Ta stran je prilagojena za slabovidne, po metodi neskončne vrstice, če želiš članek gledati v običajnem formatu klikni na:
http://www.pozitivke.net/article.php/Bogomila-Krst-Savica-Preseren-Bled

Tje bomo najdli pot... ponedeljek, 24. maj 2010 @ 05:02 CEST Uporabnik: Boris Kononenko ...kjer nje sinovi, Si prosti vol'jo vere in postave.     (F: Prešeren: Krst pri Savici) Ko sem kot iskalec ponovno vzel Prešerna v roke, sem se spraševal, zakaj je KRST Slovencev postavil ravno v Bohinj? Zakaj k Savici? Zakaj Bogomila? Zakaj keltski duhovnik? Zakaj čaščenje Venere na Blejskem otoku? Odgovor sem dobil, ko sem s pomočjo hermetičnega aksioma, »Kakor zunaj, tako znotraj«, »prebral« Slovensko geografijo, duhovni zapis v sami geografiji naše dežele. Vsaj mislim, da sem ga dobil, sicer pa presodite sami. Večkrat sem že omenil tri svetišča (svetišče glave, svetišče srca in svetišča delovanja, ki se nahaja v trtici) v mikrokozmičnem, dušnem sistemu iskalca, ki odgovarjajo trem yogam (djnana, bhakti in karma yoga). Če bi želeli ta tri svetišča najti zunaj iskalca, okoli njega, v krajih kjer živi, bi jih morali seveda opaziti eksaktno in ne spekulativno ali ezoterično. Poizkusimo torej eksaktno dokazati, da ta svetišča res obstajajo. Pomagati si moramo torej z eksaktno vedo in odločil sem se za grafologijo, vedo o analizi osebnosti, ki jo izraža pisava, in ki se je ne uporablja le pri psiholoških analizah, temveč tudi pri kriminalističnih preiskavah in ima pravno težo na sodiščih prek sodno zapriseženih grafologov. Grafologija deli vsako črko na tri dele: - zgornja tretjina govori o miselnih procesih in načinu razmišljanja pisca - srednja tretjina govori o njegovih čustvih - spodnja tretjina o načinu življenja, delovanja, obnašanja Iz zapisanega sledi, da se lahko zanesemo na trditev o obstoju teh treh svetišč. Kot zapriseženi hribolazec sem prepešačil Julijce po dolgem in počez ter se večkrat spraševal o slovenskem očaku Triglavu ter njegovi povezavi z Bohinjem. Neko poletje, ko sem se ob Bohinjskem jezeru sončil, me je končno prešinilo. Triglav, za katerega nekateri sicer trdijo, da mu je pravo ime Trdoglav, je staro-slovanski in ne staro-slovenski bog. Ta gora nima tri glave, ima pa tri grebene, ki vodijo bodisi v ali iz središča. Jih lahko imamo za omenjene tri yoga-procese na geografski energijski ravni? Naprej. Okoli sklane gmote, imenovane Julijske Alpe, ki delujejo kot skupina piramid, izvirajo tri reke: - Sava Dolinka izvira severno od Triglava in Sava Bohinjka južno. Združita pri Bledu, sta proces srca in glave, ki se morata združiti, tečeta pa proti vzhodu. - Soča, ki teče proti jugu, deluje kot proces delovanja Od severa proti jugu ležijo Sedmera jezera, kot sedem vodnih čaker. Pod njimi je ogromna količina vode, ki se izliva kot Slap Savica, v dolino, ki ima tako kot vsaka ledeniška dolina v preseku obliko keliha. Slap Savica je torej nekakšen srčni izliv v Sloveniji in tja je Prešeren postavil vrhunec svojega epa, v izliv srca slovenskega naroda. Krst se zgodi v srcu, tam iskalec pride v stik z božansko energijo, ki se nato združi z glavo. Združita se moški in ženski princip. Ko