroka v Afriki in mu zgradili vodnjak pitne vode?

    Pustite že enkrat pri miru ljudi naj se prehranjujejo kakor komu odgovarja.

    Tatjana


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: silvy dne ponedeljek, 11. april 2005 @ 08:52 CEST
    ko odpovejo vsi drugi argumenti:
    - etični (ne ubijajmo živali za naše prehranske užitke, živali so živa bitja, tako kot mi, zato jih ne mučimo, nihče si ne zasluži umreti na tak način kot pobijajo živali),
    - zdravstveni (meso ni potrebno, še več – kdor ne je mesa, je DOKAZANO bolj zdrav in vitalen) in
    - duhovni (kakšna je karma človeka, ki v sebi nosi trupla pobitih živali in vse njihovo trpljenje "navleče" nase, saj izmučeno živalsko truplo poje)

    se začnejo "argumenti" v stilu "Pustite že enkrat pri miru ljudi naj se prehranjujejo kakor komu odgovarja."

    izbira je vaša, jaz nikogar v nič ne silim. samo, ko pa nanizam svoje argumente, mi odgovorite z argumenti. samo to pričakujem.

    pa lep deževen dan!


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: Igor Petek dne ponedeljek, 11. april 2005 @ 09:55 CEST
    Mislim, da je ravno obratno. Toliko argumentov, kot je že bilo napisanih povsod, pa še vedno iščete neke argumente, medtem, ko se vi, opirate na par argumentov. Tudi še kar naprej pišete, da je znanstveno dokazano, da je vegetarijanec bolj zdrav človek. Kje je to znanstveno dokazano? Večina zdravnikov po svetu še vedno predlaga uravnoteženo prehrano z malo mesa. Ti pa še vedno govoriš o znanstveni dokazanosti.

    Še v vaših vrstah izgleda, da se ne morete zmeniti. Zadnjič, ko je bil v LJ tisti vegetarijanski shod in protest, je bilo tako malo ljudi, da je bilo klavrno videti. Tudi če ste hoteli kaj dosešt, vas verjetno nobeden ne bi resno jemal, če pa vas je bilo le za peščico.



    ---
    Igor


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: Drago dne ponedeljek, 11. april 2005 @ 13:43 CEST

    Mene pa zanima, čigav reklamni agent je Igor:
    - ali je to mogoče dnevnika z zeleno piko;
    - ali pa morda proizvajalcev "mesa";
    - ali pa morda proizvajalcev "dodatkov" k "mesu" in industrijski hrani;
    - ali pa je morda celo sledilec dr. Dražigosta Pokorna, ki je ob neki priliki o zdravi prehrani po radiu celo trdil, da je lahko tudi hamburger zdrav, če le je v njem na zdrav način pridobljeno "meso" in nima veliko maščob;
    - ali pa je celo neke linije, ki želi živeti iz nesreč živali in ljudi?

    Problem vsekakor ni jesti ali ne jesti "mesa", problem pri "mesu" tiči v klavnicah, prehransko-kemični industriji in pa tudi njihovih karierističnih misionarjih.

    Kdor hoče "meso", naj si ga sam "pridela" in "pripravi". V tem bo obredno sodeloval v celotnem procesu in "meso" bo imelo drugačno energetsko in informacijsako vrednost. Postalo bo lahko celo dobro hranivo. Pri "mesu" in ostali hrani pa naj pazi na uravnoteženost tako v količini kot raznolikosti. Predvsem pa naj se izogiba pri pripravi hrane ognju, ker tudi ta siromaši hrano.

    Pri današnji hrani, ki je osiromašena marsičesa, se dokaj pogosto pojavi prenajedanje oz. kar požrešnost. Pojavi se pa zato, ker telo želi zagotoviti primanjkljaje snovi v hrani s povečevanjem količine le te. In tako se zaradi okolja v katerem živimo in ga celo na vse kriplje podpiramo, razvije prenajedanje. Prenajedanje pri prehrani se ničkolikokrat manifestira tudi kot povečanje telesne mase, s preveč maščobe in trebuhom nad nivojem prsnega koša.

    Ti primanjkljaji v hrani se nato/zato po mojem videnju širijo tudi na druga področja bitja in žitja posameznika. In Človek, ki se ima za razumsko bitje, svojega razuma sploh ne more obvladovati in postane vodljivo bitje. Da pa je Hitler lahko dosegel še dodatno vodljivost množic je začel pitni vodi dodajati še klor. In po njegovem vzorcu se tudi danes vodo klorira in se ji dodaja še razne kemične koktajle, za katere sploh ne vemo čemu služijo.



