Ta stran je prilagojena za slabovidne, po metodi neskončne vrstice, če želiš članek gledati v običajnem formatu klikni na:
http://www.pozitivke.net/article.php/Modra-Zenska-Intervju-Poganska-Konferenc

Intervju z Ino Križaj, modro žensko četrtek, 4. oktober 2012 @ 05:02 CEST Uporabnik: Sonce Z Ino sem se srečal na prvi poganski konferenci. Ob njej sem zaznal pridih naših starih, starih bogov in boginj. Kot da bi bila boginja Živa ob meni. Začutil sem ponos, ker imam svoje lastne avtohtone korenine. Začutil sem energije starih boginj naše rodne zemlje. Slab mesec kasneje sem odšel k Ini domov, da bi z njo naredil intervju. Gospa Ina je ženska belih las in tako mladostne in prodorne energije, da osupne vsakega sogovornika. Ogromno ve in ima kot avtentična intelektualka zelo jasna in unikatna stališča. Med kramljanjem z Ino sem spoznal, da kljub svoji ognjevitosti zelo sočustvuje z ljudmi. Vidim jo kot živ arhetip modre ženske (kot žensko modrijanko), ki je močno povezana z Naravo. Čez lužo takim ljudem rečejo, da so narodni zaklad. Ina je ravno to - ženska, katere modrost in katere bitje je ogromne vrednosti za slovenski narod. Živi v okusno urejenem meščanskem stanovanju toplih barv. Družbo ji dela živa in igriva labradorka. Pri Ini se pije fino "policijsko" kavo. Najino kramljanje ob kavici je potekalo v sproščenem ozračju, opisovanju podob, "pesnjenju", domišljiji, skozi globino življenjskih izkušenj, med kopico telefonov ljudi, ki iščejo njen nasvet, njeno besedo in njene uvide.  Kako gledate na Slovence, smo po duši še kaj poganski? Seveda. Naj citiram gospo JadrankoTavčar: »Največ sveta otrokom sliši Slave, Tje bomo našli pot, kjer nje sinovi si prosti vol'jo vero in postave. Ak' pa naklonjo nam smrt bogovi, manj strašna noč je v črne zemlje krili, kot so pod svetlim soncem sužni dnovi!«  Navkljub tem pogumnim besedam »najmlajšega med junaki«, ki se je boril »za vero staršev, lepo bog'njo Živo« smo v 8. stoletju Slovani podlegli germanskemu potujčenju in prevzeli krščansko vero. V krvavem boju, ki ni boj, ampak mesarsko klanje, še zadnji slovanski pogani padejo za vero svojih očetov. Tako Prešeren v Krstu pri Savici opisuje poslednjo bitko naših prednikov za svoje postave in svojo vero. Premagani Črtomir se krsti še poslednji med njimi, ki so svojo boginjo ljubezni Živo potopili na dno Blejskega jezera in slavijo božjo mati Marijo.  Kako bi opredelili vaše življenjsko sporočilo? Narava, narava in še enkrat narava. Predvsem ekologija, kot odnos do narave, spoštovanje narave in sobivanje z drugimi živimi bitji. Boginja je lepota narave, je jutro, je noč, je svetloba, je katerikoli letni čas. Poganstvo je predvsem življenje z naravo. Kako gledate na stanje duha na slovenski poganski sceni? Ta scena je velika. Močno prisotna! Samo poglejmo koliko je prerokovalk, uročarjev, radiestezistov, astrologov, litopunkturnih stebrov,... - vse to je poganstvo. Glejte, še televizija je poganska, saj so šlogarji in ostali tudi na televiziji. Danes ima beseda ateist negativen prizvok, saj ateiste enačijo s komunisti. Večina ljudi se opredeljuje za ateizem. Ateizem je poganstvu zelo blizu. Ateisti so danes predvsem mladi ljudje, ki ne hodijo v cerkev. Nagnjeni so k poganstvu, iščejo nekaj, kar jim manjka. Iščejo se v različnih skupinah, tudi v različnih ezoteričnih šolah. Ekološki odnos do narave je zanje nekaj samoumevnega – kot da tako čutijo. Tudi ateisti hočejo nekam pripadati. Kot vsi ljudje, tudi ateisti potrebujejo občutek pripadnosti in varnosti. Liberalni ateist pa ne spada nikamor. Išče samega sebe znotraj in išče zunaj sebe. Išče naravo, boga. Energija narave pa je bližje kot si misli... Slovenija v obliki kokoške in njena narava je raj za poganstvo. Če verjamemo v Triglav, reke, ipd. potem smo res majhna oaza sredi Evrope. V naši naravi si zlahka pogan. V neopoganstvu so zelo znane »wicce«, ki