se to zgodi, ko se združita moški in ženska, je spočet, je rojen otrok. Ko se v iskalcu združita duhovna moška in ženska energija je rojen božanski otrok, neumrljiva duša. Obe Savi se združita pri Bledu, kjer se na otoku spoznata in zaljubita Črtomir in Bogomila. Sporočilo je več kot očitno, združita se dva principa. Toda zakaj Bogomila? Je Prešeren vedel kaj o Bogomilih, ki so negovali gnostično vero? Je mogoče poznal izročilo Katarov, ki so Bogomilom predali »štafetno palico?« Je mogoče šel gnostični impulz od zahoda proti vzhodu preko Slovenije? Kaj pa danes? Če pogledamo Savo vidimo, da teče od zahoda proti vzhodu. Enako je z Muro in Dravo, ki prideta iz Germanskega območja in se izlivata v Savo. Tudi Donava, ki se v Savo izliva pri Beogradu priteče iz Germanskega območja ter teče proti vzhodu. Zanimivo kaj? Od zahoda proti vzhodu, od Germanov proti Slovanom. Ali mogoče te reke kaj sporočajo, ali pa celo prenašajo od Germanov k Slovanom? Smo mogoče Slovenci »predisponirani« za prenos nekega impulza od Germanov k Slovanom? Je to naša nacionalna usoda, je to naša duhovna dolžnost ali dediščina, da ne rečem karma? Če upoštevamo »Tajni nauka« H.P. Blavatskye, se zdaj nahajamo v obdobju, ko prehaja impulz razvoja in žetve od Germanske k Slovanski pod-rasi, zato mogoče ne bi bilo napačno, da pogledamo Prešernov ep v tej luči. Kot vse kaže namreč, se razvoj Keltsko-germanske duhovne rase zaključuje, Slovanske (v duhovnem pomenu), pa poglobljeno nadaljuje. Največ sveta otrokom sliši Slave… Zagonetni stavek besedne igre, ki pove, da največ sveta pripada otrokom Slave. Zakaj tako zagonetno sporočati? Zakaj besedna igra, ki jo razume samo ta, ki zna Nemško? Vsekakor ne zaradi cenzure, saj je le-ta takrat verjetno znala bolj Nemško kot Slovensko. Zaradi cenzure je zapisal, da je Bogomila spoznala svojo krivo vero, Črtomirja pa obdolžil, »…, ki kriv moritve je velike..« S tem je pač dosegel, da je delo izšlo. Je propagiral Pan-Slavizem kot politično in kulturno gibanje, kot so nas učili v šoli? Na neki ravni prav gotovo. Se je s somišljeniki pogovarjal le o političnem in kulturnem gibanju ali tudi o čem drugem? Kot vse kaže, je njegovo resnično sporočilo precej bolj subtilno, kot se zdi na prvi pogled. Prešeren je s tem delom dokazal, da je velik prerok, pa ne v političnem, temveč duhovnem pomenu. Poizkusimo to razumeti. Črtomir se bori za » …lepo bognjo Živo…«. Boginja Živa je slovanska boginja ljubezni. Bogomila je nje svečenica na Blejskem otoku. Tam se s Črtomirom spoznata in zaljubita. Svetišče ljubezni, stičišče ženskega in moškega principa, ki tako »postaneta eno meso«. Pripadata staremu izročilu, ki slavi mater Zemljo in sta soočena z nečim novim,na žalost zelo nasilnim. Tako se najdeta na križ-potju, podobno kot Kralj Arthur in vitezi okrogle mize. Bogomilo pokristjani menih, ki je po rodu Irec, Kelt. Iz slovenskega zgodovinopisja (Grafenauer) je znano, da so Slovence res pokristjanjevali Irski menihi in kot kaže, je Prešeren to vedel. Toda ali je sporočal golo zgodovinsko resnico, ali pa je to le tenčica sporočila? Črtomir se namreč da pokristjaniti, šele: - ko se mu