Ta stran je prilagojena za slabovidne, po metodi neskončne vrstice, če želiš članek gledati v običajnem formatu klikni na:
http://www.pozitivke.net/article.php/Intervju-Samansko-Zdravljenje-Nismo-Sami

Intervju Bonnie Horrigan z Michaelom Harnerjem sreda, 8. junij 2011 @ 21:54 CEST Uporabnik: nicolenicole Shamanic Healing: We Are Not Alone Šamansko zdravljenje: Nismo sami Intervju Bonnie Horrigan z Michaelom Harnerjem © Shamanism, Spring/Summer 1997, Vol. 10, No. 1 http://www.shamanism.org/articles/article01.html Michael Harner, Ph.D. je antropolog in ustanovitelj Foundation for Shamanic Studies; mednarodne, neprofitne organizacije, ki je posvečena ohranjanju preživelelega šamanskega znanja in poučevanju osnovnih principov tega znanja, da bi ga ljudje v sodobnem svetu lahko uporabljali in prakticirali. Harner je zaključil doktorski študij na University of California-Berkley, od leta 1961 se ukvarja s šamanskim zdravljenjem. Bil je profesor in predsednik oddelka za antropologijo na Faculty of the New School for Social Research v New Yorku, predaval je na Fakultetah Columbia, Yale in UC Berkley. Opravljal je funkcijo so presednika na oddelku antropologije na New York Academy of Sciences. Napisal je knjige The Jivaro, Hallucinogens and Shamanism, in klasiko The Way of The Shaman. Harner je v času, ko se je znanstveno ukvarjal s proučevanjem šamanizma, živel in delal z nativnimi ljudstvi Zgornje Amazonije, Mehike, Peruja, arktičnega dela Kanade, Finske in zahodne Severne Amerike. Intervju za Alternative therapies je bil narejen med velikim viharjem v njegovi pisarni v Mill Valley, Kalifornija. Članek, ki sledi, je iz publikacije FSS, Shamanism, Vol. 10, No 1. ( pomlad-poletje ) 1997, in je bil izvirno objavljen leta 1996  v časopisu Alternative Therapies, Vol. 2, No. 3. V slovenščino je intervju  preveden z dovoljenjem Foundation for Shamanic Studies Europe. Kaj je šamanizem? Michael Harner: Beseda “šaman“ v originalnem tunguškem jeziku pomeni osebo, ki v spremenjenem stanju zavesti potuje v nevsakdanjo realnost. Posvojitev tega originalnega izraza na zahodu, se je izkazala za uporabno, saj ljudje niso vedeli kaj izraz šaman točno pomeni. Izrazi kot so “čarovnik”, “čarovnica”, “vrač” in “čarodejen zdravnik” nosijo v sebi še druge pomene, dvoumnosti in s tem povezane predsodke. Čeprav je izraz sam sibirski, pa je šamanizem poznan na vseh kontinentih. Mircea Eliade je, potem ko je opravil dolgotrajajoče in obsežne raziskave, v svoji knjigi, Shamanism: Archaic Techniques of Ectasy, zaključil, da je šamanizem vtkan v vse duhovne tradicije našega planeta, in da je posebna značilnost šamanizma – in vsekakor ne edina -  potovanje v druge svetove s pomočjo spremenjenega stanja zavesti. “… v naši kulturi se pogosto smatra avantgardnim, če oseba govori o povezavi razuma in telesa; vendar pa dejstvo, da so možgani povezani s telesom, ni ravno najbolj presenetljiva novost. Poznana je že stoletja in tisočletja. Kar je po mojem mišljenju pomembno pri šamanizmu, je dejstvo, da šaman ve, da nismo sami. In s tem mislim, da v trenutku ko eno človeško bitje sočutno dela, da bi olajšalo trpljenje drugega bitja, se duhovi, ki so pripravljeni pomagati, zainteresirajo in vpletejo.” Šamanom v plemenskih jezikih pogosto pravijo “ vidci” ali “ ljudje, ki vedo”, ker so vpleteni v sistem znanja, ki temelji na izkušnjah iz prve roke. Šamanizem ni sistem verovanja, temveč temelji na osebnih izkušnjah, doživetih z namenom zdravljenja, pridobivanja informacij ali drugih stvari. V resnici je tako; če šaman s svojim delom ne dosega zadovoljivih rezultatov, ga ljudje iz plemena prenehajo prositi za pomoč. Ljudje me pogosto sprašujejo: “Kako veš, da je nekdo šaman?” In odgovorim:  “Preprosto. Ali