Ta stran je prilagojena za slabovidne, po metodi neskončne vrstice, če želiš članek gledati v običajnem formatu klikni na:
http://www.pozitivke.net/article.php/20041011184023687

Učitelji modrosti 14 petek, 15. oktober 2004 @ 06:40 CEST Uporabnik: Pozitivke Igor Kononenko Sri Yukteswar (polno ime: Swami Sri Yukteswar Giri Maharadža) (1855-1936)Razsvetljeni mojster in duhovni učitelj Rodil se je kot Priya Nath Karar v Seramporju v Indiji. Šolsko izobraževanje se mu je zdelo počasno in neumno. Oče je bil premožen poslovnež in mu je zapustil družinsko hišo. Priya se je poročil in dobil hčer. Kot mlad mož je prevzel odgovornost hišnega gospodarja. Postal je učenec velikega mojstra Lahirija Mahasaye. Po smrti žene se je pridružil redu svamijev in sprejel novo ime Sri (sveti) Yukteswar (eno z Bogom) Giri (veja svamijev). Sri Yukteswar je hišo spremenil v ašram, poleg tega je ustanovil še en ašram v Puriju ob bengalskem zalivu. Ustanovil je več centrov Bratstva za samouresničitev. Verjel je v enotnost vseh religij in je s sodelovanjem različnih sekt in ver ustanovil Skupnost svetnikov, da bi religiji vtisnil pečat znanstvenega duha. Bil je izvir modrosti, hkrati pa edinstven razlagalec svetih knjig. Njegova modrost je bila tako prodorna, da je pogosto odgovoril na neizrečeno vprašanje, ne glede na to, kar je človek dejansko rekel. V svojem ašramu je vedno imel učence, ki jim je posvetil vse svoje življenje za njihov duhovni in intelektualni napredek. Svojim učencem je svetoval, naj bodo živa povezava med zahodnimi in vzhodnimi vrlinami. Njegov učenec Paramahansa Yogananda je prenesel v ZDA znanost Kriya joge in modrost vzhoda. Sri Yukteswar je cenil napredne, iznajdljive in higienske navade zahoda in religijske ideale vzhoda. Do učencev je bil ljubeč a hkrati kritičen in strog. Njegove besede niso bile nikoli jezne temveč polne neosebne modrosti. Bil je iznajdljiv in ekonomičen. Svoja skromna sredstva je spretno obračal. Sri Yukteswar je bil zadržanega in treznega vedenja. Na njem ni bilo nič nejasnega ali neumno vizionarskega. Njegove noge so bile čvrsto na zemlji, njegova glava v nebeškem pristanu. Mojster je tekoče govoril angleško, francosko, hindujsko in bengalsko, tudi njegovo poznavanje sanskrta je bilo precejšnje. Pazljivo je skrbel za svoje telo, ne da bi bil nanj preveč navezan. Bil je odličnega zdravja (z izjemo enkratne bolezni, ki jo je zavestno priklical in tako pomagal očistiti karmo nekaterih svojih učencev) in nikoli ni šel k zdravniku. Nerad je govoril o nematerialnih kraljestvih. V pogovoru se je izogibal presenetljivih napotkov, pri delu se je svobodno izražal. Sri Yukteswar je redko omenil subtilne zakone, toda z njimi je po želji skrivoma upravljal. Njegove prerokbe so se vedno uresničile. Malo pred smrtjo je rahlo zbolel za mrzlico, toda dan pred dvigom v Neskončno je njegovo telo popolnoma ozdravelo. Ob uri mističnega poziva je v lotos položaju zavestno zapustil svoje telo. CITATI: »Običajna ljubezen je sebična, temno ukoreninjena v željah in zadovoljstvih. Božanska ljubezen ne postavlja pogojev in mej in se ne menja. Tok človeškega srca je za vedno končan, ko se ga prebadajoče dotakne čista ljubezen.« »Poglej strahu v obraz in nič več te ne bo mučil«. »Navezanost je oslepljujoča. Objektu želja daje imaginaren videz privlačnosti.« »Človek je lahko prisiljen pokončati škodljiva bitja, vendar ni pod enako prisilo, da čuti jezo ali sovraštvo.« »Človeško telo je dragoceno. Zaradi edinstvenega razuma in spinalnih centrov ima najvišjo razvojno vrednost. To omogoča naprednemu častilcu, da popolnoma doume in izrazi božanstvo v njegovih najbolj vzvišenih aspektih. Nobena nižja oblika ni tako opremljena.