Ta stran je prilagojena za slabovidne, po metodi neskončne vrstice, če želiš članek gledati v običajnem formatu klikni na:
http://www.pozitivke.net/article.php/20051013204723659

Gampopa - Klic učitelja (četrto poglavje) sobota, 22. oktober 2005 @ 06:10 CEST Uporabnik: Pozitivke Piše: Aurigo Čez nekaj časa je Gampopa Sonam Rinchen doživel močno vizijo. V tej viziji se je pred njim pojavil jogi z zeleno kožo, ki je bil oblečen v cape, ki so visele z njegovega telesa. Jogi je položil eno roko na glavo Gampope, navlažil prst s slino in krcnil Gampopo po obrazu. Gampopa je nemudoma začutil, da njegova meditativna koncentracija postaja globlja in močnejša. Doživel je globoko razumevanje stvarnosti. Napolnjen z blaženostjo je njegov duh postal bolj čist in buden. Njegovo bitje je postalo jasnejše in zdelo se mu je, da bi lahko celo poletel. Pojav je kmalu izginil, a jasnost je ostala. Kasneje je v mestu nekaterim menihom spregovoril o tej viziji in izkušnji. Vendar so ga menihi posvarili. Dejali so mu: »Posvetil si se meništvu. Vse do danes si skrbno in brezhibno izpolnjeval meniške predpise in zaobljube. Če boš začel sanjati kot jogiji, boš zašel v težave, ker so te vrste sanj zaklinjanje demona Begarja. Zato je bolje, da greš k svojemu učitelju in ga povprašaš, če ti poda ustno transmisijo mantre za Neomajnega belega Achalo (tib. Mijowa) – odstranjevalca vseh ovir. Pripraviti boš moral posebno blagoslovljeno pujo skupaj s tvojimi menihi. Tudi ustni blagoslov Darovanja stotih torm bi moral prejeti, da te zaščiti, očisti in blagoslovi. Potem bi morda bil demon Begar pomirjen in bi bile te ovire odstranjene.« Gampopa je njihove nasvete mirno sprejel in opravil Darovanje stotih torm, toda vizija z jogijem se je nadaljevala in to še bolj pogosto kakor prej. V tem času je v Srečni obsijani votlini Drakmar Potho Jetsun Milarepa obrnil kolo Darme relativne in absolutne resnice za svoje srčne sinove, Rechung Dorje Drakpa, Shiwo Ö, Sebenrepo, in Ngantson Dunpo, kakor tudi za ostale. Med odmorom učenja je najstarejši med repami ogovoril Milarepo, govoreč: »Jetsun, mi smo zaskrbljen zaradi tvoje starosti. Nekega dne lahko odideš v Čisto deželo, če bi se to zgodilo, potrebujemo nekoga, ki nas bo namesto tebe vodil skozi naša vprašanja in probleme ter nam pomagal v razvoju na naši poti. Potrebovali bomo tudi lamo, da mu pomagamo zbrati zasluge. Kaj misliš, kdo bo prevzel to vlogo za teboj? Kdorkoli naj bi to bil, mora imeti popolno učenje tvoje linije, kakor tekoči nektar, ki lije iz ene vaze v drugo in spoznan bi moral biti kot pooblaščeni nosilec linije. Brez takšnega naslednika se bojimo, da se naša dragocena učenja in linija ne bo širila zelo daleč, naši učenci pa ne bodo prejeli primernega vodenja.« Jetsun Milarepa je pozorno poslušal njihovo zahtevo. Na začetku se mu je zdelo to govorjenje omalovažujoče, saj ni izkazovalo pokornosti učitelju, a na koncu jim je odgovoril: »Seveda, gotovo imam dobre učence. Tisti, ki je popolnoma povzel moje učenje, se je zelo močno razvil. To noč bom pogledal, kje je moj naslednik. Pridite navsezgodaj jutri zjutraj in zaupal vam bom, kaj sem videl.