Ta stran je prilagojena za slabovidne, po metodi neskončne vrstice, če želiš članek gledati v običajnem formatu klikni na:
http://www.pozitivke.net/article.php/NaravaBude

Narava Bude nedelja, 26. februar 2006 @ 05:10 CET Uporabnik: aurigo Gampopa: Draguljni okras osvoboditve, I. poglavje Da dosežemo neprekosljivo razsvetljenje moramo sebe osvoboditi iz zmedenega stanja samsare. Toda ali je mogoče za manjvredno osebo, kakor smo mi sami, doseči razsvetljenje, četudi v to vlagamo v napor? Zastavi se vprašanje, zakaj ne bi dosegli razsvetljenja, če v to vlagamo svoj napor! Vsa čuteča bitja, vključujoč nas same, že posedujejo primarni vzrok za razsvetljenje: Esenco že Doseženega. Kakor je navedeno v Sutri kraljevske meditacijske zatopljenosti: »Esenca že Doseženega prežema vse, ki tavajo.« Mala Paranirvana sutra pravi: »Vsa čuteča bitja imajo Esenco že Doseženega .« Prav tako pravi Velika Paranirvana Sutra: »Kakor maslo prežema mleko, prav tako Esenca Že Doseženega prežema vsa čuteča bitja.« Okrasje Mahajane Sutre »Celo če ni različno za bilo katero bitje. Je nekdo imenovan že Doseženo, ko je popolnoma očiščeno. Zato imajo vsa bitja njegovo esenco.« Toda zaradi katerega vzroka je lahko prikazano, da imajo vsa čuteča bitja Budovo naravo? Zato ker so vsa čuteča bitja prežeta s praznino Darmakaye in zato ker ni razločevanja v naravi Takšni, in tudi zato ker imajo vsa čuteča bitja svojo »družino«. Nenadkriljiva tantra pravi: »Zato ker popolna forma Bude žari, zato ker ni različnosti znotraj Takšnosti, in zato ker je vse v "družini". Vsa čuteča bitja pa so vedno v Esenci razsvetljenja.« Če pojasnim prvi vzrok: »vsa čuteča bitja so prežeta s praznino Dharmakaye«. To pomeni, da je dokončno Budovstvo Dharmakaya. Dharmakaya pa je vse-prežemajoča praznina, in praznina prežema vsa čuteča bitja. Zato tudi imajo vsa čuteča bitja Budovo naravo. Govoreč: »tu ni razločevanja v naravi Takšni«, pomeni, da je Takšnost Bude identična s Takšnostjo vseh čutečih bitij. Noben ni boljši ali slabši, noben ni večji ali manjši, noben ni višji ali nižji. Zaradi tega imajo vsa čuteča bitja Budovo naravo. »Vsa bitja imajo "družino" pa pomeni, da lahko vsa čuteča bitja razporedimo v pet družin Bude. Kaj je to družina? Če povzamemo: Prekinjena družina, Nerazločna družina, družina Sravak ali Družina poslušalcev, Posamezna realizirana družina ali družina Pratyekabud in Mahayana družina. To je pet družin Bude. 1. Prekinjena družina Prvič, kaj sploh pomeni »prekinjena družina«? Nanaša se na tiste, ki imajo šest značilnosti, kot so: jih ne zanima, kaj drugi premišljujejo, nimajo zmernosti, nimajo sočutja in tako naprej. Veliki učenjak Asanga je o tem dejal: »Tudi če vidijo trpljenje in napake izprijene samsare, se ne premaknejo. Celo, ko slišijo o vseh velikih kvalitetah Bude, nimajo vere. Nimajo zmernosti, in ne mislijo o tem, kaj drugi razmišljajo, nimajo sočutja. Nimajo izkušnje obžalovanja, ko ponavljajo svoja nespodobna dejanja.« Tisti, ki ohranjajo teh šest lastnosti, nimajo možnosti, da bi kaj naredili v smeri razsvetljenja.« To je prav tako razloženo v Okrasju Mahayane sutre: »So nekateri, ki zbirajo samo nespodobna dejanja. So nekateri, ki dosledno uničujejo pozitivne kvalitete. So nekateri, ki imajo pomanjkanje vrlin, ki vodijo k osvoboditvi. Zatorej tisti, ki nimajo vrlin, ne posedujejo vzroka za razsvetljenje.