Iz nove Vive www.viva.si
Pogovarjali smo se z Jahnavi Vaishnav
Indijka Jahnavi Vaishnav že enajst let živi v Sloveniji in se ukvarja s homeopatijo ter fizioterapijo. Predstavila se je kot indijska duša, ki je v Sloveniji na svoji poti življenjske rasti. Njeno razmišljanje, ki združuje tako vzhodno kot zahodno miselnost, je polno navdiha in bogatih spoznanj.
Vaše znanje slovenščine je odlično. Kako ste se naučili jezika in kako ste
sploh prišli sem?
V Slovenijo sem prišla oktobra leta 1993. Sprva sem obiskovala tečaj slovenščine,
ki pa mi ni zadostoval. Ob pomoči svojega moža, ki je po poklicu profesor, sem
v devetih mesecih opravila izpit za aktivno znanje slovenščine, pozneje pa sem
se največ naučila kar od Slovencev. Znanci so me sproti popravljali in hitro
sem napredovala. V Slovenijo sem prišla prek družinske zveze; očetov prijatelj
je študiral na ljubljanski univerzi in tukaj tudi živel. Najprej je sem prišel
moj mlajši brat, ki tudi živi v Sloveniji in si je tu ustvaril družino. Takrat
sem še študirala homeopatijo. Ob koncu študija so se starši odločili in mi -
da kot hčerka ne bi bila prikrajšana -, ponudili priložnost, da si tudi sama
ogledam svet. Imela sem možnost, da grem v ZDA k starejšemu bratu, ali pa v
Slovenijo k mlajšemu. Odločila sem se za Slovenijo in ugotavljam, da mi je tukajšnja
družba zelo blizu.
Kako ste pristali pri homeopatiji? Kje ste študirali?
Po končani srednji šoli v Ahmedabadu sem izbrala eno od možnosti za študij alternativne
medicine in pristala pri homeopatiji. Med pripravništvom sem hodila k znanemu
homeopatu v mojem mestu (Ahmedabad ima pet milijonov prebivalcev), kjer sem
se veliko naučila in še zdaj delam po teh načelih.
S kakšnimi boleznimi ljudje prihajajo k vam? Kako jim pomagate s svojim
svetovanjem?
Homeopatija je priznana metoda alternativnega zdravljenja, ki ima nekaj glavnih
načel: enako se zdravi z enakim, sočasno se jemlje samo en pripravek, ki ga
homeopat poišče na temelju individualnega pristopa do posameznika. To pomeni,
da upošteva njegove telesne in duševne simptome ter telesne in duševne značilnosti.
K meni prihajajo ljudje z različnimi simptomi. Osebno imam uspehe pri simptomih,
povezanih z psihičnimi težavami, kot so kožna obolenja, alergije, prebavne motnje,
utrujenost, težave z dihali … skratka, pri simptomih, ki so prisotni že dalj
časa. Preden sem prišla v Slovenijo, nisem vedela, da se ne bom mogla ukvarjati
s homeopatijo. Vključila sem se v Slovensko homeopatsko društvo, ki je obstajalo
že takrat, in se udeleževala njihovih seminarjev. Potem sem videla da so ti
seminarji namenjeni zdravnikom in farmacevtom, da pravzaprav nisem izvedela
nič novega, saj sem imela za sabo petletni študij homeopatije.
Kakšne so prednosti homeopatije?
Pri homeopatiji ne zdravimo le simptoma, marveč človeka kot celoto. Najbolj
sporno je dejstvo, da ne morejo znanstveno dokazati, kako homeopatija sploh
zdravi, kako deluje na kemični ravni. Obstaja nekaj raziskav in teorij, ki dokazujejo,
kako naj bi učinkoval homeopatski pripravek. Toda telo ne deluje samo na ravni
kemije, ampak tudi na ravni energije. Zaradi tega spora homeopatija v Sloveniji
ni znanstveno priznana. Pri homeopatiji se najprej ustvari neka psihosomatska
slika in na osnovi tega svetujemo homeopatski pripravek, ki je najbolj podoben
osebi, o kateri smo si ustvarili podobo, oziroma s katero naj bi se ta človek
osebnostno najbolj ujemal. Temu se reče similimum. To je konstitucionalno zdravljenje.