potujejo v druge svetove? In, ali uprizarjajo čudeže?” Je šamanizem religija? Prakticiranje šamanizma je metoda in ne religija. V mnogih kulturah soobstaja z uradno religijo. V Sibiriji šamanizem soobstaja z budizmom in lamaizmom, na Japonskem z budizmom. Je pa res, da šamane pogosto najdemo v animističnih kulturah. Animizem pomeni, da ljudje verjamejo v obstoj duhov. In tako ni presenetljivo, da v šamanističnih kulturah, kjer šamani sodelujejo z duhovi, da bi dosegli rezultate, npr. zdravljenje, ljudje verjamejo v obstoj duhov. Šamani ne verjamejo v duhove. Šamani se z njimi pogovarjajo, sodelujejo. Šamani nič bolj ne “verjamejo“ v duhove kot “verjamejo” v to , da imajo hišo v kateri živijo, ali da imajo družino. To je pomembna stvar zato, ker šamanizem ni sistem vere. Prav tako šamanizem ni izključujoč. Šamani ne govorijo: “Mi imamo edini sistem zdravljenja.” V celovitem pristopu k zdravljenju, šaman uporablja duhovna sredstva, ki so mu na razpolago in to v sodelovanju z ljudmi v skupnosti, ki se ukvarjajo z drugimi tehnikami, npr. zdravljenje z rastlinami, masažo, nameščanjem polomljenih kosti. Šamanov namen je pomagati pacijentu, da ozdravi in ne dokazovanje, da je njegov ali njen sistem edini, ki deluje. V mnogih kulturah šamani prejemajo darila za svoje delo, vendar pa v primeru, ko pacijent umre, vrnejo vsa darila. To se mi zdi priporočljiva inovacija, ki bi jo lahko danes uporabili v zvezi s stroški zdravstvenih uslug. Če prav razumem, obstajata dva aspekta šamanskega zdravljenja: medicinski in duhovni. Šamani se pogovarjajo z rastlinami, živalmi, z vso naravo. To ni le metafora. Šamani delajo to v spremenjenem stanju zavesti. Naši študentje pospešeno odkrivajo, da s tem ko se pogovarjajo z rastlinami, lahko odkrijejo kako naj te rastline pripravijo kot zdravilo. Šamani so to delali in delajo od davnih časov. Tipično je, da veliko vedo o rastlinah, ampak to ni bistvenega pomena. Na primer, eskimski šamani nimajo dosptopa do velikega števila rastlin, in zato delajo z drugimi stvarmi. V nasprotju pa šamani v Amazoniji poznajo raznorazne rastline in tem rastlinam pripadajoče pesmi, ki so se jih najpogosteje naučili od rastlin samih. Moj bivši student iz Združenih držav Amerike je razvil način, kako najti in uporabiti zdravilne rastline, ki temelji na njegovi izkušnji neposrednega učenja od rastlin.  Ugotovil je, da je farmakopeja, ki jo je razvil, zelo podobna staremu, klasičnemu kitajskemu farmakopejskemu znanju priprave in uporabe teh rastlin za različne bolezni in težave. Druga bivša študentka iz Nemčije je delala z minerali in ugotovila kako jih je mogoče uporabiti za zdravljenje. Izkazalo se je, da so njena odkritja zelo blizu znanju, ki je bilo v Indiji poznano že od davnih časov. Vse to nas vodi k zelo pomembnem zaključku: vse kar je poznano, vse kar se lahko spozna, je na voljo šamanu v Sanjskem času. Zaradi tega so šamani lahko preroki, zaradi tega lahko gredo nazaj in pogledajo v preteklost. Z disciplino, vajo in s pomočjo duhov, postane ta celotnen izvir znanja dostopen. Kaj se zgodi, ko bolan človek prosi šamana za zdravljenje? Šaman lahko gre na potovanje v nevsakdanjo realnost z namenom, da z duhovnega vidika izve diagnozo, da dobi informacije o človeku in njegovih problemih. Ni vedno pomembno kakšna je diagnoza z vidika vsakdanje realnosti in ne obstaja enostavna skladnost med duhovno boleznijo in boleznijo vsakdanje realnosti. Ne moremo reči: “To je enako temu.” In zato gre šaman pogosto na potovanje v nevsakdanjo realnost, da bi ugotovil duhovne vzroke problemov in skladno s temi vzroki se šaman odloči kakšen bo postopek zdravljenja. Z vidika šamanizma so osebe, ki niso močne – duhovno “polne moči“ – naklonjene k raznim boleznim in nesrečam. To pa presega naše razumevanje bolezni. Šaman ponovno vzpostavi povezavo med človekom in njegovimi duhovnimi močmi. Ta duhovna moč je nekako analogna duhovnemu imunskemu sistemu, čeprav jih, kot sem omenil že prej, ne moremo dobesedno primerjati.  