Forum Menu 
Spisek forumov
Uporabniki
Najpopularnejši topici
 NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

četrtek 06-okt
  • Podnebju in okolju prijaznejša hrana: rastlinske alternative mesu

  • petek 07-okt
  • Mesec mošta in kostanjev na Fontani vin - Vodole

  • nedelja 09-okt
  • Vegan hangouts: Izmenjevalnica oblačil in večer namiznih iger

  • ponedeljek 10-okt
  • 4. ZIZ festival

  • torek 11-okt
  • Trajnostni odzivi skupnosti na podnebno krizo in draginjo
  • ŠtudenTeater: Coven - kongres čarovnic

  • nedelja 16-okt
  • DIVJA gobarska pustolovščina na Štajerskem

  • sobota 22-okt
  • Kirtan val sreče - Večer ob kirtanih

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu




     Spisek forumov > Splošno > Osebna in duhovna rast Nov topic Pošlji odgovor
     PERFEKCIONIZEM
     |  Verzija prirejena za tiskanje
    Yoda
     december 18 2014 16:26  (Prebrano 11072 krat)  
    Forum Rimska cesta
    Rimska cesta

    Status: neprijavljen

    Registriran: 03/26/09
    Posts: 848

    PERFEKCIONIZEM, okm, stres, anksioznost, depresivnost

    Perfekcionizem_osnove (Scribd objava)

    https://www.scribd.com/doc/250447720/PERFEKCIONIZEM-osnove

    Perfekcionizem_pomoč (Scribd objava)

    https://www.scribd.com/doc/250445742/Perfekcionizem-pomo%C4%8D

    Perfekcionizem je osebnostna lastnost, ki lahko povzroča stres, anksioznost in depresivnost. Dodatno pa se razvijejo še obsesivno – kompulzivne motnje (OKM) Sam perfekcionizem se ne obravnava kot bolezen, čeprav je soroden obsesivno – kompulzivni motnji in je po vsej verjetnosti njen vzrok. Po drugi strani pa lahko perfekcionizem zelo resno oteži in zagreni življenje. Ima lahko tudi pozitivne učinke na drugi strani pa so možne skrajno usodne implikacije vključno z vidiki blaznosti ter samomorom perfekcionistično obremenjene osebe. Na internetu najdemo dokaj konsizen prispevek na Wikipediji, pa tudi objave o stresu, anksioznosti, depresivnosti. Spodaj navajam nekaj virov z linki, ki razumljivo, pregledno in dovolj podrobno opredeljujejo naslovne pojme. Pogrešam pa pri tem predvsem eksplicitno navedbo povezav med vzroki in posledicami, ter celovit pregled vseh možnosti pomoči in zdravljenja.

    Perfekcionizem ( izWikipedije, proste enciklopedije)

    http://sl.wikipedia.org/wiki/Perfekcionizem

    Obsesivno-kompulzivna motnja (okm)

    http://www.psihoterapija-ordinacija.si/sl/dusevne-motnje/anksiozne-motnje/67-obsesivno-kompulzivna-motnja-okm.html

    Osebnostne lastnosti, ki pospešujejo stres
    S perfekcionizmom do nezadovoljstva, preobremenjenosti in izgorelosti

    http://www.zdravo.si/stres.html

    Delavnica: Prepoznavanje in premagovanje anksioznosti

    http://www.google.si/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCcQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.sinapsa.org%2Ftm%2Fmedia%2Fpriponke%2Fa64-Prepoznavanje%2520in%2520premagovanje%2520anksioznosti.pdf&ei=QiqQVL2aB4GhUr2egeAI&usg=AFQjCNGYLr63rz3i5zCNn37RzmVNYOO3gQ&bvm=bv.81828268,bs.1,d.bGQ

    Vidimo, da teorija o nastanku ali izvoru perfekcionizma ni enotna, delno odprto in nedorečeno je tudi vprašanje medsebojnega vpliva perfekcionizma, stresa, anksioznosti. OKM. Nesposobnost odločanja, zaključevanja, rigidnost, nezaupanje, strah, psihomentalni krash, nestabilnost, depresija, bolestno nagnjenje k nepotrebnim podrobnostim, kontroli in nadzoru, potreba po dokončnosti, zanesljivosti, brezhibnosti, predvidljivosti in določnosti so nekatere od implikacij perfekcionizma, ki imajo lahko hudo negativne življenske posledice, vključno z nesposobnostjo za normalno samostojno življenje.

    Zaradi neafirmiranosti ezoterike v šolski znanosti pa je seveda tudi popolnoma zanemarjen ta vidik pomoči pri možnem reševanju perfekcionizma. Predpostavljam, da mora človekov um za normalno funkcioniranje na določeni stopnji razvoja evoluirati k duhovnost, kajti le tako lahko preseže bolestne omejitve racionalne zavesti in se izogne blaznosti. Perfekcionizem je napačno programiran ego in je izvor zla. To ni blagoslovljena karakterna lastnost, ampak samoustvarjena zabloda, ki jo kasneje transformiramo z duhovnostjo.Ta nam da modrost, da spoznamo in doumemo srečo v skromnosti, preprostosti, zadovoljstvu in sprejemanju samega sebe ter življenja, kot nam je dano.

