Ta stran je prilagojena za slabovidne, po metodi neskončne vrstice, če želiš članek gledati v običajnem formatu klikni na:
http://www.pozitivke.net/article.php/20050830155841468

Po zmaj-evih črtah Gorskega Kotarja (2) sobota, 3. september 2005 @ 05:58 CEST Uporabnik: aurigo Ustavim se še v Marija Trošt. Čez cerkev Božje device Marije čez Marijo Trošt gre navpična Mihaelova črta. Prvotna kapela naj bi bila zelo stara, blagoslovljena je bila leta 1755 s strani senjskega škofa Juraja Wolfgang barona Ćolića od Lownsburga. V tem primeru vidimo mešanje aristokracije in najvišjih cerkvenih služb. Na zadnji strani ograje na cerkvi je vzidan Izklesani na Križu. Pred prehodom na slovensko se ustavim tik pred mejnim prehodom Brod na Kupi. Pred mejnim prehodom stoji Kaštel Zrinski, ki ga je zgradil Peter Zrinski leta 1651. Zgradba predstavlja dvor-palačo. Na desni strani je cerkev Marije Magdalena, kjer teče pomožna zmajeva črta in je bila zgrajena 19 let kasneje. Čez mejni prehod naravnost do cerkvice sv. Mikule, ki ima na slovenskem zemljevidu še hrvaško ime. Po slovensko bi verjetno bil sveti Nikolaj. Cerkev stoji povsem osamljena na majhnem hribčku in ima dva zvona na vrhu, kakor majhne primorske ali obmorske cerkve.(cerkev) Cerkev je brez klasičnega zvonika. Zvonike so na krščanske cerkve začeli dajati šele v srednjem veku. Moja hipoteza o zvonikih je ta, da so zvoniki odziv ali kopija na minarete. Nova fasada na cerkvi skrije letnico gradnje te cerkvice. Tudi vrata so nova, pa tudi ta cerkev je zaklenjena. Dan zaprtih vrat. Pod cerkvijo ponovno naletim na šentjanževke. Sprašujem se ali rastejo rože svetega Janeza Krstnika, šentjanževke, ivanovka ali tudi krčnica, te cvetlice za marsikatero bolezen, ki dajejo rdeč sok od sebe, samo na zmajevih črta? Tudi v tem kraju je začutiti energije. Čez cerkev poteka Mihaelova črta. Naselje Kostel ali grad Kostel. Ta grad me je vzburil že v preteklosti, ko sem na njega pogledoval iz doline Kolpe. Grad se vzdiguje nad Kolpsko dolino. To je moj prvi obisk tega gradu. A tudi sedaj nisem imel sreče, ker je bila vročina takšna, da se mi ni dalo gor na njega. Čez cerkev Svete Marije v nebo vzete, ki leži nekaj deset metrov pod gradom teče Marijina črta. Cerkev je zaprta, pred njo je kamen za sedenje s katerega so si mladi fantje ogledovali svoje bodoče neveste ali pa morda tudi tiste prelestnice, od katerih so prejeli košarice. Vasica je polna energije, to je tudi razlog, da se mi ni ljubilo iti na grad. V vasi očitno poteka slikarska kolonija. Odpravim se nazaj po cesti, kajti v bližini vasi, je popek sveta. Vas Kostel je bila danes najmočnejša energetska točka. Če bi mene vprašali kje naj postavim litopunkutro za deželo Petra Klepca, je to prvo mesto. Drugo mesto je na hrvaški strani, malo nad vasjo Turke, kjer leži drugi omfalos. Hrvaški iskalec resnice o Pogačnikovi teoriji Istre B. Bukva v »Riječke metamorfoze« pravi naslednje: »Prikaz Litopunkture Istre… iz leta 1992 …… se zelo razlikuje glede na predavanje, ki je bilo leta 1996. V vsakemu primeru je podan realnejši pristop in približevanje k možni rešitvi. V prvem delu Pogačnik zaobide Reko in Pulo, kar je bilo že sprva nerazumljivo in se čvrsto drži Slovenskega Primorja ter ustvari močno os Zagreb-Benetke. V drugem prikazu razmišlja drugače, približa se Reki in Puli in spusti Motuvan?