To je analogija. Ta moč naredi človeka odpornega na bolezni. Če je nekdo konstantno bolan, je povsem jasno, da je potrebno ponovno vzpostaviti njegovo povezavo z duhovnimi močmi. Človek, ki je zdrav lahko sam gre na Vision Quest z namenom, da bi vzpostavil povezavo z duhovnimi močmi. Naloga šamana je, da pomaga ljudem, ki tega niso v stanju narediti sami. Danes se v naši kulturi pogosto smatra avantgardnim, če oseba govori o povezavi razuma in telesa; vendar pa dejstvo, da so možgani povezani s telesom, ni ravno najbolj presenetljiva novost. Poznana je že stoletja in tisočletja. Kar je po mojem mišljenju pomembno pri šamanizmu, je dejstvo, da šaman ve, da nismo sami. In s tem mislim, da v trenutku ko eno človeško bitje sočutno dela, da bi olajšalo trpljenje drugega bitja, se duhovi, ki so pripravljeni pomagati, zainteresirajo in vpletejo. Če nekdo, ki je neprizadet in ni neposredni sorodnik, velikodušno in sočutno pomaga olajšati sočloveku bolečino ali bolezen – še bolj delotvorno je, če se angažira dva ali več šamanov naenkrat - je to trenutek ko se lahko zgodijo čudeži. In tako ni velika novica, ki jo ponuja šamanizem, da je razum povezan s telesom, temveč, da nismo sami. Kaj je soul retrival? Vsakdo, ki je preživel neko travmatično izkušnjo, je s šamanskega vidika lahko izgubil del duše. Ko pravimo duša, mislimo s tem duhovno esenco, ki je esencialnega pomena v našem celotnem življenju kot ga opisujemo in razumemo v naši kulturi; to je od spočetja ali rojstva pa vse do smrti. Tehnike za zdravljenje izgubljene duše so soul retrieval tehnike in ena od klasičnih šamanskih metod je iskanje tega izgubljenega dela duše in njena obnovitev. Še pred osmini leti so ljudje na Zahodu dojemali soul retrieval kot praznoverno dejanje brez neke vrednosti, ampak stvari so se spremenile. Moram povdariti, da je največji doprinos k temu naredila moja kolegica Sandra Ingermann, avtorica knjig Soul retrieval in Coming Home,  in njeno delo na tem področju. Pred leti ko je Sandra Ingermann delala kot šamanka v Santa Fe, NM, so ji ženske, ki so prihajale k njej na terapije in so v otroštvu bile zlorabljane, omenile, da so se v trenutku ko je zlorabljanje trajalo, psihično umaknile izven situacije v kateri so se znašle. Sandra je kot šamanka takoj prepoznala, da so duše teh oseb v določeni meri zapustile telo (če bi ga zapustile v celoti, bi oseba umrla) in zato je bilo logično dejanje, da najde izgubljeni del duše in ga prinese nazaj. In tako je začela prakticirati soul retrieval za ljudi, ki so preživeli teške travme v otroštvu in rezultati so bili osupljivi. Danes je soul retrieval pomemben del šamanske prakse na Zahodu. Če vprašate skupino ljudi: “Kdo med vami se počuti kot da je izgubil del svoje duše?” je tipično, da vsi dvignejo roke. Na nekem globljem nivoju, obstaja naravno zavedanje o tem problemu. Celo manjša travma lahko do neke mere povzroči izgubo dela duše. Druga pomembna tehnika šamanskega zdravljenja je ekstrakcija. Ekstrakcija pomeni odstranitev duhovnega vsiljivca. Kot obstajajo infekcije v vsakdanji realnosti, tako obstajajo tudi duhovni vsiljivci. S tem pa ne mislimo, da so se v telo naselili “zli” duhovi. Najbolj primerna bi bila prispodoba termitov, ki so se naselili v leseno hišo. Če imate termite v svoji leseni hiši, ne mislite, da so termiti zli, temveč si mislite: “ Želel bi, da termiti zapustijo mojo hišo.” In na podoben način deluje šaman ko odstranjuje stvari, ki motijo zdravje