    Nisem zasledil omembe in pojasnila kako in zakaj perfekcionizem lahko pripelje v povezavi z okm do popolne odpovedi normalnega psihomentalneha funkcioniranja osebe. Nekateri viri sicer beg, umik, blokado komunikacije, zmedenost pripisujejo paniki, strahu, kar pa v mnogih primerih upoštevaje odsotnost elementov strahu ne pojasnjuje tovrstnega odzivanja perfekcionistične osebe. Predvsem pa taka razlaga ne ponuja rešitve ki bi vplivala na vzrok nastanka težave. Zanesljivo je samo to, da je stanje skrajno mučno in neobvladljivo za osebo, ki jo doleti.

    Možno razlago sem si našel v analogiji z delovanjem računalniškega sistema. Človekovo funkcioniranje si lahko pri tem ponazorimo v grobem z modelom psihomentalnega kibernetičnega sistema, ki se ne zažene (ne postavi), ki blokira, oscilira, se sesuje (crash), je nestabilen kadar mu manjkajo podatki, ali naprave, ali zaradi programskih napak (hroščev). Perfekcionistične osebne lastnosti so v tem primeru podobne prezahtevnemu in nedodelanemu programskemu algoritmu, kar botruje nezanesljivemu delovanju. Fiziološke in biološke ter kemične vidike delovanja možganov, ter živčnega sistema analogno računalniški opremi bom v nadaljevanju preskočil, čeravno tudi niso zanemarljivi.

    Moramo se zavedati, da upoštevaje specifične karakteristike perfekcionistov vsak poskus spreminjanja perfekcionističnih vzorcev občuti oseba, kot direkten napad in zavračanje nje same. Zato je izbira načinov in pristopov pomoči taki osebi zelo težka. Perfekcionistična oseba je lahko inteligentna in krčevito, silovito ter obsedeno, brani svoja stališča, kljub temu, da v življenju malokatero zdrži kritično presojo.. Utegne tudi dobro prikrivati simptome celo pred stroko. Od drugih zahteva in pričakuje potrditve in sprejemanje, sama pa ne odstopa niti malenkost od svojega stališča in zavrača, negira, kritizira vse kar ni točno v vseh podrobnostih njen pogled, stališče, model. Perfekcionist je aprioren, kategoričen, lahko tudi grob in praviloma pravo nasprotje raziskovalca neznanega. Včasih mu je potrebno dokazovati to kar je večini jasno samo po sebi in kar je splošno uveljavljeno, dokazano, itd. Ni sposoben, oziroma pripravljen preskočiti, obiti nepomembnih detajlev, ovir, nedorečenosti in se praviloma pri tem zgubi, zablokira, zacikla, zato ne dosega rezultatov in ciljev.

    V nadaljnem tekstu spodaj podajam pregled meni znanih težav izvirajočih iz perfekcionizma in možne načine reševanja. Razne načine že uveljavljenega psihiatričnega in medikamentnega zdravljenja nisem dodajal, prizadeta oseba bo tako pomoč v nuji vsekakor sama poiskala.

    Urgentno reševanje posledic perfekcionizma

    PLAZ MISLI, ANKSIOZNOST

    Je vedno mučen, izčrpava, dekoncentrira, onesposablja mentalno funkcionalnost.
    - Pojavlja se kot posledica perfekcionizma, ko um nima ustreznih omejitev, principov. Zraven se posledično pojavljajo še strah, tesnoba, depresija, oziroma so dodaten izvor vsiljivih misli.
    - Pojavi se pri strahu, tesnobi, kot polzavedne, ali nezavedne misli strahu, nelagodja ne glede na perfekcionizem.

    Prva pomoč in samopomoč za umiritev uma in olajšanje posledičnega stresa ob vsiljivih in neprijetnih mislih

    - Pogovor da se oseba razbremeni, izrazi in morda ozavesti težavo.
    - Preusmeritev pozornosti od sprožilne ideje, namere, naloge na lahkotno zanimivo temo.
    - Fizična aktivnost, delo, šport, rekreacija, prijetna, sproščujoča rutina.
    - Zamenjava prostora, okolice.
    - V kolikor stanje dopušča po predhodni delni umiritvi in zmanjšanju količine misli
    a) opazovanje, zavedanje misli za nadaljno zmanjšanje števila misli,
    b) oseba se vpraša zakaj čuti tesnobo, česa se boji, zakaj ji je neprijetno. Zavedanje misli daje odgovor in pogosto že ob tem tesnoba mine. Lahko pa preostale nadležne neprijetne misli odžene s primernimi sugestijami – Kaj zato, ne bo konec sveta, briga me, nikoli ni tako, da ne bi bilo nekako. Ali pa si rečemo, da rešitev še ni vidna, bo že kako, itd.