« »Vede učijo, da je objestna izguba človeškega telesa resen prestopek zoper karmični zakon.« »Medicina ima meje, kreativna življenjska moč pa jih nima.« »Vsej kreaciji vlada zakon. Tisti, ki se manifestirajo v zunanjem univerzumu, in ki jih odkrivajo znanstveniki, so naravni zakoni. Toda so tudi bolj subtilni zakoni, ki vladajo kraljestvom zavesti, in ki jih lahko spoznamo samo skozi notranjo znanost joge. Skrite duhovne ravni imajo tudi svoje naravne in zakonite principe delovanja. Samo popolnoma samouresničen mojster lahko razume resnično naravo materije, ne pa fizični znanstvenik.« »Če ni potrebno, ne vdiram v zasebne misli nekoga drugega. Človek ima naravno pravico, da se skrivno sprehaja med svojimi mislimi. Če Gospod ni povabljen, tja ne vstopa, in tudi jaz ne bi tvegal nadlegovanja.« »Svetništvo ne pomeni neumnosti! Božanske percepcije človeka ne onesposobijo. Aktivno izražanje vrlin vpliva na povečanje njabolj prodorne inteligence.« »Človek, ki se je samouresničil, ne izvede nikakršnega čudeža, dokler ne sprejme notranje odobritve. Bog ne želi, da se skrivnosti Njegove stvaritve vsevprek razkrivajo. Ravno tako pa ima vsak posameznik na svetu neodtujljivo pravico do svobodne volje. Svetnik ne bo posegel v neodvisnost.« »Dokler ni zasidrano v Božanskem, je človeško obnašanje vedno nezanesljivo.« »Neskončno se pravilno manifestira skozi fizično in mentalno zdravje.« »Največji očiščevalec je modrost... Telo je izdajateljski prijatelj. Dajte mu to, kar mu pripada, nič več. Bolečina in užitek sta prehodna, prenašajte vse dualnosti z mirom, istočasno pa poskušajte odstraniti njihov prijem. Domišljija so tista vrata, skozi katera vstopata tako bolezen kot zdravje. Ne verjemite v realnost bolezni, četudi ste bolni. Obiskovalec, ki mu neposvečate pozornosti, bo pobegnil!« »Lepo vedenje brez iskrenosti je kot lepa mrtva ženska... Groba odkritosrčnost brez olike je kot kirurški nož - učinkovita toda neprijetna. Vljudna iskrenost je koristna in očudovanja vredna.« »Tisti, ki so predobri za ta svet, krasijo kakšnega drugega. Dokler dihaš svobodni zrak na zenlji, si dolžan hvaležno služiti. Samo tisti, ki popolnoma obvlada stanje nedihanja, je osvobojen kozmične zahteve.« »Kar si oseba domišlja, da sliši, in kar govornik v resnici misli, je lahko popolnoma nasprotno.« »Jaz sem strog do tistih, ki pridejo k meni zaradi učenja.« »Občutljiva notranja šibkost, ki se upira blagemu dotiku cenzure, je kakor bolan del telesa, ki se strese pod še tako nežnim dotikom.« »Velika inteligenca je dvorezen meč. Lahko jo uporabimo konstruktivno ali destruktivno... Inteligenca je pravilno vodena šele potem, ko um prizna neizogibnost duhovnih zakonov.« »Tako kakor moški, ki se predstavlja kot ženska, ne more postati ženska, tako duša, ki igra moškega ali žensko, nima spola. Duša je brezmadežna, nespremenljiva podoba Boga.« »Ravno tako kot je namen hrane zadovoljiti lakoto in ne požrešnosti, so seksualni instinkti ustvarjeni za nadaljevanje vrste v skladu z naravnimi zakoni in ne za podpihovanje nenasitnih hrepenenj. Uničite napačne želje sedaj, sicer vas bodo sledile tudi takrat, ko bo astralno telo že iztrgano iz fizičnega okvirja... Vsaka naravna strast je ukrotljiva... Močno aktiviran impulz zgrešene želje je največji sovražnik človekove sreče.« »Za iskanje Gospoda si ni potrebno skaziti obraza... Zapomnite si, da bo odkritje Boga pomenilo pogreb vseh skrbi.« »Pri brezkrvnih pikolovcih se opazi preveč utrudljivega nočnega dela. Raje vidijo, da je filozofija nezahtevna intelektualna vadba. Njihove vzvišene misli so popolnoma nepovezane tako s surovostjo zunanjih dejanj kot s podrejanjem notranji disciplini!