Ta oblika članka je prirejena za tiskanje, za vrnitev v običajni format kliknite tukaj:
http://www.pozitivke.net/article.php/Strasti-ki-razzirajo




Strasti, ki razžirajo

četrtek, 3. november 2005 @ 06:15 CET

Uporabnik: Bern

Dilema, ali osma astrološka hiša pomeni smrt ali seks, ni stara toliko kot astrologija sama, kljub vsemu pa danes velja za velik kamen spotike med zagovorniki vsake od teh dveh možnosti. Kot pravi prodorni in plodoviti Anglež, nagrajenec za astrološko literaturo, sicer tradicionalni astrolog John Frawley, nekdaj takšne dileme ni bilo in je seks brez dvoma spadal v osmo hiši; po njegovem mnenju se je seks kot nekakšna oblika »lepote ali celo zabave« v peto astrološko polje preselil šele za časa Carla Gustava Junga in njegovih dognanj. Frawley se v svojem značilnem stilu seveda norčuje, saj je po tej Jungovi teoriji osmi astrološki hiši dodeljen le »tisti živalski« seks, medtem ko spolnost nasploh, torej tisti »lepši«, prijetnejši del intimnega dela našega življenja, spada v peto hišo.

Frawleyeva bodica je naperjena na očiten paradoks, po katerem nedeljivi del seksa, orgazem, lahko spada samo v »živalski« seks, medtem ko je doživljanje seksa skozi peto astrološko hišo očitno samo »igra, v kateri ne gre čisto zares«. Doživljanje vrhunca naslade, brez katerega na primer ni novega življenja in ki ga mnogi imenujejo tudi »mala smrt«, torej naj ne bi bilo nekaj lepega, saj je ena od glavnih razlik med pojmovanjem pete in osme hiše ravno v tem, da ena govori o lepem in druga o tesnobnem občutju.

Kaj torej napraviti z orgazmom?

LJUBEZEN, SEKS, STRAST …

Zanimivo je mnenje odličnega korčulanskega astrologa Mileta Dupora, ki je osmi hiši – morda tudi zato, da bi se izognil navedeni dilemi – pripisal predvsem strast. Verjetno tudi to ni najboljša rešitev, saj se bodo takoj odprle nove dileme ter vstali novi zagovorniki ene ali druge strani, je pa res, da se s tem odprejo nove možnosti za obravnavanje številnih horoskopov, ki poleg tistih tem, o katerih govorimo najpogosteje, torej o poslovnih in finančnih možnostih ter napovedih, osebnih in drugih medsebojnih odnosih, potencialih za študij, potovanja, tožbe, število otrok in (čim uspešnejši) zakon, lahko pričnemo s proučevanjem nekaterih bolj skritih tem, kot so na primer spolne navade, stiske, notranji vzgibi in strahovi ter še marsikaj tistega, kar je očem navadno dobro skrito, brez dvoma pa v marsikaterem življenju pomeni velike prioritete, ne glede na to, ali gre za ugoden ali pa neugoden tok dogajanja. Kako namreč lahko razložimo notranje vzgibe javne osebe, za katero se izkaže, da zalezuje ali celo zlorablja otroke, ali pa da se v javnosti pojavijo kompromitirajoče slike politika, književnika ali športnika?

Pustimo vnemar dejstvo, da v naši (zahodni, bolje rečeno – krščanski) civilizaciji spolnost še vedno pomeni predvsem tabu, pa tudi razloge, ki so pripeljali do tega. Tudi nas ta hip ne bo zanimalo dejstvo, da orientalska (zlasti japonska) dekleta prakso oblivanja s semenom sošolcev, imenovano bukakke, ki jo je mogoče brez težav najti na tistem manj priporočljivem delu interneta, jemljejo kot nekakšno stopnjo potrditve in niti ne vedo, da taisti obred pri zahodnjakih pomeni po eni strani skrajno poniževanje, po drugi strani pa vrhunsko naslado stotisočev frustriranih zahodnjakov. Ne glede na vse to nam ostane dejstvo, da je Cerkev skozi stoletja spolnost – na orientalskih, zlasti staroindijskih templjih prikazano povsem brez sramu – napravila za nekaj skrajno škodljivega, nečistega in celo prepovedanega, s tem pa seveda – poleg določenih interesov, ki so danes vse manj jasni – prebivalstvu prinesla tudi zvrhano mero frustracij, v zadnjem času pa seveda neslutene možnosti za zaslužek vsem tistim, ki znajo te človeške strahove in tesnobe spremeniti v dober denar.