« Običajno vsi tisti, ki imajo takšne lastnosti, predstavljajo prekinjeno družino. Zelo dolgo časa že tavajo v samsari. Toda to ne pomeni, da ne morejo doseči razsvetljenja. V primeru, da vložijo trud, lahko sčasoma dosežejo razsvetljenje. Buda je dejal v Sutri belega lotosa velikega sočutja: »Ananda! Če čuteča, ki drugače nimajo priložnosti doseči razsvetljenja, hočejo vizializirati Budo v prostoru in ponudijo cvetlice tej podobi, bo rezultat tega dejanja prinesel bitju nirvano. Nenazadnje, če želi to bitje doseči razsvetljenje, je zanj nirvana dosegljiva.« II. Nerazločna družina Narava nerazločne družine je odvisna od okoliščin. Če spremlja Sravaka duhovnega učitelja, se druži s prijatelji Sravak, ali študira različne tekste Sravak, se bodo torej te osebe prebudile v družini Sravak. Če bo študiral in sledil pot Sravak, bo postal del družine Sravak. Enako tudi, če se bodo te osebe srečale z Samotnim Uresničenim ali Mahayana učiteljem, potem bodo individualno postale del družine Samotnih uresničenih ali del Mahayana družine. III. Družina Sravak (družina poslušalcev) Družina Poslušalcev je sestavljena od tistih oseb, ki se bojijo samsare in hrepenijo po tem, da bi dosegli nirvano, toda imajo zelo malo sočutja. Kakor je bilo rečeno: »Nekdo, ki se boji trpljenja samsare in hrepeni, da bi dosegel stanje nirvane, toda ima zelo malo interesa za delovanje v korist čutečih bitij. Ti trije znaki so znaki Družine Sravak.« IV. Družina Samotnih uresničencev (družina Pratyekabud) Družina Samotnega uresničenca vključuje vse tri zgoraj navedene lastnosti. Za dodatek je ta oseba še arogantna, želi svoje učiteljske identitete obdržati v tajnosti, prednost pa daje življenju na osamljenih krajih. Zanj je rečeno: »Strah od misli na samsaro, hrepeneč po nirvani, z malo sočutja, domišljavostjo, skrivajoč svoje učitelje in uživajoč v zakotnem kraju. Moder razume, da so ti znaki za Družino Samotnega uresničenca.« Zatorej se ti dve družini, Sravake in Samotni uresničenci, zaposlujejo v svojih individualnih vozilih . Celo če dosežejo rezultate glede na svojo prakso, pa ti rezultati niso končna nirvana. Kako naj delajo in vztrajajo, ko dosežejo svoje dosežke? Njihov cilj je ohraniti brezskrbno stanje meditativne osredotočenosti , toda to stanje je osnovano na psihičnemu vtisu nevednosti. Ker je njihova meditacijska osredotočenost brezskrbnost, verjamejo, da bodo dosegli nirvano na takšen način. Če zatorej njihovo stanje ni končna nirvana, potem kako lahko nekdo trdi, da Buda ni učil teh dveh poti. Ali je to razlog, da je Buda učil tudi takšne poti? Seveda. Predpostavljajmo za primer, da veliki trgovci iz Jambudvipa potujejo po oceanu iščoč dragulje. Po nekaj mesecih na morju, v nekem pustem kraju sredi ocena, postanejo popolnoma utrujeni in izčrpani ter pomislijo: »Tukaj ni nobene poti, da bi sedaj dobili dragulj.« To jim odvzame ves pogum in jih pripravi na to, da bi se vrnili nazaj. Kapitan trgovcev pa s svojimi čudodelnimi močmi pred njimi prikaže velik otok in napoti svoje sledilce počivati na otok. Po nekaj dneh, ko so se trgovci spočili in pomirili, kapitan pravi: »Še vedno nismo dosegli svojega cilja. No sedaj pojdimo iskat naprej naše dragulje.« Podobno so čuteča bitja brez srčnosti in se prestrašijo, ko zaslišijo o Budovi modrosti. Verjamejo, da je doseči Budovstvo en zelo velik napor in pomislijo: »Jaz nimam teh sposobnosti, da bi to dosegel.