Ta oblika članka je prirejena za tiskanje, za vrnitev v običajni format kliknite tukaj:
http://www.pozitivke.net/article.php/2005122921504928




Gampopa - Trije jogiji iz Khama (17. poglavje)

petek, 6. januar 2006 @ 05:50 CET

Uporabnik: Pozitivke

Piše: Aurigo

Med 51.600 učenci, ki so se zbrali okoli Gampope in se pokoravali Vinayi ter znotraj prakticirali dve poti joge, so bili med njimi trije jogiji najbolj plemeniti.

Prvi od teh treh Khampasov je prihajal iz Dege. Njegovo ime je bilo Dorje Gyalpo ali skrajšano Dorgyal. Dorgyal je bil emanacija samega Shakyamuni Bude. Prihajal je v izpolnitvi Budove obljube, da pomaga Gampopi razširiti Darmo. V tem življenju je bil Dorgyal menih, ki se je zaobljubil ter študiral pod mnogimi velikimi lamami. Sprejel je učenja in opolnomočenja od Kadampa, Sakya, Naropa linije in tudi ostalih tradicij. Ko je bil star devetindvajset let je slišal za Gampopo, zato je prišel pogledat slavnega guruja na Dakhla Gampo. Ko je srečal Dakpo Lhajeta, ga je Dorgyal zagledal kot utelesitev vseh Bud. Zato se je ponižno poklonil pred njim. Ponudil mu je mandalo z močno in čisto predanostjo. Zajokal je iz vsega svojega bitja in v tistem trenutku se je v njegovem srcu in umu prižgalo izredno zaupanje. Popolnoma se je odprl svojemu učitelju in mu spregovoril o svojemu življenju ter svojih meditacijskih izkušnjah.

Gampopa mu je odgovoril: »Zdi se mi in vidim, da je tvoja nadarjenost zelo velika.« Nato je ponudil prgišče ječmena in nadaljeval: »To je pomembno.« Ko je izrekel te besede, je v trenutku Dorgyalova celotna poprejšnja šamata izkušnja izginila!
Gampopa je nato dejal: »Sedaj se usedi na skalo in se osredotoči na svoj um, brez bilo kakšnega ustvarjanja form.«

Dorgyal ga je ubogal in v tem sedenju je oživel pomen Mahamudre. V tistem trenutku se je pojavila mavrica, ki je naredila most med Dorgyalom in Gampopo. In Dorgyal je realiziral srčno-esenco vseh učenj Bude, brez bilo kakšne napake. Po tem dogodku je Dorgyal ostal na Dakhla Gampo in pozneje postal znan kot veliki Phagmo Drupa.

Drugi od treh Khampasov je bil Do Kham, ki je bil poznan pod imenom U Se. U Se pomeni »siva glava«, saj je bil rojen s sivimi lasmi. U Se je bil emanacija Avalokitešvare – bodisatve sočutja. Kasneje je postal znan kot »Karmapa« ali »Človek Budove aktivnosti«, ki ga je napovedala Samadi-raja Sutra. Tudi on je prišel pomagat Gampopi razširiti Darmo. V tem življenju je bil tudi U Se polno zaobljubljeni menih. Darmo se je učil že od otroštva s strani svojih staršev, ki so prav tako prakticirali Darmo. U Se je vstopil v meniško skupnost s šestnajstimi leti. Vse zaobljube je prejel pri dvajsetih. V tem času je študiral Vinayo in Lam Dre učenja indijskega mahaside Virupe.

Slava Darma Lorda Gampope je dosegla U Sejeva ušesa, ko je bil star trideset let. Zato je odpotoval do Dakhle Gampo, da bi srečal velikega guruja. Ko sta se srečala, je Gampopa podučil U Seja v Lam Rimu Kadampi kot preliminarni praksi ter svetoval U Seju, naj jo prakticira. Kasneje mu je še podal osnovno učenje do sutrayane. Prav tako mu je dal opolnomočenje yidama Hevajre. Med iniciacijskim obredom je U Se zagledal Gampopo, kako je Gampopa dejansko postal telo luči od Hevajre.