menih raz-odene kot naslednik druidov - ko se odreče Valjhunovemu, cerkvenemu krščanstvu Torej menih, ki pooseblja tako staro kot novo vero, ju združi v eno. Šele njemu in ne cerkvi z nasiljem uspe združiti oba principa v celoto. Moški in ženski princip, princip Matere-Narave in princip Očeta Duha. Oba, Tako Bogomila kot Črtomir se pomenišita, kar pomeni, da je življenje iskalca v popolnosti obeh principov, posvečeno Bogu. Iskalec živi na način, ki je potreben, da se komaj rojeno božje dete vrne v očetovo hišo. Keltski menih pooseblja keltsko krščanstvo, ki je s srednjem veku, ko je Vatikansko krščanstvo Evropi ponudilo križarske vojne, le-tej ponudilo zgodbo o Gralu in vitezih okrogle mize. Gre za tisto krščanstvo, kjer se v imenu očeta ne preganja princip matere, temveč se na osnovi enakovrednosti obeh principov, sproži proces odrešitve duše. To pooseblja legenda o Kralju Arthurju in o tem govori Prešernov Krst pri Savici. Oba notranja principa se usmerita k Bogu. To je za Prešerna krščanstvo, zato ga cerkev ni marala, on pa nje ne. Ni maral krščanstva ognja in meča, ljubil je krščanstvo ljubezni, kar krščanstvo v svojem izvirnem pomenu tudi je. Kaj je vatikansko krščanstvo z ženskim principom matere zemlje naredilo, vemo. Zeliščarice in zdravilke je proglasilo za čarovnice. Iz zapisnikov mučenja, ki so bili dostopni raziskovalcem je ugotovljeno, da so jih spraševali o zeliščih: katera, kdaj, kje in kako se nabirajo, sušijo in kako se kaj iz njih izdeluje in tako naprej…… Cerkev je potrebovala tudi nadzor nad kontracepcijo, ki so jo tako kot vse ostalo zdravilstvo obvladovale ženske, saj gre za ženski princip. Oblast je namreč potrebovala vojake za križarske vojne na eni strani, in pridelovalce hrane ter izdelovalce opreme na drugi strani. Čudovit poklon tem nesrečnim osebam in principu, ki so ga zastopale in uresničevale, je upodobitev naše tete Pehte. Toda, zakaj pripada po Prešernu svet otrokom Slave? Je Prešeren vedel, da se impulz duhovnega razvoja seli od Keltsko-Germanske pod-rase k Slovanom? Keltski menih, ki pod taktirko Germanov deli zakramente lepo ponazarja to obdobje, ki pa v našem času počasi odhaja. Če je Prešeren to vedel, odkod mu do vedenje, oziroma znanje? Kaj pravzaprav pomeni izraz Slava? Vsekakor gre za »domovino« Slovanov, Slovenov, Slovakov, Slovencev, Slavov, Sklavov in podobno, kar je še inačic enega in istega imena. Vsekakor pa Slav ni isto kot Slave ali suženj. Ko sem malo raziskoval izvor in pomene besede Slovan, sem naletel na razlago, da to ime izhaja iz besede slovo, črka. Tako naj bi naši predniki z izrazom označevali ljudi, katere so razumeli od ljudi, ki jih niso, Nemci. Torej si lahko razlagamo sporočilo morebiti tudi takole: največ sveta pripada tistim, ki se med seboj razumejo, slišijo. »Kdor ima ušesa, naj sliši,« večkrat reče Jezus v Novi Zavezi. Je Prešeren govoril o skupnosti takih ljudi, ki znajo slišati drugače od ostalih, ki so za njih Nem(c)i? …tje bomo najdli pot, kjer nje sinovi si prosto vol'jo vere in postave. Kaj pa pomeni, si prosto izbrati vero in postavo? Je tu v neki organizirani človeški skupnosti sploh možno? Je