telesa, na primer duhovne vsiljivce, jih locira in jih odstrani. Za ekstrakcijo ni potrebno iti na šamansko potovanje, delo se odvija tu, v Srednjem svetu v stanju spremenjene zavesti. Kako se v šamanizmu doseže spremenjeno stanje zavesti? V 90% kultur na svetu se spremenjeno stanje zavesti, ki ga uporabljamo v šamanizmu, doseže z različnimi tehnikami; najpogosteje so to enakomerni, monotoni zvoki tolkal, predvsem bobna, včasih pa tudi palic, ropotuljic in drugih instrumentov. Le v približno 10 % kultur, šamani koristijo psihadelične substance, da bi dosegli spremenjeno stanje zavesti. S šamanističnim delom sem se srečal leta 1961 ko sem živel med Conibo Indijanci v Vzhodnem Peruju. Da bi dosegli spremenjeno stanje zavesti, šamani tega ljudstva uporabljajo nativne psihadelike. Ko sem se vrnil v Združene Države Amerike in mi je zmanjkalo zalog ayahuasce, sem začel eksperimentirati z bobnjanjem. Na moje začudenje je delovalo. To me ne bi smelo presenetiti, saj so bobni instrument, ki ga uporabljajo šamani širom po svetu. Lahko bi rekli, da se vse kar v šamanizmu najdete, uporablja zaradi tega, ker deluje. V obdobju deset  tišoč let so šamani razvili preizkušen sistem zdravljenja; s pomočjo duha, razuma in srca , in seveda tudi s  pomočjo rastlinskih zdravil in drugega. Še enkrat, šamanizem je sistem preizkušen v dolgem časovnem obdobju. Če zdravitelji v 90% šamanskih kultur uporabljajo isto metodo, jo moramo upoštevati. In nenazadnje odkrijemo, da deluje. Da se vrnem k tehniki ekstrakcije; pri tej tehniki gre za spremenjeno stanje zavesti in za videnje v klijentovo telo. Največji del šamanskega dela se odvija v temi in to zaradi preprostega razloga. Šaman želi zmanjšati dražljaje vsakdanje realnosti – svetlobe, zvoka itn. – in se prestaviti v, z našimi očmi nevidno realnost. Šaman se nauči gledati v telo z “rentgenskim pogledom”, videti bolezen in njeno mesto v telesu, da bi bolezen lahko ekstrahiral, odstranil. Ali je to kot “depossession“? Depossesion je delo slično ekstrakciji, vendar ne popolnoma isto. Ko gremo na potovanja z duhovnim namenom, je s šamanskega vidika zelo pomembno, da zapustimo Srednji svet. Nedkdaj so šamani potovali po Srednjem svetu, da bi videli sorodnike, ki so živeli v oddaljenih krajih ali da bi sledili črede selečih se živali. Danes pa se večino šamanskega dela odvija v Zgornjem ali Spodnjem svetu, kamor so šamani od davnin potovali. Šamani se neradi vežejo na duhove Srednjega sveta in to iz preprostega razloga, ker so mnogi od njih zmedeni in jim primankuje moči. Za razliko od Zgornjega in Spodnjega sveta, kjer srečujemo sočutna, močna in modra duhovna bitja. Šamani se prav tako ukvarjajo z drugimi načini zdravljenja in s tem pomagajo tako mrtvim kot tudi živim. Te šamane imenujejo “psihopompe” ali tiste, ki vodijo duše. Ne pozabite, s šamanskega vidika je oseba, ki je v komi, mrtva. In tako šaman v primeru osebe, ki je v komi, to osebo poišče v nevsakdanji realnosti, da bi videl ali se le ta želi vrniti. Šamanizem ni sistem, ki bi na vsak način želel zadržati osebe v vsakdanji realnosti, saj šaman ve, da vsakdanja realnost ni nujno tudi najboljša realnost. Šaman gre na potovanje za osebo, ki je v komi, da bi videl kaj si ta oseba želi. Če si želi priti nazaj, je delo šamana, da jo pripelje nazaj. Če pa si želi iti dalje – ali, kar je največkrat primer, če je umirajoča ali pa že umrla – je delo šamana, da dušo te osebe vodi na mesto, kjer bo zadovoljna, da nebi bila zbegana in ostala v Srednjem svetu. Sedaj se lahko vrnemu k delu o depossession. Največkrat je potrebno uporabiti tehniko depossession v primerih ko ljudje umrejo in ne uspejo najti poti v drugi svet, ostanejo v Srednjem svetu in se naseljijo v živeče osebe ali