Malo pozneje je. po nasvetu Gampope, U Se šel v umik za devet mesecev, v šamato meditacijo. Njegova izredna marljivost ni izginila in guru je U Seja prepoznal kot enega svojih najbolj nadarjenih učencev. Zatem ga je Gampopa podučil o napredni vipashyana meditaciji. U Se je prakticiral to meditacijo tri leta, da je začel dosegati sidije. Njegov razvoj razumevanja je bil kakor sonce, ki razžene oblake nevednosti. V tistem času mu je Gampopa dejal: »Ti si posekal svoje vezi glede fenomena bivanja. Sedaj se ti ne bo potrebno vrniti v samsaro.«

Tretji Khampa je prišel iz Nangchena. Ime mu je bilo Saltong Shogun. Saltong Shogun je bil eden najodličnejših učencev Gampope, ki je prihajal iz Khama. Sal pomeni »jasen ali čist«, Tong pa je okrajšava za Tong Pa Nyid, kar pomeni »praznina«. To namiguje, da je bil rojen z realizacijo praznine in čiste svetlosti. Shogum pomeni »zajčja ustnica«, saj se je rodil z volčjim žrelom. Saltong Shogum je postal guru, ki je ustanovil Traleg Kyabgon linijo tulkujev, najvišjih predstojnikov Thrangu samostana v Khamu.
Trije Khampasi so prikazani kot zelo različne osebe, ki se niso držali dobesedno meniške discipline. Četudi so bili visoko realizirana bitja, tega niso hoteli, vendar so bila njihova dejanja brez vsakršne negativnosti. V skladu s prakso tantričnega obreda in ganačakri primerno, so Gampopo vedno prosili, da jim je dopustil piti alkohol. Nekega dne, ko so se nahajali v Pečini, ki je podobna konjem in jakom, je Saltong Shogum dejal ostalima dvema spremljevalcem: »Mi predstavljamo linijo mahaside Narope. Zato moramo prakticirati na 25 dan, praznovanje Dakini dneva. Ali ne bi bilo čudovito napraviti Vajrajogini ganačakro ob naslednjem Dakini dnevu?«

Dogyal mu je odgovoril: »Seveda bi lahko, vendar je tukaj, v skupnosti, prepovedano piti. Če nas bo ujel starešina menihov, bomo kaznovani.«

Vseeno Saltong Shoguma to ni odvrnilo od njegove ideje, zato so premišljevali, kako naj bi praznovali Dakini dan, ki se je začel petindvajseti dan v prvem mesecu poletja.
Nadaljevali so s svojo prošnjo vse dokler se Gampopa ni omehčal in je dal vsakemu posebej dovoljenje, da napravi chang daritev iz treh čaš lobanj ječmena. Skupaj so vzeli polnih devet lobanj čaš ječmena in zvarili zelo okusno pivo.

Na Dakini dan so s seboj vzeli pivo na čudoviti prostor na bližnji planini. S seboj so vzeli prav tako vse ostale svete stvari, ki so potrebne za ganačakro. Potem so demonstrirali svoje sidije in izvedli čudežna dejanja, da bi dokazali, da pivo nima učinka na njih. Na vrhu planine so imeli svoj veliki dan. Na večer so izvedli Vajrajogini sadhano v duhu veselja in blaženosti. Pili so pivo, izvajali čudeže, odpeli veliko doha pesem in plesali svete plese darovanja. Izvedli so celo Kagyu ples, s skrivnostno priprošnjo:

»Na ta dan, vajra bratje prosimo.
Resnično dovolite, saj prosimo za blagoslov v vstop.
Ti, ki prebivaš na sedežu sonca in lune na kroni moje glave,
prijazni izvorni lama, prosim te.

V Darma palači Akanište,
Veliki dharmakaya Vajradhara, prosim te.