so v Angliji stara pot - kako je s tem v Sloveniji? O wiccah v Sloveniji ne bi govorila. Bi pa spregovorila o samem terminu. Termin »wicca« je preoblikovana beseda »witch« (čarovnica), slednja pa ima močan negativen prizvok. Beseda čarovništvo je del miselnega sveta RKC in ima zelo negativen prizvok. Na njo je prilepljeno ogromno negativnega čustvovanja, predsodkov in sodb. Beseda pa tudi ni slovenska in nekako ni dobra za naš prostor. Je tujek, ki se pri nas ne prime. Boljše bi bilo uporabiti kakšno drugo besedo - vile, angeli…, katerokoli drugo besedo. Sama bi jih raje poimenovala Dobre Čarovnice. V srednjem veku so zažgali ogromno čarovnic, tudi pri nas. Ali danes v Sloveniji imamo čarovnice? Antropologija čarovništva je zabeležena. Drugo pa je, če je danes čarovništvo prisotno v Sloveniji. Je. Poglejte, imamo ogromno alternativnih (šolanih)  zdraviteljev, odganjalcev urokov, izdelovalcev talismanov, ki pomagajo študentom opraviti izpite. To ni ljudsko čarovništvo ali uročarstvo. Poleg znane magije obstaja še ljudska magija in visoka magija - teurgija. Na drugi strani ima tudi cerkev svoje »čarovnike«. Imenujejo se ekzorcisti. Tehnika dela je pri poganskem uročarju in rimokatoliškem izganjalcu popolnoma enaka. Če še enkrat odgovorim na kratko: čarovništvo je pri nas močno prisotno. Bolj smo ranljivi, bolj posegamo po čarovništvu (stara verovanja). Ko pa govorimo o polaganju rok, govorimo o pritoku energije. To ni čarovništvo. Vsi duhovniki in nune imajo to sposobnost, to energijo. Tu gre za pretočnost, gre za kanal za določene energije. Pozitivno čarovništvo JE RECIMO, da pod posteljo spraviš sedem kostanjev in zato dobro spiš. To je to. Kaj želite, da bi se v naslednjih letih zgodilo Sloveniji? Najprej moramo Slovenci skupinsko dihati z našo deželo brez bifurkacije (razcepa). Uglasiti se moramo na tukajšnji prostor in na ta trenutek, na tukaj in zdaj. Slovenci moramo biti samostojni. Ne smemo dovoliti, da nam drugi govorijo kako naj živimo. Ne smemo dovoliti, da nas drugi kontrolirajo in manipulirajo. Mi Slovenci pa ne smemo opičnjakati drugih narodov. (opičnjakati pomeni - slediti lumparijam, ki so jih začeli drugi). Če pa greva na raven naše dnevno politične stvarnosti, menim, da so vodje slovenskih sindikatov petokolonaši. Vendar nekoga izmed njih cenim. Obvlada Tai-chi in zna preiti v alfa stanje tudi med zelo zahtevnimi pogovori. Če bi sindikati dihali s Slovenijo, delavcev ne bi spravili na cesto, temveč bi šli skupaj na Bled. Slovenija potrebuje drugačne demonstracije. Takšne demonstracije, kot jih imamo sedaj, vodijo le v agresijo in v konflikte. To ničemur ne koristi. Obstaja razlika med sindikati bivših socialističnih držav in sindikati, ki so bili vedno le v kapitalizmu. To je opičnjakanje. Sloveniji želim, da bi pogled uprla v 21. stoletje, da obdrži vso tehnologijo in znanost, ki jo premore sodobni svet, vendar, da bi se obrnila nazaj h koreninam - v poganstvo. Ali Slovenija potrebuje poganski tempelj? Slovenija sama je poganski tempelj, zato ga tudi ne potrebuje. Poglejmo Avalon, Glastonbury. Tam je v prazgodovini obstajal pravi poganski tempelj. Potem ga v fizični obliki dolgo ni bilo. V modernem času pa so prišli zgodovinarji in antropologi in drugi ljudje. Na temelju njihovega dela se je zopet pozunanjila avalonska energijska točka v obliki templja boginje. Razumeti morate, da si poganskega templja ne moremo izmisliti. Potrebno je poznati energetske točke v pokrajini, tisto izza Avalona, izza templja boginje. Po drugi strani pa naj vam zaupam svoje doživetje na Novi Zelandiji. Šli smo v ogromen akvarij, obdani smo bili z morskimi psi, ribami in hektolitri vode. Občutek je bil neverjeten. Počutila sem se kot da se nahajam v poganskem templju, nekje na Atlantidi. Velikokrat ste potovali v Glastonbury/Avalon. Kaj vas je tam najbolj prevzelo? Prevzela me je različnost ljudi: od starih ljudi do dojenčkov, zidarjev in doktorjev znanosti. Vsi smo čutili, da smo enaki. Sam prostor in narava. Stari simboli. Fantastični vodnjak, ki ti resnično izpolni želje. Noči na Thoru, obarvane z zvoki glasbe. Kako gledate na zlom sistema, ki se dogaja in kakšen bi bil vaš nasvet za posameznika in družino v tem svetu? Kot sem že rekla, odgovor ne leži v agresiji, temveč v stiku z naravo. Ni potrebno iti na ulice, ampak v naravo. Ne pred parlament, ampak na Triglav. Vzpon na Triglav morate razumeti metaforično. Gre za dvig pozornosti, za spremembo stanja zavesti. Iz potrošništva prehajamo v neko bolj ekološko družbo, ki bo zato nujno poganska. Ta družba bo podobna mojemu doživetju Avalona. Vsi ljudje bodo enaki, saj smo vsi ustvarjeni po božjem obličju in vsi prihajamo iz istega izvora, ne glede na socialni status v družbi. Katero je vaše najljubše slovensko božanstvo? Narava je moje božanstvo. Kakšni so vaši vtisi s prve poganske konference? Kako ste doživeli Ritual štirih strani neba, ki smo ga imeli v prelepi alpski dolini? O konferenci takole. Zame je bilo to bolj prvo srečanje in druženje. Ko sem prišla na srečanje pred samo konferenco sem videla sledeče energetsko stanje: v zraku je bila energija zanosa, ljudje so hoteli nekaj narediti. Vendar se je kasneje srečanje bolj prevesilo v to, da so nas tujci spoznali. Nekako ni prišlo do tistega energetskega momenta, do izliva energije v dogodek sam... Po mojem bi moralo biti srečanje na malo višjem nivoju, ne bi smelo biti zamujanja in predavanja o Crowleyu, o stvareh, ki jih že poznamo. Bolje bi bilo, da bi predavateljica govorila o tem, kar je on naredil, kako je uporabljal tudi poganske čarule in kaj je s tem dosegel. Ni bil problem v tem, da se je vstopilo v dvorano, kjer je bila konferenca, mimo šanka. Problem sem videla predvsem na energetskem nivoju. To je bila predpremiera za konferenco. O ritualu pa tako. Ta ritual je bil tudi zelo predpremierski. Manjkala je predpriprava in prečiščenje pred ritualom. Kaj s tem mislim? Pred petnajstimi leti sem organizirala "sweat lodge". Takrat sem hotela vedeti vse - od tega koliko palic podpira šotor, do tega zakaj vsi udeleženci nosijo kamne v šotor (s tem vlagajo svojo energijo v sam dogodek). Vse je potekalo počasi. Ni bilo tako instantno in hitro. Zvok in gong so dali pravo vibracijo ritualu štirih strani neba. Bila sem na mnogih ritualih. Po mojem bi morali srkniti nekaj vode in jo potem izpljuniti po zemlji. V drugih deželah pa kaj drugega: v Rusiji bi po zemlji polili vodko, v Indiji bi na zemljo metali cvetje, odvisno kje si. Pa potem povezovanje s štirimi stranmi neba - to ni moč izvesti v nekaj minutah. Da se temeljito povežeš z vsemi stranmi neba - to traja. Če pa delaš zavestno in nisi le odjemalec v ritualu, gre malo drugače. Na zunaj zgleda, kot da maham z rokami in telovadim, vendar ni tako. Na notranjih nivojih se zavestno povezujem z energijo spirale tega rituala, zavestno vstopam v njo in delam z njo. To ni telovadba, to je delo z energijo. Ključno vprašanje je kako resno vzameš ritual. Koliko časa si vzameš zanj? Kaj ti pomeni? Poleg tega bi si za darovanje materi Zemlji lahko vzeli več časa. Se spomnite, ko smo v pirh dali naše želje in jih potem dali Zemlji, tako da smo pirh zakopali vanjo? To bi lahko opravili bolj počasi, bolj svečano in ritualno. Vendar je bil ritual zelo svečan, močan, popoln, če me razumeš. Za zaključek naj vam razjasnim, da imajo energije, ki so prisotne v ritualih, rade lepoto. Rade imajo tako blišč in barve rimokatoliškega duhovnika, kot perje in obrazne barve šamanov vseh vrst. Rade imajo lepo oblečene ritualiste. Rade imajo lepe mavrice. Dialog med različnimi verami je znanilec novih časov. V Veliki Britaniji so na konferencah o medverskem dialogu tudi predstavniki poganov (Pagan federation International in drugih krovnih organizacij). Se