jih nadlegujejo. Ko človek izgubil moč in je slaboten, če izgubi del duše in ostane prazen prostor, se lahko v ta prazen prostor naselijo ta zbegana in zmedena bitja. To imenujemo neprostovoljna obsedenost. Šaman bo vodil to bitje – z njegovim dovoljenjem in šele takrat ko to bitje spozna, da je mrtvo  -  na mesto izven Srednjega sveta, kjer se bo združilo z ljudmi, ki jih ima rado. In ko je to narejeno in klient ni več obseden, šaman obnovi njegovo dušo in izgubljene povezave z močmi, da bi klijent ponovno bil cel in neobčutljiv na nadaljne obsedenosti. Depossession je tehnika, ki se razlikuje od kulture do kulture, vendar pa so osnovni principi povsod isti. Upam, da bo naša kultura nekega lepega dne priznala potrebo in dovolila delujočim šamanom njihovo delo z duhovnimi aspekti bolezni in sodelovanje z neduhovnimi zdravstvenimi profesionalci. Zakaj, po vašem mnenju, tega ne naredimo takoj? Nažalost je novodobna znanost, delno tudi zaradi reakcije na cerkvene doktrine v Evropi, objavila, da duša in duhovi niso del realnosti in kot taki ne morejo biti predmet znanstvenih raziskav. No, to je a priori misljenje, z drugimi besedami; to je izjava vere, objavljena v 18. stol.. V resnici znanost ni nikoli ovrgla obstoj duhov. Pripomnil bi, da je sedaj, na začetku 21. stol. čas, da znanost preneha temeljiti na veri (veri, da duhovi ne obstajajo) in da postane prava znanost, kar pomeni, da ne zanika a priori obstoj določenih vrst vzrokov. Če se povrnem na temo ekstrakcije, a lahko poveste, s šamanskega vidika, od kod prihaja bolezen, ki jo je potrebno ekstrahirati? S šamanskega vidika imamo vsi ljudje duhovno stran, če jo prepoznamo ali ne. Kadar se ljudje razjezijo, so ljubosumni, ali pa so čustveno sovražno naravnani, lahko s tem nezavedno sprostijo ne le verbalno ali fizično, temveč tudi duhovno zlorabljanje. Da povem drugače, če nekdo ne pozna šamanskih principov, lahko drugim ljudem povzroči škodo na duhovnem nivoju. Ljudstva vzhodnega Ekvadorja Untsuri Shuar in Jivaro, s katerimi sem preživel kar nekaj časa, pravijo tem vsiljivcem “ magična kopja”. Bilo je veliko fevdov in vojn in včasih so zdravilci postali jezni in nedisciplinirani in so uporabili svoje moči z namenom, da bi se maščevali. Pomembno je vedeti, da je to velika napaka, ne samo etično, ampak tudi v smislu lastne dobrobiti. Ne glede na to, tudi če se to vpleteni osebi v danem trenutku zdi upravičeno, pa duhovna bitja, ki predstavljajo velik, ljubeč, skrit univerzum, prekinejo povezavo. Lahko bi rekli, da smo kot baterije, ki jih lahko ponovno polnimo. Še vedno imamo dovolj moči in lahko povzročamo škodo, ampak naš izvor moči nas več ne napaja. To sem pogosto videl v Amazoniji. Šamani, v svoji jezi, še nekaj časa povzročajo škodo, ampak slej ko prej se vse kar so pošiljali drugim, povrne njim samim in se pogosto konča tako da sami umrejo ali postanejo bolni, poleg tega pa nesreče katastrofalno prizadanejo tudi njihove najbližje. Kar pa ne pomeni, da se ne smete razjeziti. Pomeni le to, da morate biti disciplinirani in poznati meje. Lahko se na nekoga verbalno razjezite in si date duška, istočasno pa morate kontrolirati svojo duhovno stran tudi zaradi vaše lastne dobrobiti. Če ne delate da bi olajšali bolečino in trplenje – še posebej če delate v nasprotju s tem – boste slej ko prej ostali brez dela in najverjetneje mrtvi. Če pravilno razumem, je naloga šamana, da v človeku ponovno vzpostavi celost in obnovi moči. In nato celost in moč ozdravita karkoli je s človekom narobe. Če pogledamo na stvar tako, je oseba, ki je napolnjena ali polna moči, sposobna samoozdravitve? Nekomu, ki opazuje od strani, se zdi kot da se ljudje zdravijo sami. Ampak koncept samoozdravitve izločuje duhove. S šamanskega