Na vzhodu, v dragocenem samostanu Sahor,
Tilo Prajnabhadra, prosim te.

Na severu, v samostanu Pushpahari,
učeni mahapandita Naropa, prosim te.

Na jugu, v samostanu v Drowo dolini,
Prevajalec Marpa, prosim te.

V visoki deželi pašnikov, Lachi zasneženih gora,
Gospod Mila smejoči Vajra, prosim te.

Na vzhodu, na veličastni Dakhla Gampo,
Darma kralj, zdravnik iz Dakpo-ja, prosim te.

Na zahodu, v palači Uddiyana,
spremljevalka Vayrayogini, prosim te.

Na pokopališču Hladnega gaja,
Darmapalas, Mahakala, Mahakali, prosim te.

Naj ne rastejo notranje in zunanje ovire.
Prosim obdari me z običajnimi in najvišjimi sidiji.

Tako so prosili, zapeli mnogo pesmi in plesali. Bili so zelo vzburjeni v svojih duhovih in prav takšni so se tudi vračali v samostan. V samostan so vstopili s pesmijo in plesom. Slišal pa jih je glavni menih, ki skrbi za disciplino. Bil je zelo vznejevoljen, saj petje in plesanje ni bilo dovoljeno v samostanu. Prišel je ven in udaril je tri Khampase s palico, rekoč: »Vi trije ste prelomili zaobljubo sanghi. Petje in plesanje je zoper našo tradicijo in prelomili ste Darma zakon. Vi ne smete nikoli več ostati tukaj. Takoj morate zapustiti samostan!«

Še vedno zaneseni v transcedentalni vznesenosti je Dorgyal odpel menihu v odgovor: »Zemlja je polje ravnodušnosti….; razlagajoč menihu, ki skrbi za disciplino, kako so pili pivo, vendar jih menih-policaj ni več poslušal in jim je jezno zarenčal nazaj: »Samostan morate zapustiti še nocoj.«
Videli so, da menih ne razume čisto nič, zato ga je Dorgyal povprašal, če lahko ostanejo še to noč in da bodo zapustili samostan takoj naslednje jutro, saj je bilo že zelo temno.

»Naj bo«, se je strinjal menih-policaj. »Vendar morate zapustiti samostan takoj zjutraj, čim se bo videla pot.« Tako so trije jogiji iz Khama morali zgodaj zjutraj zapustiti samostan, ki je bil visoko na gori. Iz samostana so jih odpeljali zgodaj zjutraj, tako da se niso imeli niti časa posloviti od svojega guruja Gampope. Niso imeli niti časa, se prikloniti pred njim.

V tem času je bil Gampopa izven samostana. Meditiral je v svoji kolibi za umik, ki je bila še višje na gori. V trenutku, ko so jogiji zapuščali samostan, je pripomnil svojemu strežniku Lord Gomtsulu: »Prejšnjo noč sem imel vizijo, da so se zgodili veliki in čudoviti čudeži na prostorih ulic samostana. Toda to jutro so daki in dakine pripravljene, da nas zapustijo! Nečak, prosim pojdi pogledat ven, in poglej, če se je karkoli zgodilo trem jogijem iz Khama.«

Lord Gomtsul je stopil iz hiše za umik, da bi videl, kaj se je dogodilo. Gledal je proti dolini in zagledal tri jogije iz Khama, kako gredo navzdol proti dolini od Grebena prostracije, do tiste točke, kjer se prvič vidi samostan. Na tem prostoru romarji običajno naredijo prostracijo v smeri samostana. Tam so trije jogiji opravljali zadnje prostracije, da bi se poklonili svojemu učitelju Gampopi, saj jim menih-policaj ni dovolil, da bi se poslovili od njega.

