Ta stran je prilagojena za slabovidne, po metodi neskončne vrstice, če želiš članek gledati v običajnem formatu klikni na:
http://www.pozitivke.net/article.php/Velik_Koncert_Svetovna_Turneja_Zvokov_Go

Utrinek s svetovne turneje mojstrov zvoka gongov sobota, 13. september 2008 @ 05:02 CEST Uporabnik: Mojca Morya V veliki športni dvorani mesta Perth na jugozahodu Australije se ljudje nameščajo na blazinah ter si urejajo enostavna ležišča; kot sončni žarki so razporejeni okrog osrednjega prostora, kjer v krogu na stojalih visijo številni veliki bronasti diski, ob njih pa so razporejene sklede najrazličnejših velikosti, nekatere bronaste, druge se zdijo steklene, le da sijejo v različnih barvah. Tu so tudi velike školjke, bobni in flavte, piščali, celo violina.... Nekaj sto ljudi je prišlo na dogodek velikega koncerta zdravilne glasbe pod vodstvom Dona Conreauxa, "očeta gongov", kot ga imenujejo, ter zasedbe štirih mednarodnih gong mojstrov: Shaile in Aidana iz Anglije, Tomeka iz Poljske ter mene iz Slovenije. Z nami so gostitelji, avstralski gong mojstri, poseben nocojšnji gost pa je aboriginski virtuoz glasbe velikih lesenih trobil - didgeridoo-jev. Koncert začne z glasbo velikih bronastih diskov, gongov. Njihov zvok zavibrira prostor, skozi kateri potuje, od sredine se širi po vsej dvorani, ko počasi narašča, kot val oceana, dokler ne zaobjame v svoj mogočen ton vsega in vseh. Zvočni val, katerega ležeči poslušalci doživljajo kot vibracije, ki vzvalovijo vso notranjost telesa, vse do globin, kot notranja masaža, se počasi umirja, skoraj do tišine, nato pa spet narašča. Drug za drugim gongi odpirajo svoje glasove; vsak med njimi, čeprav je uglašen na en ton, ob igranju rojeva vedno nove in nove tone. Vibracije tako spet postajajo vse mogočnejše, vse bolj čutene, v njihovi simfoniji um utihne, večno galopirajoči konji misli se ustavljajo, poslušalci pa tonejo globje in globje v naročje zvočne maternice, ki jih odpira izkustvu sebe onkraj parametrov časa, prostora in materije. Gongi pojejo na Zemlji že tisočletja, od davnin so njihov zvok uporabljali pri svečanostih, z namenom priklica obilja dobrega, prav tako pa so v njihovem zvoku regenerirali in pomlajevali svoja telesa. Holističen zvok gonga nas namreč napolni z gostimi nadtoni, ki si sledijo v zaporedju zlatega reza, ki je znano kot zaporedje optimalne harmonije in nenehne regeneracije v stvarstvu. Tako se naše Bitje v oceanu simfonije pesmi gonga na vseh ravneh preporaja in harmonizira. Zaradi velike moči ustvarjanja novih tonov in obilja vibracij, pa gong že od nekdaj imenujejo "motor zdravilnih moči". Zvok gonga deluje na možgane tako, da upočasni valovanja ter vodi poslušalce v stanje zavesti, ki ga imenujemo »budno sanjanje«. Navadno se v meditacijah umiri delovanje možganov do alfa stanja, z valovanjem med 7 in 15 hercev; zvok gonga pa omogoča globoko sprostitev theta in delta stanja, ko se frekvenca upočasnjuje od 7 vse do 0,5 herca. To je stanje globokega sna, popolne sprostitve in uskladitve leve in desne možganske polovice, to pa omogoči zlitje človeka z njegovo višjo zavestjo, notranjo inteligenco. Planetarni gongi so tisti, ki so uglašeni na frekvence vrtenja planetov našega sončnega sistema. Že Pitagora je učil, da je vse vesolje zgrajeno iz zvoka in da ima vsak planet svoj primarni ton. Hans Custo pa je bil tisti, ki je s pomočjo oktavnega principa izračunal