vidika pa nihče ne bi preživel do odrasle dobe, če ne bi bilo pomoči duhov, pa se mi te pomoči zavedamo ali pa ne. Koncept samoozdravitve je sekularen in to je vredu, do koder seže. Uči ljudi, da so sami odgovorni za svoje bolezni. Hkrati pa jih uči tudi to, da so sami odgovorni za lastno smrt. S takšnim pristopom in načinom razmišljanja, da je človek sam odgovoren za vse, je vsakdo v trenutku lastne smrti “ odpovedal “ in izneveril samega sebe. S šamanskega vidika pa nismo tako pomembni. Nismo nujno največja stvar v univerzumu. Šamanov vidik je veliko bolj skromen in ponižen. To kar izgleda kot samoozdravitev se je udejanilo zaradi tega, ker dobivamo pomoč. Šamanova vloga je, da te možnosti pospeši. Se pravi, da se oseba ne pozdravi sama? V nekaterih primerih je možna tudi samoozdravitev. Te možnosti ne bi želel izključiti. Samoozdravitev je zelo sekularen vidik realnosti, je pa vsekakor korak naprej v zavedanju. Je kot spoznanje, da so možgani povezani s telesom. Ali lahko govorite o razliki med vsakdanjo in nevsakdanjo realnostjo, še posebej glede na implikacije v zdravstvu? Termin “ vsakdanja realnost “ in “ nevsakdanja realnost “ je prvi uporabljal Carlos Castaneda. Vsakdanja realnost je tista realnost, ki jo doživljamo skupaj. To je realnost, v kateri se vsi strinjamo, da ura visi na zidu. Nevsakdanja realnost je realnost, ki je povezana s šamanskim stanjem zavesti; to je stanje spremenjene zavesti, v katerem lahko vidiš stvari, ki jih v vsakdanji realnosti običajno ne vidiš. Vsakdanja realnost je nekaj o čemer se skoraj vsi strinjajo. Nevsakdanja realnost pa je precej pogojena z vsakim posameznkom. Informacije, ki jih prejemamo v nevsakdanji realnosti so prikrojene za posameznika – drugi ljudje jih morda sploh ne bi zaznali – in to je razlika z vsakdanjo realnostjo, v kateri vsi prejemamo, zaznamo isto stvar. Tudi nevsakdanja realnost je empirična; človek je z njo v inetrakciji, jo vidi, občuti, jo čuje in se je dotika. V tej realnosti šaman gleda s srcem. Da bi nekaj v nevsakdanji realnosti bilo isto za večje število ljudi, mora biti isto v srcu. Kar pa ni nujno v vsakdanji realnosti.  Tu ni pomembno kakšne so vaše emocije; vrata v sobi, boste videli kot vrata v sobi. Če vam pokažem sliko svoje mame, že preminule, do slike ne boste imeli istega čustvenega odnosa kot ga imam jaz. Če pa bi rekel besedo “mama“ in bi vsakdo videl svojo mamo, bi občutek v srcu bil sličen, ne identičen, vendar sličen. Da bi videli stvari iste v srcu, morajo biti malo drugačne za vsakega človeka, saj ima vsak človek drugačno osebnost in drugačno preteklost. Termin “nevsakdanja realnost“ je koristen, saj spomne vsakogar, da je pristop v te svetove pogojen s šamanskim stanjem zavesti. Pomaga nam, da lažje razumemo zgodbe iz nevsakdanje realnosti. Ljudje so dolgo časa bili zmedeni zaradi tega kar so šamani govorili. “ Šel sem na potovanje in sem bil odsoten tri leta in to in to se je zgodilo.” Ta oseba je v nevsakdanji realnosti doživela izkušnjo, da je tri leta živela nekje drugje, v vsakdanji realnosti pa je bila odsotna le pol ure. Kaj pa prerokovanje? Tudi prerokovanje spada med šamanovega dela. Človek lako potuje zase ali pa prosi nekoga, ki prakticira šamanizem, da gre zanj na potovanje in mu prinese odgovor na zastavljeno vprašanje. Zanimivo je, kadar nekdo, ki je popolni tujec – o katerem šaman ne ve ničesar – prosi za odgovor na vprašanje. Šaman gre na potovanje ali se posluži neke druge tehnike in prinese informacijo, ki je koristna za življenje tega človeka. To je mogoče zaradi tega, ker so vse stvari poznane duhovom. Šamanu ni potrebno vedeti ničesar, poznati mora metode in mora imeti svoje duhovne pomočnike. Kako lahko doktorji medicine in medicinske sestre uporabijo to znanje? Neformalno včasih pravim naši fondaciji “ University of Shamanism “. To omenjam zaradi tega, ker je naš primarni namen ta, da z usposabljanjem ljudi planetu vrnemo šamanizem. Mnogi med njimi so doktorji medicine in drugi profesionalni zdravstveni delavci. In oni so ti, ki morajo odkriti način kako naj stvari, ki so se jih naučili, integrirajo v svojo medicinsko prakso.   