NEDOPUŠČENA DRUGAČNOST

In če izhajamo iz dejstva, da marsikatero okolje še dandanes spolnost omejuje izključno le za proizvodnjo otrok (bolj rečeno – če naj bi iz tega nastal otrok, potem je občevanje dovoljeno, sicer pa je to greh, kar je seveda prej žalostna kot pa razumljiva diskriminacija), potem ne čudi, da so bile vse vrste deviacije (odstopanj) na spolnem področju vedno zelo ostro obsojane in kaznovane. Če je danes zaradi informacijskega booma, ki seveda ni prinesel samo dobrobiti in ogromnih možnosti, ampak tudi vse kaj drugega, morda še celo nekoliko smešno, da se kdo vznemirja zaradi nekega transseksualca ali javnega razkazovanja spolnosti (ko pa se le-ta na kakega od načinov v našo zavest vsakodnevno krade s številnih naslovnic ali pa s pomočjo reklam), pa je bilo še ne tako davno vse drugače.
Danes na primer čisto resni raziskovalci raziskujejo možnosti, da je med homoseksualce na primer spadal tudi eden zadnjih velikih genijev, Michelangelo, pa tudi mnogi drugi, v časih, ko so ti ljudje živeli, pa je bilo vse drugače. Tako je imel veliki Cezar še srečo, saj njegovo okolje v starem Rimu homoseksualnosti ni preganjalo, temveč prej sprejemalo kot navado ali pa celo razvedrilo, kasneje pa so se ob zgolj sumu pojavile težave. Tako je znan primer slavnega pesnika Oscarja Wilda, ki ga je neprizanesljivo in puritansko okolje uspelo ne le onemogočiti ali pregnati, temveč čisto uničiti, ker ni moglo prenesti, da bi jo nek sicer izredno cenjeni, pa vendar preveč svobodoumni duh, ki je svoje nagnjenje, prezirajoč svoje s pravili prežeto in skrajno nazadnjaško (angleško) okolje, obelodanil brez sramu, lahko odnesel brez "zaslužene" kazni. Wilde torej velja za tistega naprednega duha, ki se je na ta način prvi postavil po robu obstoječemu ustroju družbe, za razliko od mnogih tistih, ki so svoja nagnjenja uspeli zadržati zase in ostali v zgodovino zapisani po svojih delih, ne pa po škandalih, kot na primer ruski skladatelj Čajkovski.
(Za ljubiteljske astrologe: Oscar Wilde, 16.10.1854, 3.00, Dublin, Irska, 53N20, 6W15; najti je mogoče tudi drugačne podatke; pozor na večje število inkonjunkcij, aspektov neprilagojenosti, in na neaspektirano Venero.)

POKAZATELJI

Seveda se pri iskanju odstopanja od "dovoljene" spolne prakse ne moremo ustaviti le pri istospolnih nagnjenjih, saj ni potrebna kakšna posebna raziskava, da bi ugotovili, da je družbeno sprejemljiv pravzaprav le miren zakonski stan brez ločitev, skakanja čez plot in drugih odstopanj. Celo zakrknjeni samci bodejo okolico v oči, na primer slavni ženomrzec Nikola Tesla, čeprav on ne toliko zaradi dejstva, da ni nikoli živel z žensko, kot zaradi tega, ker se tega nikoli ni kesal. Kaj šele pri drugih praksah, ki so neprimerno bolj "onkraj meje", kot na primer sadistične, mazohistične, množične, ekshibicionistične in mnoge druge prakse. Ker poznamo številne možnosti ustvarjanja in zabave kot na primer ples, ugankarstvo, sestavljanje modelov, dopisovanje, zbirateljstvo in podobno, nam je težko doumljivo, da za nekoga največji možni užitek pomeni razkazovanje spolovila v parku ali hitri seks v dvigalu – nedvomno so za to "krivi" neki neznani, a izjemno močni porivi. Ekshibicionizem sam po sebi ni nič čudnega ali nenaravnega, kajti znano je dejstvo, da se tisoče živalskih vrst v času parjenja "odene" v bolj bleščeče, pisane oprave ali pleše presenetljive plese in celo kačji obred snubljenja je lep za pogled.
Ali ljudje počnemo kaj drugega? Seveda ne. Vsakdo pozna koga, ki se nemudoma po ločitvi močno ozaljša bodisi s šminko bodisi z garderobo – da bi okolici dokazal, da je še vedno vreden pogleda in partnerstva. Da o sodobnem razstavljanju neštetih možnosti frizur, uhančkov, oblek, navad in drugega početja ne govorimo posebej. Razlika je seveda v tem, da v določenih primerih človek ekshibicionizem izraža na spolnem področju.

