NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

sobota 27-apr
  • Začetek sezone na parkovni modelni železnici

  • torek 30-apr
  • Aktualno iz Špricerkres v Malečniku, Parni Valjar / DJ's Brata Fluher

  • sreda 01-maj
  • Med naravo in kulturo

  • petek 03-maj
  • Človek in čas

  • nedelja 05-maj
  • Razstava Interspace

  • sreda 08-maj
  • Razširjeni vid

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Inferno   
    sobota, 25. oktober 2014 @ 05:02 CEST
    Uporabnik: Tatjana Malec

    (Filmska kritika)

    Gre za pretresljivo filmsko zgodbo o mladi družini, ki ne zmore preživeti zgolj z delom svojih rok in se znajde v slepi ulici. Imunost družbe do takih primerov slabi iz različnih vzrokov. Glavne vzvode slabitve gre pripisati zgrešeni politiki in ducatu tepcev in ničvrednežev, ki je povzročila družbene vzroke za razkroj družin in takšno brezupno stanje.

    Režiser Vinko Möderndorfer se v filmu res ubada s tujim trpljenjem, lahko bi rekli, da deli z drugimi občutek eksistencialne solidarnosti in opozarja na družbeno nesprejemljivo stanje, vendar ne pokaže s prstom na krivce. Celo na napačne se usmerja kazalec. Tako se simptom v duši občutljivega gledalca filma izkriči, izjoče, opozori, izrazi svoj protest, jezo, nezadovoljstvo in tudi gnev do krivic in bivanjske praznote.

    Takemu filmu ni mogoče očitati le, da je delo »okužilo« gledalca z obupom, temveč ga je zagotovo tudi osvestilo s samozavedanjem in razmišljanjem pa tudi z velikim razočaranjem. Vest bi morala narekovati, kaj naj gledalcu sporoči dober film in na kaj naj ga opozori. Simptom je treba zdraviti in blažiti s trohico optimizma, ker se je rana zagnojila, počila in krvavi in bolnik upa na ozdavitev, ne pa da se nesrečnika poriva v še večjo nesrečo. Iz napak in trpljenja se običajno učimo in le-to ni zaman, saj iz svojih in tujih izkušenj črpamo dosežke za kakovostnejše življenje. To je zagotovo ena plat filma.

    Druga plat filmske izpovedi pa je bolj problematična: pomanjkanje kulture in človeškega sočutja je prisotno tako v političnem izobilju in izobilju politikantstva, to pa predstavlja smerokaz brezpotij, igranje s človeško psiho in ognjem. Temu bi lahko rekli kraja razpoložljivega kulturnega prostora in denarja zase, za bolne ambicije politike, gre za kulturo, ki je vstopila v sektor državne politike in se čuti oklicano, da proizvaja nihilistično razpoloženje med ljudmi, razčlovečuje človeka, razkraja in ustvarja kaos. Bolno! Gnilo! Pod krilatico multikulture se prestopa rob, mejo brez kulture, gre za povsem konkretne družbene, politične razmere, v katerih se je znašla Slovenija zaradi pohlepa peščice mogotcev (lobijev in tajkunov), ki so s sodelovanjem in pomočjo politike oropali slovenski narod in ne zgolj za svet odzunaj, ki naj bi nas s svojo požrešno in nenasitno globalno kapitalistično pošastjo – globalizacijo - vrgel na kolena, kot se politično zgrešeno prikazuje in razklada ljudem.

    Ljudje se vsakič zgrozimo ob ponedeljkovih TV Tednikih ob takih zgodbah nesrečah ljudi. Kaj smo prav za prav pripravljeni storiti v tej epidemiji revščine, ki je zajela Slovenijo? Rdeči križ in Karitas ne moreta rešiti vseh problemov. Ali naj pribijemo na križ trupla samomorilcev, da bi pogled v z ognjem zažgano ali gnijoče meso odvračal občutljivost ljudi od te norosti, da bi se v obupu zažgali, skočili iz osmega nadstropja ali obesili. Vprašajmo se, ali film prikazuje družbeno motivirano rešitev takšnega nesrečnega slučaja, kot je samomor zaradi družbene revščine ali družbene brezizhodnosti zlasti mladih. To so samovžigalne rakete za Werherjevo blaznost, morda tudi tistih študentov koprske humanistike, ki so si film ogledali v izolskem Odeonu. In kakšna je profilaksa, da bi te nesrečnike obvarovali pred izgubo človeškega dostojanstva in prezgodnjim grobom. Strupeno filmsko seme je padlo v pripravljen humus - revščino. Kdo bo nosil odgovornost za posledice? Zagotovo ne tistih nekaj obogatelih bisnismenov iz monolitne slovenske družbe, ki jo vodi stari demon.

    Film dajte v bunker in naj čaka za ogled druge čase. Človek lahko sam sebe umori iz spoštovanja do človeka vrednega življenja, ko ga življenje ni več vredno. Umetnost ima moralno nalogo, da človeka počloveči in ne sme vzbujati v njem še večjih stisk in obupanosti.

    www.tatjana-malec.si

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • www.tatjana-malec.si
  • Več od avtorja Tatjana Malec
  • Več s področja * Aktualne, dobre novice, pozitivne novice in za

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/Inferno-Filmska-Kritika-Zgodba-Dusa

    No trackback comments for this entry.
    Inferno | 0 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,56 seconds