Nimamo izdelanega vzorca, ki bi bil primeren za takojšnjo uporabo. Upamo, da bomo v naslednjih letih imeli obsežnejšo konferenco, na kateri bodo ljudje iz medicinske stroke, ki so študirali z nami, pripravljeni izmenjati informacije o tem, kako te metode uporabljajo v medicinski praksi. Poznano mi je, da Foundation vodi raziskave o povezavi bobnjanja in zdravja. Ali nam lahko na to temo kaj poveste? Naše raziskave, zahvaljujoč kanadski fondaciji, se ukvarjajo z različnimi zadevami, ki se tičejo šamanskega potovanja, bobnjanja in zdravja. Moja žena, Dr. Sandra Harner, je direktorica projekta Shamanism and Health Project. Njene raziskave so usmerjene na dva velika aspekta, eden od njih je vpliv šamanskega potovanja in bobnanja na naš imunski sistem in na naše emocije in pa merjenje tega vpliva. V zvezi s tem delom je dobila nekaj namigov za nadaljne raziskave; reakcije ljudi  (s tem mislim reakcije njihovega imunskega sistema), z določenim psihološkim profilom, so veliko bolj učinkovite kot reakcije drugih. To odkritje je precejšnjega pomena. Odkrila je tudi to, da je pri ljudeh, ki se ukvarjajo s šamanskim bobnjanjem in s šamanskimi potovanji, opazna velika rast v smislu dobrega počutja kot tudi zmanjšanje razpoloženjskih motenj in stresa. Reči karkoli več od tega, bi bilo prehitro. Bilo bi ironično, da sistemu zdravljenja ki je – poleg tistega, ki uporablja rastline – najstarejši poznani sistem zdravljenja na svetu, ne posvečamo več pozornosti in raziskav od tega kar delamo mi z našimi skromnimi sredstvi. Veselim se dneva, ko možnost duhovnega vzroka bilo česa ne bo več izključena iz znanstvenih raziskav in bo znanost v resnici postala popolnoma znanstvena. Imamo tudi primere, ki bi jih ljudje zdravstvenih poklicev označili kot “anegdote”. Ljudje pogosto pridejo k šamanom šele takrat ko so se vsi drugi sistemi izkazali kot neuspešni. Imamo primere, ko ljudje začnejo prejemati šamansko pomoč in nadaljujejo laboratorijske preiskave, testi, ki so bili prej pozitivni, postanejo negativni. In, ker se pojavi sprememba, jo medicinsko osebje ponavadi pripiše napačno postavljeni prvotni diagnozi. To nas ne moti. Navsezadnje je nemogoče dokazati vzročnost le od primera do primera. Ljudje se sprašujejo, Kako veš, da to deluje? Prakticirajte šamanizem zase in opazili boste vidne sledi. S čim se trenutno ukvarjate? Večji del mojega zanimanja je trenutno posvečen čudežem. Kar nekaj let sem posvetil raziskovanju in odkrivanju vzrokov in principov, ki so potrebni, da bi se dogajali čudeži. Mislim, da smo dosegli pomemben napredek. Skoraj vse kar je kdorkoli bral o tem v šamanski literaturi ali literaturi posvečeni čudežem je nekaj kar imamo, neko znanje, ki nam kaže kako naj sedaj delamo. In v tem so zajeti tudi čudeži zdravljenja. Naslednje leto bomo z našimi najbolj naprednimi študenti nadaljevali ta projekt. Še nismo tako daleč, da bi informacije javno objavili – je še prezgodaj – lahko pa rečem, da projekt vsebuje pravo zavedanje o duhovih. Lahko bi rekel kakšno besedo o duhovih, saj je ta beseda tuja večini ljudi. Kaj je duh? Leta 1961, ko sem bil med Conibo Indijanci vzhodnega Peruja v Amazoniji, sem vadil šamanizem s šamanom, z uporabo ayahuasce. Vsak večer sva delala z duhovi narave; z duhom sladkovodnega delfina, z duhovi različnih dreves in drugimi. Duhovi bi se