možna skupnost brez prisile, predpisov, dogem in podobno? Prešeren kot kaže meni, da je, in napoveduje, da bodo »nje sinovi« tja našli pot. Kam? Kje je to možno? V Slavi, kot skupnosti, ki se med seboj »razume«, »sliši«. Sicer ta ideja spominja malo na Platonovo »Državo«, sam pa vendarle menim, da je to možna le skupnost svobodnih posameznikov, ki upoštevajo, da se svoboda vsakogar konča tam, kjer se začne svoboda drugega. To pa je možno le med ljudmi, ki se zavedajo, da »slišijo« isto, čeprav vsak po svoje, na svoj način. Na način, kot ga drugi ne more slišati. In vsak živi na način, kot mu narekuje njegov notranji uvid iskalca. Kot tak pusti drugemu da živi in deluje, kot njemu narekuje njegov uvid. Ne motita se, saj sta usklajena, ker »navodila« prihajajo iz istega vira in le ta poskrbi da se na svoji poti osvobajanja duše in duhovne rasti ne motita, ne ovirata. Če človek živi iz resničnega božanskega uvida, živi torej po Božjih zakonih, po postavi in kot tak ni nikomur v napoto, kaj šele, da bi mu bil nevaren. Zato tudi ne potrebuje zunanje postave, dovolj mu je njegova notranja. Si zamišljaje skupnost takih ljudi? Je to možno? Je to tisto, čemur je Karl Marx rekel: »Konec človeške in začetek človečne zgodovine«? Pa je to možno sploh organizirati ? Je to sploh potrebno organizirati ali pa je ravno organizacija kot zunanja manifestacija skupnosti nevarna takemu »ustroju«? Poglejmo, kako smo ljudje v družbi organizirani. Piramida, kamor se obrneš, povsod piramida. - finančna piramida: o njej je veliko govora, njeno vsebino in konstrukcijo, temelječo na presežni vrednosti je na osnovi teorije angleškega borznega posrednika Ricarda temeljito razložil že Karl Marx. Temelji torej na presežni vrednosti, ki se ustvarja s človeškim delom, tako fizičnim, kot intelektualnim. - informacijska piramida: z vsakim korakom in dejanjem, ki ga opravimo, ustvarjamo informacije, ki jih za svoje delo ne potrebujemo. Le-te pa za svoje delo potrebujejo drugi, ki nas želijo in tudi nas upravljajo, nadzorujejo in usmerjajo. Ta piramida torej sloni na »presežni informaciji« - energijska piramida: za piramide v Gizi je ugotovljeno, da so bile narejene kot generatorji energije, ki so črpali energijo iz okolice. Narejene so bila v času, daleč pred zadnjim potopom, okoli njih so bili kanali in bazeni polni vode, pod platojem med Sfingo in piramidami, pa so katakombe, v katerih so našli največjo knjižnico vseh časov. Energijo tovrstna konstrukcija usmerja od spodaj navzgor, največja koncentracija le-te pa je v prostoru nad sarkofagom, v katerem so izvajali duhovne iniciacije. - duhovna piramida: analogno energijski piramidi po mojem obstajajo tudi duhovne, le da so zidaki ljudje oziroma praktikanti duhovne poti, ki delujejo kot generatorji duhovne energije in jo usmerjajo proti vrhu. Zavedam se, da je trditev o obstoju duhovnih piramid zelo drzna, če ne celo predrzna. To trditev bom poizkusil utemeljiti z Biblijo, točneje Novo Zavezo, oziroma Evangeliji. »Veliko je poklicanih, a le malo izvoljenih.