Ta stran je prilagojena za slabovidne, po metodi neskončne vrstice, če želiš članek gledati v običajnem formatu klikni na:
http://www.pozitivke.net/article.php/Filmski-Teden-Evrope-Ljubljana-Kinodvor

Tudi evropski režiserji želijo navduševati množice četrtek, 26. april 2012 @ 05:02 CEST Uporabnik: Sonce Ker nas le še dober teden loči od Filmskega tedna Evrope 2012, ki bo v devet kinodvoran po Sloveniji pripeljal velike uspešnice evropske filmske produkcije, smo se pred začetkom festivala pogovarjali s programskim vodjo Rokom Govednikom. Filmski teden Evrope bomo odprli v soboto, 5. maja, ob 21. uri v Kinodvoru, s projekcijo filma Fant s kolesom. Podrobnosti o urniku projekcij ter bogatem spremljevalnem in pedagoškem programu najdete na www.filmski-teden.eu. Filmski teden Evrope 2012 so skupaj pripravili Predstavništvo Evropske komisije, Informacijska pisarna Evropskega parlamenta in Urad vlade RS za komuniciranje v sodelovanju z Art kino mrežo in Media Deskom Slovenija. Zakaj govorimo o evropskem filmu kot posebni filmski produkciji? V čem so ključne razlike v primerjavi s hollywoodsko? Evropski filmi nimajo tako močnih produkcijskih in distribucijskih hiš, ki bi jih uspele lansirati na svetovni trg. Vsaj nekoč jih niso imeli. Na Filmskem tednu Evrope bomo pokazali tudi primere dobre prakse s filmi, ki so uspeli prodreti ne samo na evropski trg, temveč so pozornost zbudili tudi na zahodni večji celini, v Združenih državah Amerike. To so predvsem filmi Boljši svet, Melanholija, Policist in Masaker. Ti filmi pa tam predvsem pritegnejo pozornost kot tako imenovani "neodvisni" filmi …  Gre za še en koncept, ki se tepe s hollywoodsko produkcijo pop filmov. Evropskega filma se držijo nekateri stereotipi: resen, žalosten, temačen, preveč umetniški … Kakšen je vaš pogled: to drži ali ne? Zakaj eno ali drugo? Filme, ki so nastali na stari celini, morda res preveva nek karakter resnobnosti, ne nazadnje življenjskosti. To vsekakor ni mogoče reči brezpogojno, saj obstajajo tudi evropski režiserji, ki želijo navduševati množice. Tukaj pa je naslednja, morda za koga hecna situacija: gledati komedije v danščini, trilerje v nemščini ali romantične drame v francoščini. Kakšno je razumevanje evropskih filmov, je mnogo širše družbeno vprašanje, ki bi terjalo odgovore o medkulturni solidarnosti in povezanosti Evropejcev.  Na kakšen način ste izbrali šestnajst filmov, ki jih boste predvajali v okviru Filmskega tedna Evrope 2012, kakšni so bili kriteriji? Letošnji Filmski teden Evrope predstavlja tako avtorske filmske izdelke velikih imen, uspešnice festivalskih kinodvoran, kakor tudi uspešne koprodukcije. Vsi filmi v izboru so predvsem podprti s strani evropske fundacije MEDIA, ki podpira kakovostne projekte v razvoju, filmsko produkcijo in distribucijo, nadalje pa smo iskali pester izbor po žanrih. Predvsem je bilo glavno vodilo, da predstavimo kakovostne in uveljavljene avtorje ter njihove filmske zgodbe. Je podpora Evropske komisije s programom MEDIA in Evropskega parlamenta z nagrado LUX pomembna za razvoj evropskega filma? Kot sem že omenil, program MEDIA pogosto močno vpliva na to, ali se določene filmske ideje na koncu uspejo uresničiti in ali filme uspe videti več ljudi kot le domače občinstvo. Nagrada LUX Evropskega parlamenta je le zadnja pomoč, ki v finančno izjemno obsežni produkciji filma prida nekaj k distribuciji filma po državah Evropske unije. Na Filmskem tednu Evrope je v programu letošnji dobitnik nagrade LUX Sneg na Kilimandžaru. Bi lahko izpostavili svoj najljubši film Filmskega tedna Evrope 2012 in utemeljil svoj izbor? No, seveda bi kot pravi promotor moral povedati, da so vsi filmi izvrstni (smeh), a lahko izpostavim izvrstni socialni drami: film bratov Dardenne Fant s kolesom in 35 šilc ruma režiserke Claire Denis. Mislim, da bi vsak moral videti film Kornéla Mundrucza Delta in čarobno Hišo pravljic Dominiqua Monféryja, ki je v celoti ustvarjena v klasični tehniki risanke. Vir: www.euekspres.eu Komentarji (0) www.pozitivke.net





 

Domov
Powered By GeekLog