« Potem so še drugi ljudje, ki nimajo interesa, da bi vstopili na to pot, ali pa tisti, ki so stopili na pot, pa so se obrnili nazaj. Da bi odvrnil ljudi od teh problemov, je Buda predstavil dve poti in dopustil počitek v teh položajih. Kakor je dejal v Belem Lotusu plemenite Darma sutre: »Kakor vsi Sravake mislijo, da so dosegli nirvano, toda niso dosegli končne nirvane, odkrite z Budo. Oni samo počivajo.« Ko Sravake in Samotni uresničenci počivajo v teh stanjih, je Buda to razumel. Zato jih je spodbudil, da bi dosegli Budovstvo. Kako pa jih je Buda spodbudil? Prebudil jih je skozi njegovo telo, govor in um modrosti. »Skozi um modrosti« pomeni, da svetloba ali luč žari preko modrosti Bud in se dotika umskih teles Sravak in Samotnih uresničencev. Kakor hitro jih luč doseže, vstanejo od svojih neprizadetih meditacij. Potem se Buda pojavi fizično pred njimi. V svojem govoru pravi: »O vi menihi! Vi še niste dokončali svojih dejanj; vi še niste dokončali vsega tega, kar bi morali. Vaša izkušnja nirvane, ni končna nirvana. Sedaj morate, vi menihi, delati na tem, da bi dosegli nirvano. Da bi dosegli realizacijo Bude.« Iz Belega Lotusa plemenite Darma sutre je sledeči verz: »Vi menihi, danes vam objavljam, vi še niste dosegli končne nirvane. Zato, da bi dosegli prvobitno modrost Vsevednega, morate negovati veliko vztrajnost, da bi skozi le to, lahko le dosegli modrost Vsevednega.« Bitja. motivirana z Budo na ta način, Sravake in Samotni uresničenci, negujejo bodičito. Prakticirajo pot Bodisatev številnih neomejenih kalp in sčasoma dosežejo razsvetljenje. V Lanaka sutri se nanašajo na iste stvari. Tudi Belega Lotusa plemenite Darma sutra pravi to: »Te Sravake še niso dosegle nirvane. Toda s prakticiranjem poti Bodisatev, bodo dosegli Budovstvo.« V. Mahayana družina Kakšna vrste je Mahayana družina? Povzemimo: Razvrstitev, definicija, sinonimi, superiornost, vzročne značilnosti in znaki, so razlog, da prekaša vse ostale družine. Teh šest značilnosti obsega Mahayano družino. A Razvrstitev Ta družina ima dve klasifikaciji: - naravno trajna družina, - in popolnoma uporabna družina. B. Definicija Druga značilnost te razlage stvari, ki se nanašajo na »esence« teh posameznikov. Naravno trajna družina je vse od začetka časa in ima vse možnosti razviti vse kvalitete Bud skozi Takšnost. Popolnoma uporabna družina ima možnost doseči vse kvalitete Bud, skozi moč svojih navad v izvoru vrlin. Obe družini pa imata možnost doseči razsvetljenje. C. Sinonimi Sinonimi družine so možnost, seme, območje – element in naravna oblika trajnosti. D. Superiornost Družine Sravak in Samotnih uresničenih so podrejene z vrlino dejstva, da je popolna čistost praviloma potrebna z zatemnitvijo bolečih čustev. Mahayana družina jih prekaša, ker je popolnoma očiščena družina od zamračitev – bolečih čustev in iz subtilne zamračitve k razsvetljenju. Zato je Mahayana družina boljša in neprekosljiva. E Vzročne značilnosti Vzročne značilnosti družine so opisane kot »prebujene« in »neprebujene«. Prebujena družina je svoj rezultat dosegla v popolnosti in njena znamenja so zelo jasna. »Neprebujena« družina ni popolnoma dosegla učinka in njeni znaki niso jasni. Kakšen naj bo vzrok, da se ta družina prebudi? Ta družina se lahko prebudi skozi osvoboditev od neugodnih sodelujočih vzrokov in skozi podporo ugodnejših okoliščin. Če se zgodi nasprotno, se ne morejo prebuditi. Obstajajo štiri neugodne okoliščine za posameznika: - biti rojen v neugodnih okoliščinah, - ne stremeti po razsvetljenju, - vstopiti v neugodne okoliščine, - in se močno ovijati v zamračitve. Obstajata tudi dve ugodni okoliščini: zunanja okoliščina je učitelj in notranja okoliščina je primeren um, ki si želi dragoceno Darmo. F. Znaki Znaki te družine so znamenja, ki naznanjajo družino bodisatev. Sutra desetih plemenitih bhumijev pravi: »Družina modrih bodisatev je prepoznana s svojimi znamenji, kakor je ogenj prepoznan z dimom, in kakor je voda prepoznana z vodnimi pticami.