    POTRTOST, BREZVOLJNOST, DEPRESIJA, POMANJKANJE ENERGIJE

    - Perfekcionizem vsak trenutek ustvarja razloge za nezadovoljstvo, razočaranje, potrtost, depresijo, izgubo življenske energije, volje do življenja, pasivizacijo.
    - Tudi mnogi neperfekcionistični razlogi v življenju lahko botrujejo kopičenju faktorjev zniževanja samopodobe, zadovoljstva, veselja.

    Prva pomoč in samopomoč pri depresiji

    - Povečanje življenske energije, razvedrilo, zabava, uživanje.
    - Vprašamo se po razlogih nezadovoljstva in se zavedamo (opazujemo) misli. Po zaznavi več posamičnih vzrokov nezadovoljstva ponavadi ugotovimo, da je vsak zase smešno nepomemben in da smo jih skupaj zaznavali kot resno pomanjkljivost, čeprav jo v resnici ni. Večinoma lahko ugotovimo, da ni resnih razlogov za potrtost in si lahko privoščimo vedrino. Tako izgine depresija.

    OBSESIVNO KOMPULZIVNE MOTNJE, PRISILE, RITUALI (OKM)

    Perfekcionistična oseba sčasoma razvije določene oblike prisilnega iracionalnega vedenja in umovanja. To so okm. Domnevno so nekakšen zasilni izhod, ali ventil za naraščajočo stisko spričo nasprotij med stvarnim življenjem in neizvedljivimi perfekcionističnimi zahtevami, pričakovanji. Ti ponavljajoči rituali nepotrebnega zaklepanja, preverjanja , umivanja rok in nešteto drugih možnih variant okm lahko zaradi časovne porabe popolnoma onemogočijo normalno funkcioniranje osebe. V kolikor uspe s prenehanjem določene oblike okm bo to takoj nadomestila z novo. Tu lahko ločimo zunanje prisilno vedenje in notranje vsiljive misli ter prisile. Večji obseg OKM izčrpava psihično in fizično, onemogoča normalno življenje, ter lahko sam po sebi vodi v skrajna stanja popolne odpovedi normalnega funkcioniranja osebe: zaciklanost, beg, umik, komunikacijska blokada, itd.

    Pomoč in samopomoč pri OKM

    Zmanjšanje stresa še posebej tistega zaradi perfekcionističnega odnosa do življenskih izzivov praviloma znižuje pojavnost okm. Reševanje gre lahko v smeri omejevanja in zniževanja, prilagajanja življenskih izzivov, ambicij, ciljev, uveljavljanje zdravih življenskih navad, ter uporabe metod relaksacije, umiritve, kontemplacije, meditacije, kognitivnih metod. Najverjetneje pa bi bistveno zmanjšanje in odpravo okm prinesla korekcija in zmanjšanje perfekcionizma.

    UMIK, BEG, SKRIVANJE, BLOKADA KOMUNIKACIJE, LABILNOST

    To je skrajna posledica perfekcionizma v povezavi s stresom in nezmožnostjo normalnega mentalnega odziva na določene situacije, vsebine, ki so sicer obvladljive neperfekcionistično.
    Te vsebine prožijo, oziroma povzročajo mentalno blokado, odpoved in posledično hud stres. Tovrstno psihomentalno krizo še otežujejo spremljajoči pojavi OKM, pa tudi neobvladljiv plaz misli, poplava neprijetnih občutkov vse do možnega popolnega zloma, zmedenosti, depresije, panike, blaznosti, samomora. Mehanizem sproženja odpovedi normalnega psihomentalnega funkcioniranja osebe je analogen sesutju računalniškega sistema (crash) zaradi manjkajočih podatkov, opreme, ali programskih napak.

    Prva pomoč in pravilno ravnanje okolice

    - Veliko stisko osebe, ki privede do takega odzivanja je treba razumeti in sprejeti. V kolikor je možna kakršnakoli pomoč za umiritev, sprostitev, preusmeritev poskušamo neopazno, pomirjujoče in nevsiljivo stati ob strani. Potrebno je razumeti zmedenost in nezmožnost normalnih odgovorov, sploh odzivanja te osebe in ravnati temu primerno blažilno, pomirjevalno, sprostilno.
    - Dokler niso terapevtsko spremenjeni perfekcionistični vzorci, ki skupaj z prožilnimi faktorji povzročajo težave, popolno mentalno odpoved, blokado, beg, zmedo se opusti vse prožilne fizične in mentalne aktivnosti, vsebine, komunikacije. Naprimer vprašanja in aktivnosti glede določenih obveznosti, opravil, odločitev, ki so zaznani kot prožilci nestabilnosti perfekcionističnega izvora.
    - V kolikor oseba uspe opustiti, ali preskočiti določene perfekcionistične ovire, pa tudi posledično pridobljene skrite strahove, travme, kar omogoči stabilno in obvladano razmišljanje ter pogovor o stresnem vprašanj