Nekoč je Atreya Rishhi s svojimi učenci prečkal gozd v Kampiilyi, glavnemu
mestu Pancale, kjer je v tistih časih živela braahmanska elita in jih nagovoril
z naslednjimi besedami: "V času, ki smo ga priča lahko opazujemo abnormalne
pojave na planetih, soncu, luni, zraku, ognju in naravi. Ti znaki nakazujejo
na motnje v prihajajočih letnih časih. Kmalu rastline ne bodo mogle pravilno
manifestirati svoje rasa-s, viirya, vipaaka in prabhaava in posledica tega bo
širjenje bolezni. Zategadelj bi mogli nabrati zdravilne rastline, preden bo
prišel čas razdejanja, ko bo Zemlja izgubila svojo rodnost in rastline svojo
moč. Potrebovali jih bomo, ko se bodo k nam zatekli ozdravljivi bolniki. Ni
težko ozdraviti epidemične bolezni, a zdravila morajo biti pravilno nabrana,
skladiščena in dozirana."
Nakar je Agnivesha vprašal svojega učitelja, kako to, da ljudje navkljub razlikam v zgradbi telesa, prehrani, fizični moči, duhu, starosti itd. zbolijo istočasno za enakimi boleznimi. Atreya se nato poglobi v tematiko in obdela vzroke, simptome, terapije in v tem sklopu odgovori tudi na vprašanje o normalni življenjski dobi in predčasni smrti.
Vzroki epidemij in značilnosti vzrokov
Zrak (vaayu), voda (udaka), zemlja (desha) in čas (kaala) so faktorji, ki vplivajo
na vsa bitja v družbi. Motnje v teh faktorjih povzročijo bolezni, ki lahko zbrišejo
celotno ljudstvo, kljub različni konstituciji itd. ljudi.
Zrak, ki škodi zdravju ima naslednje lastnosti: neskladanje z letnim časom,
razdiralna moč (orkani itd.) ali čezmerno zatišje, prevelika suša, mraz, vlažnost,
vročina, sovpadanje različnih vetrov iz različnih smeri, pomešanje s slabimi
vonji, plini, peskom, pepelom in dimom.
Lastnosti vode, ki je izgubila svoje normalne atribute so: abnormalni okus,
vonj, barva in dotik, sluzavost, odsotnost vodnih živali in neprijeten pogled
na vodo, morje, itd.
Zemlja ima škodljiv vpliv, če ima naslednje lastnosti: abnormalnost vonja, barve
itd. ekstremna močvirnatost ali vlažnost, prenaseljenost s kačami, divjimi živalmi,
komarji, muhami, podganami, sovami, jastrebi in šakali; stepnata pokrajina,
posušene koristne rastline, kriki divjih psov in ptičev (srake in vrane itd.),
zmedenost in boječnost živali ter ptičev, odstotnost dharme, resničnosti, preprostosti,
lepega obnašanja in drugih kreposti prebivalcev, stalna agitacija voda in poplave,
pogosti pojavi meteoritov, bliskov in potresov, grozljiv izgled narave, pogosto
pojavljanje rdečega, belega in bakrenastega prahu ob soncu, pogosto se slišijo
zvoki tuljenja, kot če bi zemljo obiskali guhyakas (demoni).
Letni časi imajo škodljiv vpliv, če manifestirajo značilnosti, ki nasprotujejo
njihovim za njih značilnim lastnostim ali le te prekomerno ali pomanjkljivo
manifestirajo.
Zgoraj navedeni faktorji (zrak, voda, itd.) so s svojimi značilnimi lastnostmi
odgovorni za nastanek epidemij.
Preprečevanje
S preventivnimi terapijami se lahko zaščitimo pred epidemičnimi boleznimi,
seveda, če človeku ni namenjeno, da bi med epidemijo umrl ali nima nobenih karmičnih
reakcij, ki bi jih moral "plačati" med epidemijo.
Kot terapevtski ukrep se priporoča pet očiščevalnih terapij. Nakar bi se naj
uporabila rasaayana z zdravili, ki se nabere pred epidemičnim izbruhom. Prav
tako so za zaščito telesa in življenja v tem času (in ne samo v tem času) pomembni
resničnost, žrtvovanje, molitve, umirjenost, branje svetih spisov, brahmacarya,
bivanje na zdravih krajih, skupnost s saadhus, poslušanje spisov razsvetljenih
modrecev.
Vzroki abnormalnosti štirih faktorjev
Vzroki motenj v zraku, vodi, zemlji in letnih časov ležijo v človekovem obnašanju.
Ta trditev Atreye Munis je potrjena v mnogih vedskih spisih.