« »Nikar ne mešajte razumevanja z bogatim besednjakom.« »Če je nekdo preveč zaposlen z zunanjim razkazovanjem bogastva svetih knjig, koliko časa mu ostane za tiho notranje potapljanje za neprecenljivimi biseri?« »Modrost se ne asimilira z očmi, ampak z atomi. Ko vaše prepričanje v resnico ne izhaja samo iz vaših možganov, ampak iz vašega bitja, lahko plaho jamčite za njen pomen.« »Neskončne literarne diskusije so za lene ume. Kaj je bolj osvobajajoče kot misel 'Bog je' ali celo samo 'Bog'?« »Nekateri ljudje poskušajo zrasti tako, da drugim sekajo glave.« »Tisti, ki se težko razjezi, je boljši od mogočnega, in tisti, ki vlada svojemu duhu, je boljši od tistega, ki osvoji mesto.« »Jeza izvira samo iz neizpolnjenih želja. Ker od drugih ne pričakujem ničesar, njihove akcije ne morejo biti v nasprotju z mojimi željami.« »Božji Duh je tisti, ki aktivno vzdržuje vsako obliko in silo v univerzumu. Vendarle je transcendenten in daleč v neustvarjeni praznini onstran svetov vibracijskih fenomenov.« »Nekdo ima lahko celoten kozmos, pa vendar se mu Bog še vedno izmika! Duhovni napredek se ne meri z zunanjimi močmi, temveč z globino njegove blaženosti v meditaciji.« »Globlje kot je samospoznanje človeka, bolj vpliva na celotno vesolje s svojimi subtilnimi duhovnimi vibracijami in nanj veliko manj vpliva pojavni tok.« »Častilec, ki se odreče življenjski izkušnji poroke in družine in zamenja probleme majhnega gospodinjstva in omejenih aktivnosti za večje odgovornosti služenja družbi na splošno, sprejema nalogo, ki jo pogosto spremlja preganjanje nerazumevajočega sveta, toda ravno tako notranje božansko zadovoljstvo.« »Edina čast, ki jo človek lahko izkazuje svojemu Stvarniku je, da ga išče; človek ne more slaviti abstrakcije, ki je ne pozna.« »Večno se zavedajte, da lahko neizčrpna Najvišja Duša ozdravi vsakega z zdravnikom ali brez njega.« »Veliki se često ponižajo, da bi igrali svojo vlogo v človeški drami.« »Veliki svetniki so neznatno navezani na telo, tako kot okleva ptica, ki je bila dolgo časa zaprta v kletki, ob odprtih vratih, če bi zapustila dom, ki ga je vajena.« »Intucija astralnih bitij prodre skozi pajčolan in opazuje človeške aktivnosti na zemlji, toda človek ne more videti astralnega sveta, razen če ni njegov šesti čut vsaj nekoliko razvit... Obiskovalci astralnih svetov prebivajo tam daljši ali krajši čas v skladu s težo svoje fizične karme, ki jih po določenem času povleče nazaj na zemljo.« »Ob fizični smrti bitje izgubi zavest o fizičnem telesu in se zave svojega subtilnega telesa v astralnem svetu. Ko ob pričakovanem času izkusi astralno smrt, človek preide iz zavesti astralnega rojstva in smrti v zavest fizičnega rojstva in smrti.« »Fizično telo je narejeno iz stalnih, objektiviziranih sanj Kreatorja.« »Lepljiva sila, ki drži vsa tri telesa skupaj (fizično, astralno in kavzalno) je želja. Moč neizpolnjenih želja je izvor vseg človeškega suženjstva.« »Skoraj popolnoma osvobojena bitja, ki imajo le kavzalno telo, vidijo ves univerzum kot uresničitev Božjih sanj - Božje ideje in lahko materializirajo vse že samo s čisto mislijo... Kavzalna bitja se osvobodijo svojih želja tako, da jih nemudoma materializirajo.« »Dušo, ki je po svoji naravi nevidna, lahko opazimo le, če je odeta v eno ali več teles. Že sam obstoj telesa pomeni, da so njegov obstoj omogočile neizpolnjene želje... Ko se z modrostjo pride do stanja brezželjnosti, njegova moč razkroji vsa telesa. Prikaže se drobcena, končno osvobojena človeška duša, ki se združi z Neizmerno Razsežnostjo.« »Berač se ne more odpovedati premoženju.« Učitelji modrosti 15 Učitelji modrosti 13 Komentarji (4) www.pozitivke.net





 

Domov
Powered By GeekLog