točne frekvence vrtenja planetov in Sonca ter jih izrazil v tonih. Vsak človek je odraz makrokozmosa; zato planetarni gongi vzvalovijo čakre, meridijane in organe. Vsak planetarni gong ima specifično delovanje na človekovo telo in psiho, čeprav hkrati vsak gong s svojim obiljem nadtonov zaobjame celoto naših potreb določenega trenutka. Tako na primer sončev gong, ki poje s tonom C, še posebej blagodejno deluje na sončni pletež ter z njim povezane organe vranico, jetra, žolčnik, želodec, nadledvične žleze... Pomaga razvijati moč volje in preobraziti jezo, dvom, krivdo in nemoč. Gong lune je še posebej dobrodejen za ženske organe in ledvice ter mehur. Preobraža strah in tesnobo ter spodbuja spolno energijo. Ob poslušanju gongov so pogosti telesni občutki vročine/hladu, vibriranja... Ko vibracije optimalne harmonije ponovno "uglašujejo" poslušalce, se dogajajo tudi globoke transformacije in čiščenja zapisov starih travm iz celičnega nivoja. Vemo, da nosimo vse, kar smo kdajkoli doživeli, kot spomin zapisano v celicah svojega telesa. Ko se stari telesni zapisi čistij, ljudje pogosto podoživijo telesno problematiko preteklosti, recimo bolečino padca iz zgodnjega otroštva, neredko pa se dvignejo na površje tudi pozabljeni spomini iz daljne preteklosti. Zvok gonga sprošča in odplavlja strahove, ki smo jih pridobili v preteklosti in čisti podzavest ter osvobaja. Globoko sprošča vse nivoje in pomlajuje. Omogoča nam doživeti stanje, v katerem nas zdravi lastna zavest. Po zvočni gong kopeli se počutimo kot po dolgem zdravem spancu. Stres je odplavljen, telo pa občutno pomlajeno. Zdravilni koncert gongov pa vključuje tudi druge instrumente. Ko val pesmi gongov potihne, iz njega včasih vzide popolnoma drugačna glasba: enkrat violina in vokal, drugič flavta in piščal, tretjič pisk školjke in ritem bobna.... vsakič njihov zvok odpre nov petal cveta in nov zvočni prostor drugačnih barv in kvalitet, s tem pa se polje različnih izkustev slušalcev bogati. Sveta improvizacija - tak način igranja poznajo stari obredi različnih kultur. Kar je skupnega vsem njim je to, da razumejo zvok kot most med energijskim in materijalnim svetom ter zvok kot mogočen ojačevalec namena. Danes vemo, da naše misli in čustva tega trenutka ustvarjajo našo prihodnost, kakor je naš sedanji trenutek rezultat naših misli, čustev, verovanj, besed in dejanj preteklosti. Vemo, da entuziazem in vera ter zaupanje, ki so za neko idejo, pripomorejo k njeni uresničitvi. Zvok, uglašen z namenom, ima pa resnično veliko ojačevalsko moč. Zato poslušalce koncertov in zvočnih kopeli vzpodbujamo k temu, da namenijo zvočni dogodek določeni svoji potrebi. Dvorano napolnijo nežni zvoki pojočih posod. Ker se igrajo s kroženjem po zgornjem robu, se tudi njihov zvok širi v krogih in marsikomu od poslušalcev se zdi, da se ta zvok vrti le okrog in znotraj nje-ga. Nekatere pojoče posode so bronaste, kot gongi, imenujemo jih himalajske posode. Njihova posebnost je, da jih lahko igramo, položene na telo, in potem čutimo njihove vibracije kot notranjo masažo, ki vzvalovi vsako celico telesa, zato se imenuje "celična masaža". Zvočna masaža s himalajskimi pojočimi posodami temelji na starodavnih modrostih ispred 5000 let. Številni blagodejni učinki zvočne masaže na telo, čustva in um so vzrok za to, da postaja ta v svetu priznana metoda terapije in sprostitve vse bolj priljubljena tudi v