    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: Igor Petek dne ponedeljek, 11. april 2005 @ 13:58 CEST
    Mene pa zanima, čigav reklamni agent je Igor:
    - ali je to mogoče dnevnika z zeleno piko; NEGATIVNO
    - ali pa morda proizvajalcev "mesa"; NEGATIVNO
    - ali pa morda proizvajalcev "dodatkov" k "mesu" in industrijski hrani; NEGATIVNO
    - ali pa je morda celo sledilec dr. Dražigosta Pokorna, ki je ob neki priliki o zdravi prehrani po radiu celo trdil, da je lahko tudi hamburger zdrav, če le je v njem na zdrav način pridobljeno "meso" in nima veliko maščob; NEGATIVNO
    - ali pa je celo neke linije, ki želi živeti iz nesreč živali in ljudi? NEGATIVNO

    Vedno pravim, da je potrebno pogledati obe strani. Za in proti. In pri tem skušati sogovornika poslušati in replicirati brez osebnih žalitev.

    LP Igor

    ---
    Igor


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: silvy dne ponedeljek, 11. april 2005 @ 14:29 CEST
    na ta argument ("Večina zdravnikov po svetu še vedno predlaga uravnoteženo prehrano z malo mesa.") pa odgovarjam tako:

    zanimivo je, da ravno te zdravniki obolevajo za rakom, imajo povišan krvni tlak,... vsak zdravnik, ki ima vsaj malo izkušenj z vege prehrano, ti jo bo priporočil. za tiste, ki pa teh izkušenj nimajo, pa je sigurno lažje, da navajajo teorijo.

    naj v nadaljevanju navedem nekaj raziskav (glej spodaj). in kdor je vsaj malo raziskovalnega duha, naj malo pobrska po internetu in si lahko prebere marsikaj. te raziskave obstajajo in če jih ne reklamirajo po TV ali če jih zdravniki ne propagirajo, še ne pomeni, da jih ni.

    povej mi, katera farmacevtska firma bo sponzorirala zdravnika, ki bo svojim bolnikom priporočal, naj nehajo uživati meso (in se začnejo gibati), pa bodo vzroki večine bolezni odpravljeni. odgovor je: nobena, ker potem ne bi mogla prodajati zdravil za znižanje krvnega tlaka, proti debelosti, proti bolečinam v želodcu, proti zamašenim žilam,... in zato večina zdravnikov tega ne propagira. kot vsi vemo, je večina izobraževanj zdravnikov in t.im. strokovnih ekskurzij sponzorirana ravno s strani farmacevtskih firm (v družini imam zdravnico, tako da vem. in ta zdravnica tudi poje mesa samo za vzorec, čeprav tega ne svetuje nobenemu svojemu bolniku).

    ampak, ponovno, to ne pomeni, da teh raziskav ni, to pomeni samo, da ti ne veš zanje.

    nekaj poudarkov iz raziskav:
    "Najpogostejša odločitev za vegetarijansko obliko prehranjevanje je zdravje! Pogosto se postavlja vprašanje ali lahko prehrana ohrani ali izboljša zdravje in ali lahko s hrano preprečimo posamezne bolezni. Najnovejše raziskave so pokazale, da je umrljivost vegetarijancev, ki uživajo zdravo in uravnoteženo hrano ( zdrava hrana je bio hrana, to je naravna hrana, nepredelana, brez aditivov in kontaminantov-Pokorn) nižja kot pri mesojedcih. Vegetarijanci se tudi težje zredijo in so povprečno nižje telesne teže kot ljudje, ki uživajo meso. Redkeje imajo težave z žolčem in zaradi bolezni srca. Imajo manj ledvičnih kamnov, osteoporoze, redkeje obolevajo za sladkorno boleznijo in imajo manj okvar zob (kariesa). Raziskave, ki so dokazale povezavo med uživanjem mesa in rakastimi boleznimi, so dodale vegetarijanstvu novo težo in zanimivo vlogo v preprečevanju civilizacijskih bolezni.

    Ateroskleroza in vegetarijanstvo
    Od 1960 leta znanstveniki intenzivno povezujejo mesno prehrano z boleznimi srca in ožilja. Že 1961 leta je Ameriško Zdravniško Združenje ( AMA) zapisalo: 90 % bolezni srca in ožilja, bi se lahko preprečilo z vegetarijansko dieto. Takrat so se pričele intenzivne raziskave o vlogi dejavnikov tveganja in dokazale, da predstavlja kajenje tobaka, pitje alkoholnih pijač in uživanje mesa dejavnike, ki so direktno povezani z umrljivostjo v Zahodni Evropi, severni Ameriki in Avstraliji.
    Organizem težko predela velike količine maščob, holesterola in beljakovin, ki jih dobi z mesom, ki ga uživamo. Ko človek uživa več holesterola, kot ga potrebuje, se ta nabira na stenah žil, zmanjšuje se pretok skozi različne organe, lahko se zviša krvni tlak, povzroči številne bolezni srca in možgansko kap. Znanstveniki so opazili, da ima izbrana skupina preiskovancev, ki so na teden užili le en obrok mesa, nižje vrednosti holesterola in maščob v krvi, kot pa ljudje, ki so uživali meso večkrat na teden. Znanstveniki Milanske univerze pa so dokazali, da vegetarijanska dieta ohranja nizke vrednosti holesterola, in izboljša prognozo srčnih bolnikov.(The Lancet D.C. Sirtori).