Če ima deset bolnikov enake težave, vsak od njih dobi drugačen pripravek. Homeopatija
deluje po načelu osebnosti, ker se vsak človek različno odziva na enake strese
in različno razmišlja. Zaradi tega je treba človeka jemati kot vsoto, ne samo
kot enega od njegovih simptomov. Sama zbiram podatke o tem, kakšne strese je
človek preživljal v otroštvu, v adolescenci in v odrasli dobi, kako se je nanje
odzival in kakšen je bil vzrok za to reakcijo. Če je bila to jeza, je treba
ugotoviti, ali je šlo za jezo nase ali na okolje. Ljudem je najtežje govoriti
o otroštvu oziroma o šibkih točkah, ko so bili res ranjeni. S človekom se ukvarjam
kako uro in šele na temelju zbranih informacij lahko svetujem pripravek. Ponavadi
človeka tudi začutim, od mene pa je tudi odvisno, kako interpretiram to, kar
mi pove. Prav v tem je umetnost homeopata, kako razume to, kar mu človek pove.
Najpomembnejše je torej branje besedila med vrsticami.
Ali je homeopatija v Indiji zelo razširjena? Kako jo ljudje sprejemajo?
Samo v Indiji in še v nekaterih državah obstaja poseben študij homeopatije.
Študij homeopatije, podobno kot študij ajurvede, fizioterapije in splošne medicine,
traja pet let. Po dokončanem študiju vsak dela samostojno. V Sloveniji in drugod
po Evropi paramedicinske stroke v resnici niso samostojne, znanje homeopatije
se absorbira le ob študiju splošne medicine in s seminarji. V Indiji je vsakemu
bolniku na voljo izbira. Lahko se odloči, kam bo šel po pomoč, k homeopatu,
ajurvedu, fizioterapevtu ali k splošnemu zdravniku. Ljudje so dovolj obveščeni,
da vedo, kam iti, za kakšne težave naj se obrnejo h komu. Velikokrat gre zdravnik
splošne medicine do homeopata in obratno. Videla sem kar nekaj specialistov,
ki svojim bolnikom svetujejo homeopatske pripravke. Zdravstvo v Indiji je večinoma
samoplačniško. Državne zdravstvene ustanove in bolnišnice imajo oddelek splošne
medicine, homeopatije in ajurvede. V mestih je homeopatija bolj razširjena.
Čeprav homeopatija ne izvira iz Indije, so med svetovno priznanimi homeopati
tudi Indijci.
Ali je tudi v homeopatiji potrebno nenehno izobraževanje?
Seveda. Novim dognanjem je treba slediti. Nove pripravke preizkušajo, stare
preverjajo. Veliko je novih raziskav in odkritij, veliko se dogaja. Zdaj pripravki
prihajajo z vsega sveta sveta. Tudi čokolada oziroma kakav je lahko homeopatsko
zdravilo; uporablja se pri ljudeh, zasvojenih s čokolado. Vsaka odvisnost je
odsev neke psihosomatske slike. Če homeopatu uspe razjasniti, od kod izhaja
odvisnost, jo je mogoče odpraviti.
Ali v njej vidite svoje poslanstvo?
Delo v homeopatiji mi daje zadovoljstvo. V tem vidim svoje poslanstvo, ker menim,
da imam posluh za človeka in njegove težave. Kot homeopatinja lahko še bolje
spoznavam slovensko družbo, kar mi pomaga, da še bolje funkcioniram v svojem
okolju, oziroma da bolje razumem bolnike.
Kakšen je vaš življenjski moto?
Življenje … Veliko me je naučilo in za to sem mu hvaležna. Predvsem sem se naučila,
da so življenje in izkušnje dane tistim, ki jim je namenjena rast. Moja duša
mora rasti na osnovi raznovrstnih izkušenj. Stara indijska literatura pravi,
da vse človekovo trpljenje in olajšanje prihaja samo iz njega samega. To pomeni,
da sem za vse, kar prihaja v mojo glavo, za vse svoje misli odgovorna jaz. Če
lahko karkoli spremenim, lahko spremenim samo sebe. Za vsako izkušnjo, ki mi
pride nasproti, ugotavljam, kakšen je njen vzrok in kje je priložnost za rast.
