Forum Menu 
Spisek forumov
Uporabniki
Najpopularnejši topici
 NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

sobota 21-sep
  • Šola zmajeslovja: Uvod v zmajeslovje

  • nedelja 22-sep
  • Srečanje z Bracom v Ljubljani

  • ponedeljek 23-sep
  • Viljem Gogala: Potopis

  • torek 24-sep
  • Predstava Zgodba o Lipici

  • sreda 25-sep
  • Srečanje z Bracom v Rogaški Slatini

  • četrtek 26-sep
  • Svetovni dan turizma

  • petek 27-sep
  • Predstava Zgodba o Lipici

  • sobota 28-sep
  • Lurd - Camino - Montserrat...popotovanje

  • nedelja 29-sep
  • Nedeljski bolšji trg in ulična prodaja

  • ponedeljek 30-sep
  • S kajakom v Trst na kavo in še kam

  • torek 01-okt
  • 19. Festival za tretje življenjsko obdobje
  • Skupina za izkustveno delo s čustvi

  • sreda 02-okt
  • S kajakom v Trst na kavo in še kam

  • četrtek 03-okt
  • 11. EFSMA kongres medicine športa
  • Obvladovanje in umirjanje stresa ter tesnobe z uporabo tehnik dihanja, čuječnosti, usmerjenega gibanja, sproščanja, meditacij

  • petek 04-okt
  • Gledališki tečaj

  • sobota 05-okt
  • Jestival okusov in umetnosti

  • nedelja 06-okt
  • Oktobrski izlet v Tivoli

  • ponedeljek 07-okt
  • Spomin na Luizo Pesjakovo

  • torek 08-okt
  • Srčna ustvarjalnica

  • sreda 09-okt
  • Svetovni dan pošte v Muzeju pošte in telekomunikacij

  • četrtek 10-okt
  • Mednarodna konferenca Evropskega združenja za vaskularno medicino ESVM / IVA
  • Ezoterična Indija

  • petek 11-okt
  • Abonma Veličastnih 7 2019/20

  • sobota 12-okt
  • Seminar Silva metode, tehnike kontrole in razvoja uma
  • Koncert DEVA PREMAL & MITEN in MANOSE Koncert »On the Wings of Mantra«

  • nedelja 13-okt
  • Z igro do dediščine v TMS 2019

  • ponedeljek 14-okt
  • Marko Ogris: Kako je človeku biti drevo?

  • torek 15-okt
  • Ustvarjalnice z Galerijo C.C.U.: Štampiljke

  • sreda 16-okt
  • Razprava - kmečki in kulturni turizem na podeželju

  • četrtek 17-okt
  • Festival novomedijske kulture Speculum Artium 2019

  • petek 18-okt
  • Izmenjevalnica #76 v Humanitarnem centru

  • sobota 19-okt
  • Čokoljana 2019

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu




     Spisek forumov > Splošno > Izobraževanje, zaposlitev, kariera, poslanstvo Nov topic Pošlji odgovor
     Upokojitev, nezaposlenost, neaktivnost, nevključenost, oviranost, motenost
     |  Verzija prirejena za tiskanje
    Yoda
     september 25 2016 21:32  (Prebrano 4136 krat)  
    Forum Rimska cesta
    Rimska cesta

    Status: neprijavljen

    Registriran: 03/26/09
    Posts: 841

    VSI VIDIKI UPOKOJITVE, NEZAPOSLENOSTI, NEAKTIVNOSTI, NEVKLJUČENOSTI, OVIRANOSTI, MOTENOSTI

    Pogosto zastavljeno vprašanje ljudem pred in po upokojitvi je sledeče: 'Se veseliš, ali žalostiš spremembe?'. Seveda pa bi podobno vprašanje lahko naslovili tudi vsem drugim delovno, socialno, izobraževalno neaktivnim, nevključenim, oviranim in motenim osebam, tako mladim, kot starim. Sem spadajo tudi primeri prekarnih zaposlitev, študijskega pauziranja, nedokončanega šolanja, bolniških, invalidnosti in duševnih ter zdravstvenih problemov, motenj, oviranosti, ter omejitev. Vprašanje bi se lahko glasilo: 'Kako doživljaš svoje zatečeno stanje?'. Poglejmo česa bi se človek iz predstavljene družbene skupine lahko veselil in česa ne. In podobno velja za vso populacijo iz naslova.