Lord Gomstul je nato opazil, da so tudi ptice manj glasne in bolj tihe kakor običajno. Pogledal je v nebo in zagledal, da ptice zapuščajo goro in letijo v dolino, proti mestu, kjer so se nahajali trije jogiji. Toda niso jih zapuščali samo daki in dakine, ptice, Gomtsul je videl celo to, da se celo trava in drevje upogiba v smer teh jogijev, kakor da bi hotele, da zapustijo planino in se pridružijo trem jogijem. Vse, kar je Lord Gomtsul videl, je tako poročal svojemu ljubemu guruju Gampopi.

Gampopa pa je dejal: »To ni dobro! Trije možje iz Khama morajo biti kaznovani s strani disciplinskega meniha. Tega ne bi smeli narediti!

Že mnogo kalp so si ti trije Kampasi nabirali zasluge in očistili svoje zamračitve. Kako lahko uradna oseba poda sodbo zoper njihovo vedenje ali pa razume kvaliteto njihove meditacijske izkušnje? Naša sposobnost, da smo se zbrali tukaj na Dakhla Gampo, je rezultat poprej prevzetih obveznosti in molitev, ki so bile opravljene v času Bude Šakyamunija. Tukaj bi morali ostati za čas svojega bivanja. Če jih je poslal menih policaj stran, občutim to, kakor, da bi me zapuščali! Dol do njih grem in sporočil jim bom, naj se vrnejo!«

To je Gampopa izrekel in zapustil svoj puščavniški dom v Sewa votlini in urno pešačil navzdol po južni strani ozelenele planine, od zadaj na zahoden grič, kjer je končno z očmi ujel tri Khampase na strmi soteski. Učitelj je nato splezal na vrh ogromnega granitnega balvana, objel rob svojega meniškega oblačila z rokami in z rokami signaliziral ter poklical vse tri učence nazaj s pesmijo:

»Ka ye! Poslušajte me, vi trije moji najvišji srčni sinovi!
Sinovi, ne pojdite niti koraka več navzdol. Vrnite se nazaj navzgor!
Mnogo življenj nazaj,
ko smo imeli naklonjene in globoke karmične povezave.
V prisotnosti Gospoda Sambude, Bhagavana,
zaščitnika Šakyamunija,
ko sem bil še mladi bodisatva Chandraprabha*,
sem prosil in bil nagrajen s Samadhi-raja sutro.
Vi ste voditelji vajra bratov,
ki so se zbrali tam v spremstvu mnogih tisočih.«

Tathagata je potem izrekel te besede:
»V prihodnosti, ko bo prišla temačna doba,
kdorkoli bo razširil pomen te najglobolje Darme,
Samadi Raja Sutre,
bo sin vseh Bud treh časov.
Bil bo najboljši med zdravniki in zdravil bo vse bolezni kleš.
Kako naj ga Zmagovalci slavijo več kot besedami.«

»Ko je to nekajkrat izgovoril, znova in znova vsakomur,
sem obljubil, da bom razširil to učenje,
in vsi, ki so bili zbrani tam,
so prav tako naredili aspiracije in obljubili, da mi bodo pomagali,
kar je naša odlična pretekla aspiracija, zato smo se sedaj ponovno srečali.
Kdor si deli to karmo in zasluge, je lahko zelo srečen.
Vi ste učeni dobro v tej nagloblji Darmi,
in sedaj ste dognali položaj ne-vrnitve.
Sinovi, ne storite niti koraka več navzdol. Vrnite se nazaj gor!

Ta prečudoviti prostor, ta sveta Gampo gora,
je prostor oceana božanskih yidamov.
Veliki meditatorji, ki prakticirajo na tem prostoru,
hitro dosežejo navadne in najvišje sidije.
Sinovi, ne storite niti koraka več navzdol. Vrnite se nazaj gor!

Jaz sem oče guru, veliki meditator Nyiwa
Zaupanja vreden duhovni prijatelj.
Učenci – sinovi, ki zaupajo vame,
hitro realizirajo Darmo Mahamudro.
Sinovi, ne storite niti koraka več navzdol. Vrnite se nazaj gor!