Gledano s tega zornega kota je vsaka odstopajoče spolna praksa astrološko dokaj razložljiva, razlike so le v tem, kateri planeti in drugi pokazatelji so vpleteni. Tako obstajajo seveda možnosti, da se ta praksa izvaja na račun drugih (v astrološki karti nakazana ekstravertiranost) ali na lasten račun (introvertiranost), da gre za mirno konzumiranje (pokazatelji pasivnosti) ali pa nasilno prakso (napeti odnosi med težkimi planeti v karti), da gre za nagnjenost k mlajšim (izpostavljena Merkur ali Jupiter) ali k starejšim osebam (izpostavljena Saturn ali Uran) in še veliko več. Tudi praksa skakanja čez plot ali menjavanja partnerjev, torej odstopanje, ki ga še vedno ne obešamo na veliki zvon in ki danes spada v krog, kjer je toleranca že nekoliko večja, je praviloma nakazana s poudarkom na dvanajsti astrološki hiši (skrite zadeve, na primer ljubezen) in na sedmi ter peti hiši (zakon, partnerstvo, ljubezen, seks). Seveda astrološko gledano zadeve niso tako enostavne, predvsem je potrebno znati pravilno povezovati različne dejavnike v karti, zlasti zaradi tega, ker smo ljudje ob katerem koli spoznanju zelo hitro sposobni in pripravljeni izdelati pravilo, po katerem potem čisto po krivem merimo tudi druge ljudi. Tako torej ne moremo reči, da vsi ljudje z Venero v dvanajsti hiši varajo partnerje, ker to preprosto ne drži, da pa z dojemanjem ljubezni pri teh ljudeh nekaj ni čisto običajno, pa je na dlani. Šele od povezav znotraj astrološke karte pa lahko ugotovimo, da gre ali za prepovedano ljubezen, platonsko ljubezen, skakanje čez plot, omejevanje na onaniranje ali pa za nagnjenost k pornografiji; možnosti je vsekakor veliko.

DO LJUBEZNI NA SILO

Spolnost je pogosto povezana tudi z nasiljem. Pri tem je posilstvo, jemanje ljubezni na silo, le ena, vendar najbolj razširjena oblika spolnega nasilja. Če naj bi dobro spoznali vzorce tega vedenja in jih poskusili opredeliti tudi astrološko, bi morali poznati horoskopa obeh, tako posiljevalca kot tudi žrtve, kajti prav medsebojni energetski odnos je tisti, ki na koncu pripelje do dejanja. Potencialni posiljevalec se vsekakor ne loti kar neke ženske, ampak po nekem – verjetno tudi njemu samemu neznanemu – občutku napade čisto določeno žensko. Potencial za to »srečanje« pa imata oba.
V obeh horoskopih je možnost za takšno dejanje možno izluščiti iz skrajno neugodnih povezav težkih planetov, Marsa, Uran in Plutona s peto ali osmo astrološko hišo, pri čemer spet velja, da je v enem horoskopu cela situacija prikazana aktivno, v drugi pa pasivno. Med horoskopoma pa seveda obstaja tudi zelo močna karmična povezava – tem močnejša, kolikor so hujše psihične posledice pri žrtvi. Da bi namreč posilstvo ne pustilo večjih posledic in ga potemtakem ne bi bilo opaziti tudi v horoskopu, ni verjetno.
Seveda spet ne gre posploševati in zato kvadrat med Marsom in Plutonom, pri čemer je eden položen v peto hišo ali pa je z njo povezan kako drugače, še ne pomeni avtomatsko posilstva. Če naj bi sklepali o tem, mora biti vpletenih še kar nekaj dejavnikov.

STOPNICE K ČUSTVENI INVALIDNOSTI

Med spolnimi praksami je najbolj na udaru nagnjenost k seksu z otroki, pedofiliji, pri čemer je potrebno reči, da sicer ni nujno, da gre za trpinčenje in hude zlorabe, ampak gre včasih za čisto nežna nagnjenja, ni pa dvoma, da tako dogajanje v podzavesti in zavesti mlade osebe, ki je cilj takega početja, pusti neizbrisne sledi, ki jih brez posega psihologije kasneje ni mogoče preseči. Če okolje določene ekscese nekako še tolerira, pa je pri iskanju in preprečevanju pedofilije neusmiljeno, zato pravosodni sistem in širše okolje ne poznata milosti. Zanimivo je, da celo med zaporniki, ki zelo poznajo hierarhijo, tisti zločinci, ki so obsojeni zaradi zlorabe otrok, veljajo za najslabše med vsemi in so izolirani od okolice celo v zaporu.

Že zato, ker je zaščita otrok in mladičev ena od najbolj primarnih vzgibov v naravi nasploh, in predvsem zato, ker poškodbe zaradi zlorab navadno ostanejo za zmeraj, si moramo prizadevati za ozaveščanje in preprečevanje take prakse. In če smo do tatičev ali sleparjev ter vseh tistih, ki se včasih »znajdejo«, četudi ni vse čisto po zakonu, včasih celo še prizanesljivi, za tiste, ki se pregrešijo zoper nemočne, zlasti otroke, to ne more veljati.
Če drugega ne, pa zato, da bi tudi zanje ljubezen postala in ostala prej nekaj lepega, ne pa strah, nemoč in tesnoba.

* * *

0 komentarjev.


Za vrnitev v običajni format kliknite tukaj:
www.pozitivke.net
http://www.pozitivke.net/article.php/Strasti-ki-razzirajo







Domov
Powered By GeekLog