Ta stran je prilagojena za slabovidne, po metodi neskončne vrstice, če želiš članek gledati v običajnem formatu klikni na:
http://www.pozitivke.net/article.php/2010040211531463

Pobuda katoliški cerkvi za zaščito živali ob veliki noči petek, 2. april 2010 @ 11:53 CEST Uporabnik: Sonce Pred nami je velika noč, poleg božiča eden najpomembnejših praznikov katoliške cerkve. V tem času cerkveni kristjani praznujejo in se veselijo Jezusovega vstajenja, mnogi z velikonočno šunko ali drugimi izdelki iz mesa. Te proizvode je blagoslovila katoliška cerkev. Velikonočna šunka, ki jo je blagoslovila cerkev, ni zrastla na drevesu. Tudi ni nastala sama iz sebe ali iz nič. Včasih je bila ta šunka žival. Včasih je bila ta šunka živo bitje, bitje z občutki in čustvi. Kje so korenine morjenja živali? Po nauku katoliške cerkve je zakonito uporabljati živali za hrano in izdelovanje obleke. Zakonito je, da živali pomagajo človeku pri razvedrilu. Če obstajajo v pametnih mejah, so medicinski in znanstveni poskusi na živalih nravno sprejemljivi postopki, še piše v katekizmu te cerkve. Katoliška cerkev podpira tudi lov na živali, kot tudi poskuse na živalih. Korenine morjenja živali za prehrano so torej v cerkvenem nauku, ki sloni na Bibliji. Ta nauk velja že več stoletij oz. tisočletij in ima za živali pogubne in smrtonosne posledice. Iz dejstva, da se sme ubijati živali za prehrano, je v zadnjem času nastala množična živinoreja, pri kateri vsako leto po svetu za človeško prehrano ubijejo več deset milijard živali. V Sloveniji so v zadnjih desetih letih zaklali kakšnih 200 milijonov živih bitij. V vsej cerkveni zgodovini pa je bilo pomorjenih več sto milijard živali in glavna podlaga za to morjenje je bila oz. je že omenjena živalim sovražna cerkvena ideologija. Vendar pa se stvari lahko spremenijo. Katoliška cerkev lahko ta svoj, do živali nenaklonjen nauk, spremeni in svojim vernikom priporoča oz. zapove zmanjšanje ali neuživanje mesa. In podlago za to bo katoliška cerkev našla celo v svojem katekizmu in tudi bibliji, kot seveda tudi v življenju Jezusa iz Nazareta. Tako iz katoliškega katekizma izhaja, da so živali od Boga ustvarjena bitja in ta jih obdaja s skrbjo svoje previdnosti. Bog je navzoč v najgloblji notrini vseh svojih ustvarjenih bitij in s stvarjenjem Bog, tako katekizem, ne prepusti ustvarjenega bitja njemu samemu, temveč ga vsak trenutek vzdržuje v biti, mu daje delovati in ga nosi v smeri proti cilju. Skrb božje previdnosti za stvarstvo se nanaša na vse, od najmanjših reči do velikih dogodkov sveta in zgodovine, še piše v katekizmu. Iz navedenega je jasno, Bog skrbi za živali in da se ta skrb nanaša tudi na njihovo življenje. To pa izhaja tudi iz biblije, kjer je zabeležena peta Božja zapoved Ne ubijaj!. V bibliji je najti tudi besede preroka Izaije, da kdor ubije vola, je kakor da bi ubil človeka. Ti deli biblije so jasni in kažejo na to, da se živali ne bi smelo ubijati. Nenazadnje je bil tudi Jezus iz Nazareta vegetarijanec in se je na vsakem koraku boril za dobrobit živali, kar izhaja tudi iz biblije, še bolj pa iz zgodovinsko priznanih prvih kristjanskih nebiblijskih spisov. V bibliji sicer piše, da je Jezus jedel ribe in jagnje, kar za nekatere pomeni, da ni bil vegetarijanec, vendar pa mnogim ni znano, da obstajajo prvokristjanski spisi, ki pojasnjujejo, kaj se je v resnici dogajalo z Jezusom. Po vseh znanih znanstvenih in duhovnih analizah o življenju Jezusa iz Nazareta ni dvomov, da so bili On in Njegovi neposredni nasledniki, to je prvi kristjani, vegetarijanci. Zapisano je, da so farizeji in pismouki kot neposredni razlog za Jezusovo križanje razglasili prav to, da ni pustil zaklati jagnjeta. Citat; »... Zdaj je šel Juda Iškarijot v hišo Kajfe in mu rekel: Glej, pashalno večerjo je obhajal za vrati z opresniki namesto jagnjetom. Jaz pa sem kupil jagnje; toda prepovedal ga je ubiti. Glej, priča je mož, od katerega sem ga kupil.»... In Kajfa je raztrgal svoja oblačila in rekel: »Resnično, to ni pasha po Mojzesovem zakonu. Zagrešil je dejanje, ki zasluži smrtno kazen, zakaj to je težka kršitev zakona. Čemu potrebujemo še dodatne priče? ...