Učenci, ki pravilno sledijo gurujevim besedam,
bodo dosegli velike zasluge.
V tem življenju in naslednjem.
Tu ni razloga za dvom, imejte zaupanje.
Naj vera zraste v vaših srcih, vi srečneži.
Sinovi, ne storite niti koraka več navzdol. Vrnite se nazaj gor!

Jogijsko učenje skrivnih dejanj je vaša zaveza.
Ohranite vašo prakso skozi štiri obdobja dneva,
vaša prisrčnost naj hrepeni po predanosti,
tu je najvišji prijatelj, ki vas priganja naprej po poti.
Sinovi, ne storite niti koraka več navzdol. Vrnite se nazaj gor!

Pogosto so vaši vajra bratje in sestre, ti spremljevalci;
ljudje, ki delijo dejanja v soglasju z Darmo,
in prakticirajo najvišji pomen Mahajane.
Ni boljših prijateljev, kot so oni.
Sinovi, ne storite niti koraka več navzdol. Vrnite se nazaj gor!

Najgloblja Darma, šest darm Mahamudre,
je esenca suter in tanter, srce Budovih učenj.
Tisti, ki želi biti osvobojen,
ne bo našel boljših učenj od tega jedra.
Sinovi, ne storite niti koraka več navzdol. Vrnite se nazaj gor!

Če želite vedeti, kako se prakticira brez napake,
se vse te poti in bhumiji širijo sočasno.
Izpolnitev je dejansko vidna že v tem življenju.
Kakšno zadovoljstvo je to, saj se ga ni treba oprijeti šele v naslednjem življenju.
Sinovi, ne storite niti koraka več navzdol. Vrnite se nazaj gor!

Dober prostor za prakso, duhovni prijatelji in dobri spremljevalci,
in Darma, ki napreduje naprej po poti.
Ne boste našli nič bolj plemenitega, kot te štiri stvari,
pa ni pomembno, kjerkoli boste iskali.
Sinovi, ne storite niti koraka več navzdol. Vrnite se nazaj gor!

Če ste zapustili te štiri stvari, kam potem greste?
Sedaj, ko smo se srečali zaradi takšnih pozitivnih in naklonjenih nam naključij,
ali ne mislite preveč o upanju in bojazni?
Bilo bo boljše za vas, da na tem prostoru prakticirate dlje,
Sinovi, ne storite niti koraka več navzdol. Vrnite se nazaj gor!

Iz Darma plače Akaništa.to je ukaz dharmakaye, velikega Vajradhare:
pridite nazaj, gor in gor!«

To pesem je zapel Gampopa, ki je postala poznana kot »Sho mo« Pridite nazaj gor!« S takšnim prepričanjem in fervor je Darma Lord Gampopa opravil ta ukaz, da je pustil odtis svojih stopal in palice na balvanu, kjer je stal.

Trije možje iz Khama so videli svojega guruja, kako je prišel in jim daje znak s svojimi rokami. Povsem jasno pa so slišali njegovo pesem. Bili so vzhičeni in so zato pred njim naredili mnogo prostracij. Na balvanu, kjer so stali, so mu v odgovor ponudili blaženo doha pesem in ples:

V Darma palači Akanište,
prebiva veliki Vajradhara.
Zato, zaradi te priložnosti, vajra bratje opravimo to prošnjo:
Guru je rekel: »Pridite nazaj.« Zato gremo nazaj, gor in gor.
Mi plezamo po stopnicah višjih področij, gredoč gor in gor.
Mi teptamo navzdol v nižja območja, gredoč gor in gor.
Sho mo! Kakšna radostna, dobra izkušnja!

Na vzhodu, v dragocenem samostanu Sahor,
prebiva Tilopa Prajnabhadra.
Zato, zaradi te priložnosti, vajra bratje opravimo to prošnjo:
Guru je rekel: »Pridite nazaj.« Zato gremo nazaj, gor in gor.
Mi plezamo po stopnicah višjih področij, gredoč gor in gor.
Mi teptamo navzdol v nižja območja, gredoč gor in gor.
Sho mo! Kakšna radostna, dobra izkušnja!