… V dveh do treh dneh prebivanja v Reki, je nemogoče spoznati Reko. Osnovne zmajeve linije, ki povezujejo Veliko Boginjo Mater (Boginjo Devico, Boginjo Preobrazbe in Boginjo Mater) ustvarijo trikotnik, glede na: M. Pogačnik, Reka, Pula Koper- predavanje v Moderni Galeriji, Reka, 9.- .10.3.1996, B. Bukva, Reka, Pula, Motuvan, po tekstu: »Zmajeve linije Istre i Rijeke, 23.9.1994.« Kdaj se torej moti? Odpravim se še v Savski Laz, vasico izpod Kostela. Tukaj poteka energijsko sečišče, ki je podobno Janževemu Vrhu, iščem cerkev, ki je že v gozdu. Dolgo časa iščem cerkev, kajti percepcija zemljevida in percepcija zaraščene narave nista usklajena. Čez cerkev z lesenim zvonikom teče pomožna zmajeva črta. Potem naprej, je že dobro čez poldan. Nimam se časa ustavljati, niti v Bilpi, kjer je ob mlinu zelo veliko turistov. Kraj ni več to, kar je včasih bil, ko je še bil zaprt. Mislim na celotno območje te zgornje kolpske doline, Gotenico in ostale kraje. Takrat po letu 1990 je bila tukaj res divjina, še bolj pred 90 leti. O tem sedaj več ne moremo govoriti. Cerkvica na hribu v Lazah pri Podgradu me privlači, kot atraktor v kaosu. Cerkvica leži na hribčku, pred naseljem, kjer poteka sečišče dveh pomožnih zmajevih črt. Kasneje dobim tudi podatke, da so bili tukaj »žličkarji«, ki so znotraj cerkve odkrili zelo zanimive freske. A tudi ta cerkev je zaprta, tako, da odnesem samo zunanje šestokrake rozete. (slika rozete) Na svoji poti v tej obkolpski dolini srečam še parkirani avtobus novogoriškega prevoznika. Le kaj dela tukaj, oddaljen od svojih rednih linij? Mi kaj sporoča? Avtobusno podjetje Aurigo. Auriga ali tudi Voznik, arabsko Al Rakib in po feničansko »Iyutha«. Lik ozvezdja Voznika je prikazan tako, da ima v rokah samo bič in na hrbtu nosi kozo, dejansko ni videti voznika s kočijo. Koza je simbol za 6. največjo zvezdo Kapelo v ozvezdju Voznika. Koza naj bi predstavljala tudi Amaltheo, kozo iz grške mitologije, ki naj bi dojila Zevsa. Zvezda Kapela naj bi še predstavljala rog obilja. V Indiji ta zvezda predstavlja srce Brahme. Kako so te legende pomešane. Nametane ena čez drugo. Iz zvezdnih mitov: »Zanimivo, da je na slikah, ki v zvezdnih kartah prikazujejo Voznika ali tudi Kočijaža, ne najdemo niti voza niti kočije. Večinoma bradati Voznik drži v desni roki le bič in vajeti z uzdo, s katerimi naj bi upravljal voz, ki ga vlečejo iskri konji. Voznik mora biti zato pri vožnji posebno pozoren in izredno močan…… V starih časih je vzhajanje Kapele jeseni zgodaj zvečer pomenilo dokaj razveseljiv znak za ovčje pastirje. V sredozemskih deželah je zanesljivo napovedovalo deževno dobo. Ta je obnavljala rastje na pašnikih, od katerih je bila odvisna blaginja čred. Zvezdni miti in legende, Marijan in Stana Prosen.« Ime Aurigo (Auriga) sem povzel po dogodkih, ki so se vezali pred nekaj leti v mojih jutrih. Bili so posamezni dnevi, ko so se pred menoj na cesti vozila ozvezdja. Aurigo, Lira…. Prav vsiljivo je že bilo. Razmišljal sem o teh pomenih, simbolih, nekateri ljudje tega niti ne vidijo, kaj šele da bi opazili, ko se jim prilima pred nos. Po babilonsko ali akadsko, ozvezdje Kapele pomeni Dil-gan I-ku, ali po slovensko »Glasnik Luči.