    Zaskrbljujoči vidiki upokojitve in drugih naštetetih oblik nevključenosti so sledeči.

    Denarja je na razpolago bistveno manj, ni več druženja in komuniciranja skozi kontakte s sodelavci, sošolci, kolegi, ni več dostopa do izmenjave raznih informacij, ni koristne zunanje prisile in spodbude za vsakodnevno aktivnost (zeitgeber) in ni podpore kolektivne zavesti delovnega, oziroma šolskega okolja. Funkcionalnosti delovnega in računalniškega okolja ti več ne zagotavlja zunanja organizacija, pač pa je to prepuščeno individualni strokovnosti, kreativnosti, skrbi in stroškom.

    Optimistični vidiki pa tudi obstajajo.

    V principu se življenski stroški znižajo. Človek ima možnost spočiti se, ni več nevarnosti kronične utrujenosti, neprespanosti. Manj je potencialno stresnih situacij. Veliko več časa je možno nameniti aktivnostim, ki te veselijo, pa tudi skrbi za svoje zdravje in dobro počutje. Več časa lahko nameniš bližnjim, prijateljem, itd. Laže razporejaš čas za nemoteno kreativno dejavnost. Razbremenjen si mnogih terminskih omejitev, pritiskov in nujnih usklajevanj zaradi službe, šole, itd. Pri opremljanju in funkcionalnosti bivalno - delovnega in računalniškega okolja nisi več omejen z pravili, restrikcijami, zahtevami podjetja, ali inštitucije (administrativne pravice na PC), Okolje lahko prilagodiš individualnim željam in potrebam po zračnosti, svetlobi, temperaturi, nehrupnosti, itd. Laže tudi vključiš svoje specifične prehrambene navade in prilagodiš svoj delovni urnik lastnemu bioritmu in razpoloženju.

    Zeitgeber

    Zeitgeber je zunanji časovni krmilnik naših vsakodnevnih aktivnosti in njegov izostanek lahko pomembno negativno vpliva na naše življenje in sposobnosti. Problem izostanka zunanjih časovnih dajalnikov spodbude dnevnih aktivnosti nastopi zlasti pri ljudeh, ki so dlje neaktivni, kot brezposelni, po prekiniti, ali zaključku šolanja, ob upokojitvi, itd. Redki posamezniki imajo stalne lastne zeitgeberje. Praviloma je potrebno nadomestiti običajne zeitgeberje službe, šole, itd. z drugimi aktivnostmi po določenih obvezujočih urnikih, ki si jih moramo sami kreirati. Naprimer joga, telovadba, internet, zdravilska praksa, meditacije, upravljanje z informacijami po Grabovoju, izobraževanje, kultura, šport, društva, honorarne zaposlitve, terminska srečanja in druženja, interesne skupine, klubi, hoby dejavnosti, itd. Grabovoj je že sam po sebi predvidel kar precej terminsko določenih tehnologij.

    Pomembno si je postaviti urnik vstajanja, brez poležavanja in se ga tudi držati. To je naš najvažnejši zeitgeber, ki ga moramo upoštevati in sprejeti, kot koristno nujnost v izogib degradacije lastne funkcionalnosti. Zgodnje jutranje ure so dober začetek dneva, zjutraj je glava prazna in bistra (po prehodu iz podzavestnih spečih morebiti tudi negativnih in morečih vtisov).