    Kaj pa rakaste bolezni?
    Raziskave opravljene v zadnjih 20 letih so ugotovile povezavo med prehrano z mesom in nekaterimi oblikami raka. Tako je ugotovljena povezava med rakom debelega črevesja, prsi in maternice s količino zaužitega mesa a tudi, da je več rakastih obolenj v področjih, kjer ljudje uživajo veliko maščob živalskega porekla, mesa in alkohola.
    Zakaj pa so jedci mesa bolj nagnjeni k tem boleznim? Ena od teorij, ki jo zagovarjajo strokovnjaki za prehrano, govori o dejstvu, da človeško črevo ni ustvarjeno za presnovo mesa. Mesojede živali imajo kratek prebavni trakt tako, da različne snovi, ki nastajajo pri razgradnji mesa hitro zapustijo organizem. Pri človeku te snovi preobremenjujejo ledvice in jetra ter lahko povzročijo številne okvare. Tu so tudi številni dodatki k mesu, ki služijo kot konzervansi. Mesu se dodajajo nitrati in nitriti, ki ohranjajo lepo rdečo barvo. Živalim pa se dodajajo tudi pomirjevala, hormoni, antibiotiki in preko 2500 drugih snovi, od katerih so številne kancerogene. Zato je Ameriška akademija znanosti priporočila že 1983 leta, da naj ljudje omejijo uživanje mesa in uživajo več rastlinske hrane."
    (vir: http://www.zdravahrana.net/html/deli/glavna_vege.htm#Zdravje,%20bolezen%20in%20vegetarijanstvo)

    glej tudi:
    -http://www.bhj.org/books/diets/chap3.htm (tu je še cel kup virov in povezav do zdravniških/znanstvenih študij).

    zaenkrat je dovolj. drugače pa na googlu vtipkaš vegeterian research in ti "vrže" vse.

    moje spoznanje je, da če sem se dokopala do kakšnega spoznanja sama, je to spoznanje zares nekaj vredno. torej poleg vsega tega, poslušaj svoje telo.

    in na koncu, ne mešajmo hrušk in jabolk v tej debati. ponavljam, za vegetarijanstvo je več razlogov, od etičnih, do zdravstvenih, potem okoljevarstvenih,...

    glede številčnosti vegetarijancev pa je en lepa misel od A. de Mella: "Če ti sledi milijon ljudi, se vprašaj, kje si šel narobe." vegetarijanci pač nismo tako močni kot naša farmacevtska industrija, nimamo vzvodov moči, ampak smo individualisti, pač ne sledimo črednemu nagonu in tega tudi ne pričakujemo od drugih. naj se vsak SAM odloči in to je to.

    ČE OBSTAJAJO KAKŠNE VERODOSTOJNE RAZISKAVE O TEM, KAKO KORISTNO JE MESO, MI JIH PROSIM POSREDUJ. me zanima. ne zanimajo me mnenja zdravnikov, ampak raziskave.

    pa brez kakršnekoli užaljenosti. jaz se namreč zabavam.


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: silvy dne ponedeljek, 11. april 2005 @ 14:56 CEST
    naj najprej povem, da so mi pozitivke zelo všeč. ugaja mi predvsem odprtost objavljenih prispevkov, pogled z druge strani. na tej strani sem izvedela veliko koristnih informacij.

    naj ti odgovorim: Igor ni reklamni agent od nikogar (vsaj sklepam tako), zmotila pa me je nekritična objava prispevka. veseli me diskusija o čemerkoli, če menim, da lahko diskutiram. ampak članki, ki so nastali na podlagi okrogle mize, organiziranih s strani GIZ Prašičereja Slovenije, Perutnine Ptuj, ne morejo biti objektivni. gre samo še za eno nekritično širjenje informacij v današnji poplavi informacij. in kot sem že na začetku povedala, so mi pozitivke zelo všeč, tako da mi je članek še bolj "legel na dušo."

    se pa 100% strinjam z vsem ostalim, kar si navedel. pronicljivo razmišljanje. pa še ta podatek – ne vem, če ti je znan- ampak Hitler je bil baje vegetarijanec :-)


    Za zdravo prehrano pomembna predvsem njena uravnoteženost

    Prispeval/a: Drago dne torek, 12. april 2005 @ 08:09 CEST

    Znano mi je:

  • da je bil Hitler vegetarijanec
  • da je dal v kavo vedno po sedem žličk sladkorja - čista kemikalija
  • da je vsak dan pojedel eno zelo veliko čokolado
  • da je bil homoseksualec, tako kot Staljin in Sadam Husein
  • ...



  • Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,44 seconds