« V tem primeru; katere vrste znakov obstajajo? Njihova telesa in govor je naravno vljuden brez zanašanja na pomoč. Njihove misli so manj varljive, posedujejo usmiljenost ter jasnost do čutečih bitij. Tako Sutra desetih plemenitih bhumijev pravi: »Ni osornosti ali arogance, izogibajo se prevaram in zvijačam, imajo čist in usmiljen odnos do vseh čutečih bitij. To je bodisatva.« Z drugimi besedami, katerekoli pripravljalne akcije se bodisatva loti, vedno neguje sočutje za vsa čuteča bitja. Ima veliko nagnjenost do Mahayana učenj in nima omahovanj do neupravičene strogosti ter popolnoma izvršuje temeljne vrline popolnosti. Tako Okrasje Mahayane sutre pravi: »Razvijajoč sočutje v pripravljalni stopnji, se žrtvuje, je potrpežljiv, in popolnoma izvršuje vrline. To so znaki Mahayane družine.« Tako o teh petih družinah. Tisti, ki je v Mahayani družini, je zelo blizu vzroku razsvetljenja. Družine Poslušalcev in Samotnih uresničenih bi sčasoma pripeljali do Budovstva, toda vzrok je nenehno daleč in to vzame veliko časa. V Nerazločni družini je nekdo blizu, a vseeno to vzame veliko časa. Prekinjena družina je s strani Bude prepoznana kot družina, ki tava v samsari že veliko časa, toda to ne pomeni, da ne bi mogla doseči Budovstva. Lahko doseže Budovstvo, toda to ji vzame zelo veliko časa. Zato, ker vsa čuteča bitja pripadajo eni od teh družin, imajo vsa čuteča bitja Budovo naravo. Z zgornjimi tremi utemeljitvami je bilo tako pojasnjeno, da imajo vsa čuteča bitja Budovo naravo. Upoštevajoč te primere, srebro je trajno kovina, olje je trajno v semenu gorčice, maslo je trajno v mleku. Iz srebrove kovine lahko pridobimo srebro, iz gorčičnega semena lahko pridelamo olje in iz mleka lahko pridobimo maslo. Prav tako lahko čuteča bitja postanejo Bude. Prvo poglavje Narava Bude je iz knjige Draguljni okras osvoboditve, velikega budističnega učitelja Gampope, v angleščino prevedel Khenpo Konchog Gyaltsen Rinpoche Poslušalci (skt. Sravaka, Tib. Najn,thos/nyan-thö): To so Hinayana učenci, ki poslušajo besede Bude in si prizadevajo postati Arhatje za svojo lastno korist. Samotni uresničenci (Skt. Pratyekabuddha, Tib. Rang.sang.rgyas/rang sang-gye/) Samo-osvobojeni Bude ali samo-prebujeni, ki so dosegli nekaj manj kakor skrajno Budovstvo. Dosegli so razsvetljenje, ko še ni bilo Bude. Realizirali so svojo lastno resnico nestalnosti. Bitja brez bodičite, ki se niso učila kako doseči razsvetljenje, toda pokažejo čudežne moči, ki prebudijo vdanost. Medtem ko so prejeli Darma učenja v času Bude ali sedaj, niso dosegli realizacije vse do, ko so Budova učenja izginila. Ko sem se sprehajal po Čopovi in opazoval ljudi, mi ni bilo nekaj jasnega na podlagi njihovega vedenja. Ko sem prebral prvo poglavje Draguljni okras osvoboditve Gampope, mi je bilo povsem jasno, zakaj tavajo v samsari. Senge kangpa gyepa Om shri vajra he he ru ru kam hum hum phat dakini dzala shambaram soha Aurigo Komentarji (0) www.pozitivke.net





 

Domov
Powered By GeekLog