    Potrebno je biti odprt za kreativne ideje možnih lastnih aktivnosti, čimveč se jih porodi tem bolje. S temi aktivnostmi si moramo koristno in funkcionalno učinkovito zapolniti svoj vsakdan. Tako lahko za vsak naslednji dan predvidimo veliko možnih aktivnosti iz zaloge idej. Dodamo še obveznosti po koledarju in si tako lahko zamislimo aktivnosti naslednjega dne, upoštevaje prioritete neodložljivih obveznosti. Na ta način ne bomo nikdar padli v vakum, ki ima lahko psihološko implikacijo depresije. Zlasti disciplina rednega jutranjega vstajanja je zakon za vsakršno zdravje, stabilnost in zadovoljstvo. To je osnovno nadomestilo običajnih zeitgeberjev. Med izbranimi idejami rednih vsakodnevnih aktivnosti si sčasoma skozi poskuse oblikujemo optimalen urnik in tako pridemo do zadovoljive nadomestitve običajnih zeitgeberjev.

    Vsakodnevna delovna in funkcionalna učinkovitost

    V izogib neučinkovitosti, ter morebitnemu sanjarjenju, ali miselni zmedi, neodločnosti in lenobi je koristno delati in odločati hitro z določenim tempom in ritmom, sproti od enega koraka do naslednjega. Tako se izognemo stranskim odvečnim mislim, ki nas lahko sicer zelo ovirajo, tratijo čas in energijo, ter povzročijo v skrajnem primeru nezaključevanje posameznih nalog, upad psihične in fizične funkcionalnosti, nezadovoljstvo, pa tudi neuspeh in nepotreben stres ter zaplete. Na ta način tudi prisilimo sami sebe da funkcioniramo kot bi funkcionirali v pogojih zahtevane delovne učinkovitosti službe, šole, itd. To je koristno in nujno, da ohranimo svojo funkcionalno kondicijo v dobrem stanju. Le izjemoma in pod zavestno kontrolo ter odločitvijo si lahko privoščimo nekoliko daljš i počitek, spanje, sprostitev, lenarjenje v omejenem času trajanja.


    http://www.medicinenet.com/script/main/art.asp?articlekey=11607

    https://en.wikipedia.org/wiki/Zeitgeber

    Spodaj je prevod besedila s prvega linka

    Definicija za 'zeitgeber'
    Zeitgeber: Aktivator ali dogodek iz zunanjega okolja, ki daje izhodišče za nastavitev ali s ponastavitev biološke ure. Za sinhronizacijo z našim okoljem potrebujemo vhodne časovne dajalnike (Zeitgebers). Najpomembnejši Zeitgeber v naravi je svetloba. Družbeni dejavniki, kemični dejavniki in dejavnosti, lahko tudi služijo kot Zeitgeberji. Svetloba je tako imenovani foto tip Zeitgeberja, kjer se aktivnosti brez foto Zeitgeberjev, na primer, imenujejo za biološko uro.
    Zeitgeber prihaja iz nemškega Zeit, čas + Geber, dajalec = časovni dajalec. Izraz Zeitgeber je uvedel v znanost Jurgen Aschoff okoli leta 1954, nato direktor Max-Planck Inštituta v Erling-Andechs, v bližini Münchna.


    Profil
    Quote
    Forum generiran v : 8,38 sekundah
    Nov topic Pošlji odgovor



     Časovni okvir je CEST. Ura je 09:29

    Običanji topici Običanji topici
    Zaklenjeni topici Zaklenjeni topici
    Prilepljeni topici Prilepljeni topici
    Novosti Novosti
    Prilepljeni topici W/ Novosti Prilepljeni topici W/ Novosti
    Zaklenjeni topici W/ Novosti Zaklenjeni topici W/ Novosti
    Dovoljen ogled postov od gostov 
    Gostje lahko dodajo poste 
    Omogočen celoten HTML 
    Cenzuriranje 




    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2019 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 10,73 seconds