Na severu, v samostanu Pushpahari,
prebiva učeni mahapandita Naropa.
Zato, zaradi te priložnosti, vajra bratje opravimo to prošnjo:
Guru je rekel: »Pridite nazaj.« Zato gremo nazaj, gor in gor.
Mi plezamo po stopnicah višjih področij, gredoč gor in gor.
Mi teptamo navzdol v nižja območja, gredoč gor in gor.
Sho mo! Kakšna radostna, dobra izkušnja!

Na jugu, v samostanu v Drowo dolini,
prebiva Marpa prevajalec.
Zato, zaradi te priložnosti, vajra bratje opravimo to prošnjo:
Guru je rekel: »Pridite nazaj.« Zato gremo nazaj, gor in gor.
Mi plezamo po stopnicah višjih področij, gredoč gor in gor.
Mi teptamo navzdol v nižja območja, gredoč gor in gor.
Sho mo! Kakšna radostna, dobra izkušnja!

V visoki deželi pašnikov, Lachi zasneženih gora,
prebiva Lord Milarepa, smejoči vajra.
Zato, zaradi te priložnosti, vajra bratje opravimo to prošnjo:
Guru je rekel: »Pridite nazaj.« Zato gremo nazaj, gor in gor.
Mi plezamo po stopnicah višjih področij, gredoč gor in gor.
Mi teptamo navzdol v nižja območja, gredoč gor in gor.
Sho mo! Oh kakšna radostna in dobra izkušnja!

Na vzhodu, na čudoviti Dakhla Gampo,
prebiva Darma Lorda Gampopa, zdravnik iz Dakpo.
Zato, zaradi te priložnosti, vajra bratje opravimo to prošnjo:
Guru je rekel: »Pridite nazaj.« Zato gremo nazaj, gor in gor.
Mi plezamo po stopnicah višjih področij, gredoč gor in gor.
Mi teptamo navzdol v nižja območja, gredoč gor in gor.
Sho mo! Oh kakšna radostna in dobra izkušnja!

To pesem so zapeli trije jogiji iz Khama in njihov ples je tudi pustil mnogo odtisov njihovih nog na skali. Njihova pesem v odgovor učitelju je kasneje postala poznana kot »Sho mo! Gredoč nazaj gor.« Nato so učitelj in njegovi trije srčni sinovi skupaj odšli nazaj v samostan na Dakhla Gampo. Po tem dogodku samostanska skupnost ni imela več slabih mnenj o nenavadnem vedenju treh Khampasov. Lord Gampopa je nadaljeval svoje življenje v Sewa votlini nad samostanom, medtem ko je Dorgyal živel v Khyunding votlini, U Se je živel v Tsekar votlini in Saltong Shogum je živel v Chumik votlini. Ti trije jogiji so tekmovali z jogijem Chojungom in ostalimi v doseganju sidijev. Ko pa je prišel čas, je vsak od njih razširil slavna brezmadežna učenja in prakso linije.

Dve poti joge: Izvajanje in dovršitev poti tantrične meditacije.
* Mladi mesečev zdravitelj (Chandraprabha) je ime Gampope v prejšnjem življenju, ko je bil bodisatva v času Bude Shakyamunija: Tsoje Dawo Shunu v tibetanščini ali Chandraprabhava – kumara v sanskritu. Polni mesec simbolizira popolno razsvetljenje ali budovstvo. Svetloba mladega ali vzhajajočega meseca (mlaj) simbolizira realizacijo bodisatve, nekoga, ki je le delno razsvetljen in, ki je na poti popolne duhovne realizacije.

Sedemnajsto poglavje Trije jogiji iz Khama je prevod iz knjige: Življenje Gampope, Jampa Mackenzie Stewart in z uvodom Lobsang P. Lhalungpa

0 komentarjev.


Za vrnitev v običajni format kliknite tukaj:
www.pozitivke.net
http://www.pozitivke.net/article.php/2005122921504928







Domov
Powered By GeekLog