« To je prvi Jezusov stavek, pri katerem sem pomislil na duhovno hierarhijo v duhovni skupini. V tem stavku lahko lepo zaznamo manjšo skupino pri vrhu, ki ob pomoči večjega dela skupine in njene energije pri dnu, uspe premagati krog reinkarnacije in zaživi neminljivo življenje. Na to nas napoti tudi zaključek zgodbe z naslovom »Gospodar prstanov«, ko v Valinor odide le Frodo, Samoglav pa ostane tukaj in bo odšel v Valinor kdaj drugič. V knjigi Tolkien lepo opisuje, da se Samoglav ob vrnitvi v Šajersko poroči z izvoljenko, z imenom Rosy, malo vrtnico. Vrnica je v simboliki misterijev zahoda to, kar je v simboliki vzhoda lotos. In Samoglavu ter Rosy se rodi deklica, ki ji dasta ime »Zvezda jutranjica«. Torej simbol novega, neminljivega dne. Samoglav, ki je pomagal Frodu,da uniči prstan, je sedaj na vrsti, da stopi na pot odrešitve in osvobodi svojo ravnokar rojeno neminljivo dušo. Če je res, kar trdim pomeni tudi, da je v tem biblijskem stavku o poklicanih in izvoljenih, skrita tudi reinkarnacija, saj tisti, ki so poklicani, pa sedaj pomagajo drugim, ki so bližje odrešitvi, pridejo po domače povedano na vrsto v naslednji inkarnaciji. Če je res v tem stavku skrita trditev o reinkarnaciji, kako potem, da jo cerkev ni izbrisala? Preprosto ni opazila, da se govori tudi o reinkarnaciji. In zakaj tega ni opazila? Ker je zaradi svoje nadutosti narobe tolmačila ta stavek, rekoč: »Vsi so poklicani k temu, da bi bili Kristjani (beri Katoliki) a samo mi , ki se podrejamo Cerkvi smo tako dobri, da smo izvoljeni.« Ob tej zmoti lahko le citiramo Prešerna in rečemo: »..kako strašna slepota je človeka…« Naslednja prilika, ki natančno govori o duhovni piramidi je prilika o zdravilišču v Betesdi, pri ovčjih vratih. Tam lepo piše, da se v zdravilno vod vsake toliko spusti gospodov angel in kdor prvi vstopi takoj ozdravi, ne glede na to, katero bolezen ima. Torej, tisti, ki ustanovi duhovno šolo ali gibanje, je takoj odrešen. Zanimivo je, da najdemo to prispodobo tudi v epizodah dežele Narnije, točneje v zgodbi o Princu Kaspijanu, ko Lev tiste, ki so se odločili vrniti domov, v očetovo hišo pospremi z besedami: »Ker ste prvi vstopili, vam bo tam lepo.« Ostale vodi pot daleč naokoli pod vodstvom Princa Kaspijana, cilj potovanja pa je Aslanova dežela. V omenjenem zdravilišču pa Jezus nemočnemu bolniku reče: »Vstani, vzemi svoja nosila in hodi.« Pozneje, ko ga sreča v templju ga opozori, da mora nosila stalno nositi s sabo in naj večne greši, da se mu ne zgodi kaj hujšega. Torej: - prvič- nosila, ki so simbol vezave na svojo bolezen-umrljivost in grešnost duše mora nositi s sabo - drugič- je v nevarnosti za še večji padec, kar pomeni, da kljub stavku »Vstani, vzemi nosila in hodi«, še zdaleč no ozdravljen, ni odrešen Še ena Evangelijska prilika torej, ki govori o hierarhiji v duhovni skupini. Naslednja je še bolj resna. Prilika v Evangeliju po Mateju, kjer Kralj naroči služabnikom, da naj na svatbo pokličejo kogarkoli, samo da nekoga že najdejo, saj se povabljeni svatje niso odzvali. Med temi, ki sprejmejo povabilo, pa se najde eden, ki nima svatbene obleke. Kralj ukaže, naj mu zvežejo noge in roke ter ga vržejo v največjo temo. Svatbena obleka v misterijih zahoda namreč pomeni telo novo-rojene, neminljive