V vsaki izkušnji, dobri ali slabi, poskušam to poiskati. Prizadevam si, da me
tok življenja ne bi toliko odvlekel, da bi kar drvela skozi, ne, hočem videti
in začutiti, zakaj je sploh prišlo do tega. Moja naloga je rast. Najprej je
treba stopiti na prvo stopničko in šele potem lahko stopimo na drugo in tako
naprej. Dokler ne osvojim prve stopničke, ne morem stopiti na šesto. Najprej
moram dojeti, razumeti in nato sprejeti. Svoji duši ne dopuščam prevelikih stresov
in obremenitev.
Ali poleg homeopatije počnete še kaj drugega?
Ukvarjam se s fizioterapijo, ki je moj redni poklic, za katerega sem se izučila
v Sloveniji. Zdaj sem zaposlena kot fizioterapevtka. Ker sem dobila licenco
za turistično vodnico, enkrat na leto za svojo dušo organiziram in vodim potovanje
v Indijo. Tako se založim z energijo za življenje v Sloveniji. Grem z majhno
skupino ljudi, ki jim pokažem, kje sem doma in kaj je Indija. Pač tisto, kar
se mi zdi ključno. Čeprav potujemo po vsej Indiji, po programu, se odločamo
tudi sproti.
Kaj vas je v življenju najbolj spremenilo? Prelomnice v vašem življenju?
Življenje me z novimi izkušnjami spreminja vsak dan. Toda če govorimo o prelomnicah,
je to ločitev od mojega nekdanjega soproga. Občutek imam, da sem tedaj postala
druga oseba. Prisrčno sem hvaležna svojemu nekdanjemu možu, ki mi je poleg drugega
pomagal postati samostojna v Sloveniji, a tudi pri prvih besedah slovenščine.
On je posebna osebnost in želim mu vse dobro.
Mar ni ločitev za indijsko žensko sramota?
Res je. Ločitev v indijski družbi skorajda ne obstaja, o njej se zelo redko
sliši in ne velja za nekaj sprejemljivega. No, v sodobnih družinah je še nekako
sprejemljiva in tudi starši so mojo odločitev sprejeli ter me podprli. Razumejo,
da če ne gre, pač ne gre. Druge družinske člane, zlasti starega očeta, devetdesetletnika,
pa nekoliko skrbi, kaj bo zdaj z mano, in vsakič, ko ga obiščem, se to bolj
izraža. Ne morejo si predstavljati, kako živim. Toda če bi v zakonu imela otroka,
se najbrž ne bi ločila. Vse od poroke naprej tudi nosim bindi, enega od petih
znakov poročene žene. Ta znak sredi obrvi si narišem še zdaj, po ločitvi, ker
mi tako ustreza, tako kot mi ustreza tradicija indijskih žensk.
Kaj bi lahko rekli o sebi? Kakšen tip ženske ste?
Dobro se poznam in sem samokritična; prav zato bi zelo težko povedala kaj o
sebi. Sem takšna, kakršna sem in kakršno me sprejema okolje. S temi mislimi
se ne ukvarjam in grem naprej v življenju. Rada bi imela
družino, brala veliko knjig in jih razumela, rada bi bila uspešna pri svojem
delu in imela dobro energijo. Predvsem pa si želim, da ne bi nikoli izgubila
prijateljev, ki jih imam v Sloveniji, tudi če bi se kdaj vrnila v domovino.
Kaj bi še sporočili našim bralkam, pa o tem še nisva spregovorili?
Da so lahko ponosne, da so ženske, ker mislim, da ni boljšega, bolj naprednega
bitja od ženske. Biti ženska je darilo. Bralcem pa sporočam, naj spoštujejo
svoje žene.
Ksenija Tratnik
Foto Cyril Vimont
Za vrnitev v običajni format kliknite tukaj:
www.pozitivke.net
http://www.pozitivke.net/article.php/20050825223110110
Domov |
|
Powered By GeekLog |