« Po egiptovskemu zodiaku Denderah je mumificirana mačka, ki nosi na dlani moško figuro. Bila je pomembna zvezda v tempeljskem obredu egipčanskega boga rokodelcev Ptaha ali Odpiratelja (Opener of the Year). Kapela je po kabalizmu povezana s črko Sammek ali 15 karto tarota ali tudi vragom. Po mojih kabalističnih kartah je Samek 14 karta ali Zmernost (Temperance) ali Sredinsko mero. Ali rumena zvezda Lu-lim iz evfratskih virov. Oko, ki je na glavi Rama – Ovna. Zvezda Rog. Ali tudi glava Pastirja. Zvezo Kapelo, ki jo vidimo na nebu v zimskem času, po vesoljskih posnetkih sestavljata dve veliki rumeni zvezdi. Po Vogtu naj bi Auriga predstavljala peti element, Eter. Obstaja tudi verzija razlage po Alice Bailey, ki pravi, da so na ozvezdje Bika, vezane tri konstalacije Orion, Eridanus in Auriga. Orion ali Trije kralji zaradi Orionovega pasu, ki predstavljajo tri božanske aspekte Voljo, Ljubezen in Inteligenco ali duh. Eridanus ali Reko sodbe. Reka življenja, ki prevaža duše v reinkarnacije. Auriga predstavlja Zlato jabolko v tem Morju. Kočijaž naj bi nastal po atenskem kralju Erichtoniusu (Erichthonius), kačje-repemu fantu, ali »pol človek - pol kača«, rojenemu boginji Gaji (Zemlji!?) iz semena boga Hefajstosa (Vulkan). Auriga je Voznik, ki vodi k novim deželam in simbolizira dušo. Ko bereš te nametane legende, ti je včasih bolj, včasih pa manj jasno. Koza, otrok, duša, Bog. (viri z interneta, Maddy Johnson, Alice Bailey). Mnogo preprostejša razlaga bi bila, da predstavlja voznika-človeka-telo z bičem in vajetmi v rokah, ki nosi kozo- dušo. Mnoogo je tega nametano v teh legendah, da zelo težko povlečeš ven rdečo nit. Naslednji dan se spustim v te zapise ozvezdij, najdem astroarheološki naslov. Zato je dobro takšno pisanje, da potem kaj odkriješ. Geomant verjetno kaj ve o povezavi med zvezdami in določenimi črtami, in svetimi kraji, ki so odslikave ozvezdij na Zemlji. Po mojem prepričanju nobena zemeljska zmajeva črta ne more segati tako daleč, od Ljubljane do Prage ter hkrati tako vijugati, če ne izhaja iz položaja zvezd. Iz nedelje na ponedeljek (7.8.2005) se mi v sanjah prišepne. Kapela in žuželka sta rešitev. Čista vednost. Te sanje so kakor odpiranje nezavednega. Ne vem točno določiti ali je ta misel prišla iz mojega uma ali iz astrala. Vendar se mi ob tem zapiše: »Um je kakor podivjana divjad, ki jo lovi lovec ter jo preganjajo lovski psi, da drvi in bega na vse strani. Šele ko um postane jasen, zavestno spremljajoč tok, ki ga slediš po dnevi, ponoči, v sanjah, in s tem seveda tudi skozi svojo smrt, šele takrat lahko rečeš Vajra holder. Neprekinjeni tok spreminjajoče zavesti, ki je trd in čist kakor diamant.« Opomba*: Pet skandh (tib: phung po lnga)- je pet aspektov agregatov, ki vključuje fizične in mentalne sestavine čutečih bitij: fizične oblike, vtis, pojmovanje, miselne tvorbe in zavest. Po Svetini in Tibetanski knjigi mrtvih: »pet skandh (telesni agregat, agregat čutov, agregat (ob)čutenja, agregat volje in agregat zavesti) Komentarji (0) www.pozitivke.net





 

Domov
Powered By GeekLog