Sloveniji. Pravzaprav pa bi himalajska pojoča posoda sodila v vsako družino, saj so možnosti njene uporabe za kvalitetnejše življenje številne. Pri zvočni masaži zvok kot reka potuje po nadijih in meridijanih, krvnih in limfnih žilah in napolni vsak atom telesa z informacijo zdravja, harmonije, ravnovesja. Zvočna masaža razgrajuje in odplavlja tujke iz telesa, izboljša cirkulacijo, briše celični spomin starih travm in poškodb ter lajša bolečine. Umirja otroke in jim blaži težave, ki spremljajo procese rasti in razvoja. Druge pojoče posode so kristalne; nekatere so oblikovane iz kremenovega peska čistega naravnega kvarca, druge iz roza kvarca, ametista in drugih poldragih kamnov ter mineralov. Človeško telo je zelo dovzetno sozvočju z nihaji kristalnih posod, saj je samo grajeno iz mnogih kristalnih snovi. Čisti ton kristalne posode, uglašene na frekvenco določene čakre, ustvari vibracijsko zvočno polje, ki zavibrira telesni energetski center, kakor tudi z njim povezane organe fizičnega telesa, jih uglasi in harmonizira. Zvok kristalnih posod zavibrira možganske valove in omogoča doživljanje višjih nivojev zavesti. Pospeši izločanje telesnih hormonov, ki med drugim omogočajo pomlajevanje, jačanje volje in krepitev življenjske energije, bujenje ustvarjalnih potencijalov, premagovanje odvisnosti ter lajšanje bolečin... Glasbo kristalnih posod lahko programiramo; kvarc kristal kot holografska svetlobna šablona je sposoben sprejemati, hraniti in prevajati miselne forme. Čisti kvarc vsebuje cel svetlobni spekter. Zvok kristalnih skled slušalce zdravi s čisto svetlobo, katero prejmejo v obliki holističnega zvoka. Zvok didgeridoo-ja, prastarega avstralskega lesnega trobila, prevzame svojo solo. V prostor vnaša pesem Zemlje, z vonjem po prsti, po lesu, z občutkom plesa v vetru, s kriki živali.... Občutek enosti z vesoljem, ki so ga odprli gongi, se sedaj staplja v poljub z občutkom enosti z Zemljo. Popolnost. Aboriginski virtuoz skozi svoje dolgo leseno cev piha nenehno, njegovo dihanje je krožno, v zvoku ni premora, le menjavanje ritmov in zvokov... Počasi se mu priključujejo bobni in vabijo poslušalce h gibanju. Dvorana se sponatno spremeni v plesišče, ljudje se pridružijo s svojimi manjšimi bobni in ropotuljami, katere so prinesli s seboj, telesa se zibljejo v ritmih, vse več grl se odpre v spontane pesmi, ki želijo biti pete. Poje tudi školjka, še eden od prastarih instrumentov, ki so že pred tisočletji klicali prisotnost Duha pomembnim dogodkom. Praznovanje življenja, že od nekdaj povezano s pesmijo in plesom, odvija spiralo hvalnice stvarstvu. Ritmi naraščajo v vse hitrejše in glasovi se v tem vrtincu le včasih oglasijo, v spontanih krikih... Vrenje energij se počasi sprošča in ritmi se umirjajo, didgeridoo prevzame, pridruži se nežen vokal, ljudje posedejo, bitja src se počasi umirjajo. Zvoki spontano poniknejo v tišino. Ki je sedaj res Tišina. Tako čudovita, tako polna. V njej se dokončno odvije simfonija koncerta in preporodi vsakogar od prisotnih. Počasi, res počasi se v ta prostor Enosti vrne čas. Počasi, res počasi, se vrne prva misel. Luči v dvorani postajajo svetlejše, kot da bi se rodile iz svetlobe nasmeškov na obrazih ljudi. Ki pogledajo drug drugega; brez hitenja, brez hotenja, v dovoljenju srečanja s sočlovekom. Mojca Morya Malek, zvočna terapevtka in umetnica Komentarji (0) www.pozitivke.net





 

Domov
Powered By GeekLog