« (Jezusov evangelij. Kaj je bilo pred 2000 leti? Rottweil 1986) Ve se, da Jezus ni zapovedal zaklati jagnjeta za pasho, temveč je bilo to jagnje Njemu in njegovim apostolom ponujeno in da iz vljudnosti ponujene hrane ni odbil. V knjigi To je moja beseda A in Ώ , Verlag das Wort, je Kristus pojasnil kaj se je dogajalo pri zadnji večerji: »Niti apostoli niti učenci niso naročili, da naj se zakolje jagnje. Vendar so tako Meni kot apostolom in učencem kot dar ljubezni ponudili kose pripravljenega jagnjeta. Naši bližnji so nas hoteli s tem obdariti, ker bolje niso znali. Blagoslovil sem dar in pričel jesti meso. Moji apostoli in učenci so storili enako kot  Jaz. Takoj nato so Mi postavili vprašanje v tem smislu: Mi naj bi vendar prenehali uživati meso. Tako si nam zapovedal. Zdaj si sam zaužil meso. Moje sem poučil: Človek naj namerno ne ubije nobene živali in tudi ne uživa mesa živali, zaklane za pripravo jedi. Toda če so ljudje, ki so še nevedni, pripravili meso kot hrano in z njo obdarili gosta in mu jo ponudili na gostiji, potem gost naj ne bi odklonil daru. Kajti razlika je, če človek to je iz poželjivosti po mesu ali pa v zahvalo gostitelju za njegov trud. Vendar naj bi vedni človek, če ima možnost in če dopuščajo zunanje okoliščine in čas, dal gostitelju splošna navodila, vendar naj ga ne poskuša poučiti o nečem boljšem. Ko bo prišel čas, bo tudi gostitelj razumel ta splošna navodila.« Čeprav je ta knjiga (oz. odlomek) katoliški cerkvi dobro znana, jo še enkrat citiramo, saj vsebuje izjemno logično in genialno razlago tega, zakaj naj bi Jezus jedel meso. Ta razlaga je logična ne glede na to, ali je kdo vernik ali ateist. Bistveno je, ali spoštuje druge ljudi. Spoštovanje drugih pa je, kot smo poučeni, eden temeljnih postulatov cerkve. Duhovna oz. teološka podlaga za prehod iz živalim sovražnega v živalim naklonjen cerkveni odnos torej obstaja. Zato pozivamo katoliško cerkev, da začne slediti zapovedi Ne ubijaj! ter učenju in življenju Jezusa Kristusa, prizna živalim neumrljivo dušo in zapove svojim vernikom, da naj za začetek vsaj zmanjšajo uživanje mesa in drugih proizvodov živalskega izvora, sčasoma pa se mu dokončno odpovedo, kot je to že pred dva tisoč leti učil in živel Jezus. Takšna cerkvena preobrazba bi imela močan pozitivni vpliv na zaščito živali, varstvo narave in podnebja ter življenje ljudi, saj je nesporno, da meso postaja vedno večji množični morilec in to ne samo živali, temveč tudi ljudi in narave. Za dobro narave, živali in vseh ljudi vas pozivamo in prosimo, da o tej naši pobudi spregovorite na vseh velikonočnih mašah ter nam sporočite odziv vaših obiskovalcev in tudi vas. Prepričani smo, da se bodo narava, živali  in mnogi ljudje tega dejanja izjemno veselili. Možno pa je, da zaradi dolgotrajnega napačnega in zavajajočega učenja s strani cerkve, nekateri ljudje s to pobudo ne bodo najbolj zadovoljni, ker so skozi generacije to katoliško učenje sprejeli kot pravilno tradicijo, programirali svoje celice z mesom, katero tudi dokazano deluje kot poživilo in se mu zato ni lahko odreči. Vendar prej ali slej se bo človeštvo moralo lotiti tudi te problematike, ali si to želimo ali ne. V nasprotnem primeru nas bosta zemlja in narava ter mnoge bolezni prisilile v to. Društvo za osvoboditev živali in njihove pravice:                                                                                              Zanj Stanko Valpatič Tudi srbski prijatelji živali pozvali patriarha za zaščito živali ob veliki noči Podobno pobudo za zmanšanje trpljenja živali ob veliki noči je na patriarha srbske pravoslavne cerkve naslovilo tamkajšnje društvo Sloboda za životinje. V svojem sporočilu so med drugim zapisali: »Društvo Sloboda z životinje prosi patriarha srbske pravoslavne cerkve, da s svojo avtoriteto in velikim vplivom posreduje javnosti sporočilo, ki bi pripomoglo k zmanjšanju klanja živali, posebno ovac, ob velikonočnem prazniku. Prosimo vas, da pri branju poslanice na veliki četrtek ali na veliko noč informirate državljane Srbije tudi o tem, da je Jezus prepovedal krvave daritve in da ni dovolil klanja jagnjeta, ter da je pashalno večerjo s svojimi praznoval s kruhom brez kvasa, ne pa z mesom od jagnjeta, katerega je Juda kupil za to priložnost.« Celotno pobudo partriarhu si lahko preberete na strani www.sloboda-za-zivotinje.org/sr/info/saopstenja/apel-patrijarhu Komentarji (0) www.pozitivke.net





 

Domov
Powered By GeekLog