Shrii Shiva razlaga v Shriimad-Bhaagavatam, da imajo vse tegobe človeške družbe
svoje vzroke v brezbožnosti in nereligioznosti. In v Mahaabhaarati razlaga Bhiishhma
Mahaaraaja (Bhiishhma Mahaaraaja je eden izmed dvanjastih mahaajana-ov, velikih
modrecev univerzuma, priznanih avtoritet vedskega znanja) svojemu vnuku Yudhishhtira,
takratnemu cesarju Bharatavarshhe, povezavo med stanjem nekega cesarstva in
njegovimi prebivalci na eni strani in zmožnosti ter obnašanju oblasti na drugi
strani. V vedski kulturi so vladali raajarshhis (sveti kralji) pod nadzostvom
braahmanov in duhovnih učiteljev v skladu z razodetimi spisi. Yudhishhtira Mahaaraaja
je bil eden izmed zadnjih velikih monarhov vedske kulture. V Shriimad-Bhaagavatam
piše, da je zemlja v času njegovega vladanja bogato rodila, da ni bilo niti
revščine, niti lakote, kot tudi nobenih katastrof. Ni bilo kriminalcev, niti
bolezni in predčasnih smrti. In zakaj je bilo temu tako? Zato, ker je Yudhishhtira
Mahaaraaja skrbel za to, da so braahmani in krave bili na varnem, in ker je
vsak deloval v skladu svoje varna in svojega aashrama ter izpolnjeval svoje
verske dolžnosti. Yudhishhtira Mahaaraaja je sledil navodilom shaastra in deloval
kot božji namestnik na Zemlji in kot takega so ga njegovi podložniki priznavali
in ljubili.
Pogovor med Bhiishhma in Yudhishhtira je potekal na koncu dvaapara-yuge (pred
5000 leti). V tem pogovoru je Bhiishhma Mahaaraaja podal vpogled v prihajajočo
dobo, kali-yugo. Zelo natančno je opisal razmere, ki jih občutimo danes na Zemlji,
in ki še prihajajo. Neupoštevanje vedskih spisov in umske špekulacije vodijo
v to, da bodo življenjski pogoji na Zemlji vedno težji.
Pozorni bralec je verjetno opazil, da so zgoraj opisani simptomi motenj v zraku,
vode, zemlje, časa dandanes več ali manj izraženi. In tudi nalezljive bolezni,
katerih vzrok leži v pomanjkanju seksualne samoomejitve, so vsepovsod razširjene.
Atreya Muni nakazuje v skladu z mahaajanas na pomembnost vzornega značaja vladarja
ali člana neke vladavine. Če so voditelji in člani vladavine nekega naroda neverni
in neučeni v duhovnem smislu, jih pri odločanju vodijo samo ekonomski interesi.
Tako postanejo indirektno vzroki za nalezljive bolezni, uničevanju okolja, pomanjkanja,
bede, kriminala itd.
Nalezljive bolezni in epidemije so nenazadnje reakcija nabranih grehov nekega
ljudstva in sicer grehov sedanjih in preteklih življenj. Zaradi tega se takih
bolezni ne da omejiti z zdravili, cepljenji itd. Molitev, preučevanje spisov
itd. očiščujejo človeško zavest in vodijo k resničnosti, sočutju z vsemi živimi
bitji, samokontroli, modrosti, religioznosti. Vedski spisi priporočajo v tem
časovnem veku, kot najboljši možni postopek sankiirtana-yagyo, skupna hvala
svetega imena Boga. Če ljudje omejijo svoja grešna dejanja in sledijo dharmi,
bo najvišji Bog z njimi zadovoljen in jih bo oskrbel z vsem kar potrebujejo.
Shrii Krishhna govori Bhagavad-giiti, da deluje materialna narava pod njegovim
vodstvom. Deva-s so njegovi namestniki, ki nadzorujejo veter, vreme, vse naravne
dogodke. Če ljudje sledijo dharmi, bodo devas poskrbeli, da bo dež namočil zemljo
ob pravem času in zadostnih količinah, da bo zemlja rodila in nahranila vsa
živa bitja. Ampak tako dolgo, kot bodo državni voditelji in skupina ljudi delovali
pod vplivom strasti in neznanja in se ne bodo poslovili od brezbožjih, neosebnih
slikah sveta, temu ne bo tako.
V vedskih spisih so opisane štiri stvari, ki so grešne: 1. hranjenje z mesom
(ubijanje), 2. nedopustna spolnost, 3. igre na srečo, 4. opajanje. Povezane
so s štirimi lastnostmi: 1. usmiljenost, 2. vzdržnost, 3. resničnost, 4. čistost.
Če človek ubija se te lastnosti do neke mere izgubijo. Karmični sadeži uboja
nedolžnih živali se lahko razširijo v vojne, kjer se narodi medsebojno uničijo.
Reakcije grešnih dejanj se laho izrazijo tudi v obliki napadov mikroorganizmov
ali drugih bitij, ki jim podleže človek.
Pričujoči tekst je povzet iz knjige AYURVEDA-LEHRBUCH - Kompendium des Ayurveda-Klassikers Caraka-Samhita (Učna knjiga o ajurvedi - Kompendij ajurvedske klasike Caraka-Samhita) in je predvsem za današnji čas, ko se širijo bolezni in epidemije med ljudmi in živalmi, ki jih poskušajo politiki, znanstveniki, zdravniki itd. zaobjeti in jih zaustaviti, zanimiv.
Vir: http://www.aayurveda.de/epidemien.html
Za vrnitev v običajni format kliknite tukaj:
www.pozitivke.net
http://www.pozitivke.net/article.php/Epidemija_Bolezen
Domov |
|
Powered By GeekLog |