« Milarepa je vstal še bolj zgodaj kakor običajno in poklical vse učence in svetnike. Dejal jim je: »Primerna posoda Darme, moški, ki bo sprejel in povzdignil učenja, kakor teče nektar iz ene posode v drugo, bo prišel kmalu. To je popolnoma zaprisežen menih, ki nosi vzdevek »Zdravnik«. Povzdignil bo moj nauk in ga razširil v vseh deset smeri. To noč sem sanjal, da je prišel s prazno kristalno vazo in napolnil svojo kristalno vazo z nektarjem iz moje srebrne vaze. Sedaj ima stari oče sina, sina, ki bo delal dobro za vsa živa bitja! Razširil bo luč učenja Bude prav tako, kakor vzhajajoče Sonce razsvetli Zemljo. Kaj naj si oče več zaželi? Oh, tako sem radosten in srečen.« Ob tem je Milarepa navdušeno zapel to pesem: Priklanjam se vsem lamam. Molim k vsem milostnim. Na vzhodu je najdeno mleko snežnega leva. Mleko je zelo zdravo in vsebuje največjo moč. Če ga ne poskusiš, nikoli ne izveš za njegov velik potencial. Samo če ga okusiš, ga temeljito začutiš, saj ima imeniten okus, a vendar ga lahko samo deva Indra popije. Na jugu, ponosen tiger napade z vso svojo močjo. To je vsekakor sijajno, in nekdo tega nikoli razumel ne bo, brez dejanske borbe. Samo v borbi s tigrom, boš spoznal njegov nenaden skok, a vendar tigra samo Heruka Dombhi jaše. Na zahodu, ima v valujočem nemirna riba grenak žolč. Nič na svetu ne more biti bolj grenko. Brez direktnega pokušanja si ne moreš predstavljati, čemu bilo bi podobno, samo po okušanju lahko izkusiš popolnoma grenkobo njeno, toda edino naga kralji in Gawajokpo jo lahko jedo. Na zahodu, ima silen turkizni zmaj veliko moč. Brez dejanske borbe nikoli ne izkusiš njegovo silo. Nekdo nikoli ne bo občutil to njegovo moč. Samo rokoborba z zmajem, popolnoma obelodani njegovo pravo moč, a vendar se lahko samo bojevnik deva Ge Lugha kosa z njim. Mleko snežnega leva z zahoda mora biti postreženo z zlato zajemalko, in ne z bilo katero zajemalko, Če ne, se zajemalka zlomi in mleko razlije. Bistveno učenje Gospodov Narope in Matripe je zelo globoko in nedoumljivo. Če ga nekdo ne vadi, ne bo ugledal njegove globine. Šele po urjenju, lahko nekdo njegovo popolnost razume. To učil je Marpa, moj oče, To je to, kar je Milarepa prakticiral. Milarepine izkušnje, razumevanje in poučevanje so vedno zelo učinkovite in natančne. Kdor ne more prejeti od te majhne substance, saj so edino dane le sposobnemu učencu, in vse bode prenesene, k menihu, mojemu prihajajočemu dediču. Tako je Milarepa zapel to pesem. Četrto poglavje Klic učitelja je prevod iz knjige: Življenje Gampope, Jampa Mackenzie Stewart in z uvodom Lobsang P. Lhalungpa. **************** 1 Repa po tibetansko označuje tistega, ki nosi obleko iz bombaža. Napotuje na osebe, ki sledijo jogijsko tantrično pot in prakticirajo notranjo toploto ali tummo jogo. Da dokažejo svojo mojstrstvo glede notranje toplote, je njigovo edino oblačilo lahka bombažna halja, četudi je to med časom strahovite tibetanske zime. **************** 2 Dombhi je eden od 84 mahasidhijev indijske Mahamudra linije. Dombi kralj Magadhe, je bil iniciiran v mandalo Hevajre s pomočjo mahasidija Virupe.Četudi je bil razsvetljeni vladar, ki je prinesel mir svojemu narodu, se je Dombhi odrekel prestolu in izbral žensko iz nižje kaste kot svojo tantrično spremljevalko. Po njegovemu odhodu je dežela ponovno padla v brezvladje. Zaprošen, da se vrne iz umika v samoto v džungli, se je Dombi pojavil iz džungle, jahajoč nosečo tigrico, zamahujoč s strupenjačo kot bičem, ki prikazuje njegovo obsodbo. Ge Lugha – zgodovinski velikan, ki ima Herkulovo nrav bojevnika. Komentarji (0) www.pozitivke.net





 

Domov
Powered By GeekLog