vam zdi da je v Sloveniji mogoč dialog med pogani in večinskimi religijami, recimo RKC? Da. Zakaj pa ne? Dialog med pogani in RKC je mogoč. Naj začnem pri samih Slovencih. Slovenski narod je bolj federacija različnih skupin. Gre za to, da je Dolenjec govoril svoje narečje in prisegal na nekaj drugega, kot pa Primorec. Tako je bilo z vsemi deželami na Slovenskem. Potem je prišlo do tega, da smo morali vsi govoriti nek izmišljeni jezik - knjižno slovenščino. V Italiji pa Furlan govori Furlansko, Sicilijanec pa Sicilijansko. Postali smo razdvojeni in izgubili stik z lastnimi koreninami. To dobro opisuje šala izpred šestdesetih let, katero si je morala izmisliti kar velika kapaciteta. Takrat sem se ravno preselila v Slovenijo in te šale še dolgo nisem razumela. Takole gre: Cela Jugoslavija je v peklu. Vsaka republika je v svojem loncu in vsaka ima svojega Luciferja, ki drži ljudi v kotlu. Slovenci pa nimajo svojega Luciferja. Pride Bog in vpraša Satana: »Čuj, zakaj pa nimajo Slovenci svojega Luciferja?« Satan pa mu odvrne: »Oni ga pa res ne rabijo, saj drug drugega noter potiskajo.« Nadaljujva z obdobjem osamosvojitve. Ne prej in ne kasneje se ni zgodilo, da bi sol zemlje, vse takratne slovenske duhovne skupine, ob istem času izvajale isto tehniko. To je bila skupinska meditacija za prihodnost Slovenije. Te skupine ne prej, ne kasneje niso tako zelo stopile skupaj kljub medsebojnim razlikam. Tisti trenutek iz naše zgodovine ni ponovljiv. Ni važno ali verjamete ali ne - ampak osamosvojili smo se razmeroma neboleče. Ali drži? Da, tega smo si vsi želeli, nismo bili bifurkirani. Če sedaj preidemo na dialog med pogani in »velikimi« religijami... Različni avtorji trdijo, da si je krščanstvo močno izposojalo od poganstva. Obstaja pa tudi teza, da Marx ni naredil nič drugega, kot da je prevedel krščanski opis božjega kraljestva v politično teorijo in kako ga vzpostaviti tukaj in zdaj. Tako kot je bila inkvizicija del RKC, so bili gulagi del komunizma. Če se vrnemo k odnosu med poganstvom in krščanstvom – dialog ne le, da je možen, je tudi logičen, saj gre v osnovi za dve zelo podobni ideji, razlike in nasprotja so le kozmetične narave. Da! Dialog med RKC in pogani v Sloveniji je možen in nujno potreben. Pogani so spoštovali svoje starejše, elders, "starce". Poskrbeli so za njih in jih niso odložili v domove upokojencev. Kako gledate na to situacijo pri nas? Kako bo? Kaj je bilo: Kako so spoštovali: Kako je bilo je zapisano in dokazano antropološko. Kaj je: Danes! Do sedaj je dobro. Strokovno in finančno je poskrbljeno za nas starejše občane, ki rabimo/rabijo vsakodnevno pomoč v celoti zdravstveno, to je fizioterapija, del. terapija, nega na sploh, itd. Za nas je poskrbljeno - ne v domovih upokojencev ampak v Domovih za starejše občane. Če uporabnik nima dovolj pokojnine oz. sredstev, jih doda družba, skupnost,  torej VI, mladi delavci. Mladi skrbite, da imamo vso nego in oskrbo. "KOT NEKOČ" samo v drugi formuli, bolj napredno, kvalitetno in svobodno za nas in za vas. V tem trenutku imamo veliko svobode. Kaj bo: Želim si, da ne bi prišlo do črnega scenarija. Kot bo napisano in prebrano. Če mladi ne boste zaposleni, država ne bo imela denarja, mi starejši pa ne bomo imeli privilegijev, zdravstvenega varstva, itd. Vi mladi boste skrbeli za nas. Pa ne bo lahko. Že danes je marsikateri nezaposleni prisiljen imeti bolehnega starca doma, ker nujno potrebuje njegovo rento - pa čeprav je ta minimalna. Ti redki primeri se bodo pomnožili s svetlobno hitrostjo, če ne bo novih delovnih mest. Morda se bodo nekateri preselili na vas.  Prilagajanje novi situaciji ne bo lahko. Težko bo sprejeti različnost brez konfliktov. Kam bomo šli ateisti in pogani? Dobovišek Franček http://path11finder11.blogspot.com/2012/10/francek-dobovisek-pogovor-z-ino-krizaj.html Komentarji (0) www.pozitivke.net





 

Domov
Powered By GeekLog