duše. Le tak iskalec lahko pride na svatbo, ki ji gnostiki rečejo »Alkimična poroka«. Torej pozor, če si začetnik nikar ne poizkušaj kaj preveč, sicer se slabo konča. Tu si, da najprej pomagaš drugim in nato osvobodiš dušo, ko prideš na vrsto. To priznava tudi sam mojster in ustanovitelj gnostične duhovne šole Jan van Rijckenborgh, ko v svojem komentarju k »Alkimični poroki CRC-ja« zapiše, da transfiguracija (izraz, za osvoboditev duše) v enem življenju ni možna za vsakogar, temveč le za nekatere, pa še to po ezoterični poti. Sam avtor Johan Valentin Andrea pa v poglavju »Tretji dan« izrecno navede, da sami ne smemo razpolagati s pridobljeno energijo, temveč jo razporeja nekdo drug. Tako je zelo eksaktno pokazal, da gre v tej druščini za piramidalno organizacijo. Iz navedena sledi, da je tudi v ezoteričnem, duhovnem krščanstvu hierarhija prisotna in to zelo dosledno. Sicer pa že sam izraz »hierofanti«, s katerim se označuje božje odposlance določa duhovno hierarhijo. Ali je potem sploh možno govoriti o tem, da si kdo »prosto voli vero in postavo?« Je mogoče ob koncu obdobja rib tudi konec krščanske poti in način osvobajanja duš? Se lahko sploh še zanesemo na Evangelij in pot opisano v njem? Ali pa nam ne preostane drugega, kot da poizkušamo to, kar nam je svetoval Krishnamurti: »Nihče vam nima pravice govoriti, kako verujte.« Je možna skupnost samostojnih, individualnih iskalcev, ki so nevede in nehote v neki skupini, ne da bi vedeli, da so v njej? Sicer pa, Krishnamurti ni edini, ki zagovarja samostojno pot. Če pogledamo sporočilo Hesseja v knjigi »Sidharta« vidimo, da gre za dva prijatelja, ki izbereta popolnoma različni duhovni poti. Prvi gre v skupino k samemu Budi, drugi pa samostojno pot. Dušo osvobodi slednji. Isto sporočilo nam Hesse poda v zgodbi z naslovom »Potovanje v Jutrovo deželo« , kjer romanje razpade, ko se romarji začnejo kregati, kaj je mojster mislil, ko je rekel to in to ter to in ono. Takrat od romarjev odide tudi mladenič, ki je služil vsem romarjem ter odnese originalno mojstrovo besedilo. Glavni junak zgodbe se nato razočaran vrne domov ter v obupu išče tega mladeniča in ga seveda po modrosti »Kdor išče, ta najde«, tudi najde in sicer neposredno v svoji soseščini. Verjetno bi lahko v nedogled, če malo pretiravam, naštevali besedila, ki zagovarjajo bodisi skupinsko, bodisi posamično pot. Verjetno je z duhovnostjo podobno kot z glasbo. Ko glasbenik išče odgovor na vprašanje: »Kaj je glasba?«, lahko to počne v skupini, orkestru, lahko pa to dela sam. Kot ljubitelj resne glasbe sem doživel vrhunske koncerte tako z orkestralno glasbo, kot s solističnimi nastopi, npr. klavirskimi recitali in podobno. Tako kot ne verjamem, da bog upošteva le tiste s skupinsko nagnjenostjo, tako tudi ne verjamem, da upošteva le tiste, ki so bolj individualno orientirani. Verjamem, da kliče vse, verjamem, da pomaga najti pot domov vsem rekoč: Prehodi proti meni kolikor zmoreš, ostalo bom prehodil sam. Tvoj Oče. Boris Kononenko Avtor ne odgovarjam na komentarje, sem pa dosegljiv na mail mladi.maj@siol.net Komentarji (3) www.pozitivke.net





 

Domov
Powered By GeekLog