pojavili, midva bi jih videla. Nato pa sem ene noči srečal duha zunanjega motorja za čolne. In nato duha radija, duha avijona. Spoznal sem, da je vse, kar vidiš z zaprtimi očmi, s tehnične plati duh. Mogoče to vse skupaj zveni le kot podobe v zraku, vendar pa šamani odkrijejo kateri duh ima moč in kateri duh je nima. Ugotovijo kateri duh lahko pomaga in na kakšen način. Zelo pomembno je spoznati, da s čemerkoli komunicirate v nevsakdanji realnosti, je s tehnične plati duh. To je duhovna realnost. Kaj se zgodi ko šaman stopi v stik z duhovi? Zgodi se prehod moči iz nevsakdanje realnosti v vsakdanjo realnost. Te dve realnosti sta konceptualno ločeni, šaman pa je sposoben nositi moč iz ene v drugo. Kadar je to uspešno opravljeno, se zgodi ozdravitev in to čemur pravimo čudež. Vaše zanimanje za čudeže so očitno spodbudili čudeži, ki ste jim prisostvovali in jih izkusili. Ali bi nam bili pripravljeni povedati zgodbo o čudežu? Ta je zelo preprosta in njene sledi lahko še danes vidite v vsakdanji realnosti. Ena izmed naših študentk, Carol Herkimer, je bila, poleg vseh drugih udeležencev osnovnega seminarja, v tako imenovanem “duhovnem čolnu”. Duhovni čoln je tehnika, ki jo uporabljajo v aboridžinski Avstraliji, na severozahodnih obalah Severne Amerike in v zgornji Amazoniji. Skupina šamanov potuje v Spodnji ali Zgornji svet, z namenom, da bi zapustili naš čas. Lahko gredo z namenom, da bi zdravili ali pa da bi si pridobili znanje. Kadar skupina ljudi, ki so pravilno izurjeni in imajo stik z duhovi, potuje da bi pomagala eni osebi, je to zelo močno doživetje. Bili smo v plesnem studiju “The Kiva” na spodnjem Manhattnu, na Canal Street. Kot vsi plesni studiji, je tudi ta imel do visokega sijaja izloščena tla in smo vedno morali paziti, da jih ne ogrebemo.  Carol je v tem času okrevala od hude prometne nesreče in ni mogla sedeti z drugimi udeleženci na blazinah na tleh. Morala je sedeti na stolu z ukrivljenimi tubularnimi kovinskimi nogami. Šli smo na potovanje in ko smo se vrnili (v vsakdanjo realnost), so se ljudje pogovarjali o tem kar so doživeli. Ko je Carol šla na potovanje, je v nevsakdanji realnosti šla skozi morje ognja. Ko se je vrnila, se je tlo pod njenim stolom kadilo in kovinske noga stola so na eni strani v tal vžgale kanal, Carol ni dobila opeklin. Lastniki studija so bili precej razburjeni, v tleh pa je še vedno viden vžgani kanal. Ta primer sam po sebi ničesar ne dokazuje, so pa to naključja, ki se dogajajo tudi v vaši praksi. V nobenem primeru ne morete reči kaj se je zares zgodilo, če pa poskušate najti korelacije med prakticiranjem ljudi, ki so poznani kot šamani in zdravijo in ozdravitvami – ko so druge stvari izneverile – postanete pozorni. Ko začenjate s šamanskimi potovanji in ste oseba do katere duhovi občutijo sočutje in želijo pomagati, boste prejeli veliko naukov za katere niste nikoli prosili in ki jih niste nikoli pričakovali. Saj ko enrat zakorakate skozi ta vrata – kakršnakoli ta vrata so – vas bodo duhovi učili v skladu z vašo pripravljenostjo in vaše življenje se bo spremenilo. Celo eno samo potovanje v nevsakdanjo realnost lahko povzroči spremembe v vašem življenju. Če je intervju prebudil vašo radovednost in zanimanje za učenje in prakticiranje Core šamanizma, si poglejte: http://www.pozitivke.net/calendar/event.php?eid=2011042717543854 http://www.shamanicstudies.net [i] Witch doctor, prevod iz Grad-Škerlj-Vitorovič: Angleško-slovenski slovar [ii] Spirits [iii] Dreamtime [iv] Iskanje vizije [v] Spirits [vi] Vračanje duše [vii] Vračanje duše [viii] Extraxion [ix] “X-ray vision” [x] Delo z obsedenimi [xi] Magical darts [xii] Divination [xiii] Univerza šamanizma [xiv] Spirit boat www.pozitivke.net





 

Domov
Powered By GeekLog